تشدید تدابیر امنیتی و محدودیت دسترسی به اینترنت در فرانسه

کدخبر: 2377162

دولت فرانسه در پی تداوم اعتراضات خیابانی در این کشور اقدام به تشدید تدابیر امنیتی و محدودیت دسترسی به اینترنت در برخی از مناطق این کشور کرد.

نسیم آنلاین: به گزارش بامداد دوشنبه به نقل از تارنمای خبری موروکو ورلد نیوز، وزارت کشور فرانسه در واکنش به ناآرامی‌های اخیر از تصویب اقدامات استثنایی برای تضمین امنیت و آرامش عمومی خبر داده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدامات از سوم جولای (۱۲ تیر) برای یک دوره محدود اجرایی خواهد شد.

در این بیانیه آمده است که هدف از این اقدامات مقابله با تشدید خشونت و حفظ نظم و ثبات در مناطق آسیب دیده است.

این بیانیه می‌افزاید: برای مبارزه با سوء استفاده از رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های آنلاین برای هماهنگی فعالیت‌های غیرقانونی و تحریک خشونت، وزارت کشور دسترسی به اینترنت را برای محله‌های خاص در ساعات شب محدود خواهد کرد.

این خبر ساعاتی پس از آن منتشر شد که معترضان با یک خودرو به خانه «ونسان ژانبرن» شهردار شهر «لای دِ رُز» حمله کردند.

تازه‌ترین آمار وزارت کشور فرانسه تعداد بازداشت‌های پنجمین شب ناآرامی‌ها (شنبه شب) در این کشور را ۷۱۹ مورد اعلام کرده است.

این در حالیست که ژرال دارمنن وزیر کشور فرانسه از استقرار ۴۵ هزار پلیس و نیروی انتظامی برای کنترل ناآرامی‌ها در پنجمین شب متوالی خبر داده بود.

در حالی که پیشتر نگرانی‌هایی از کشیده شدن دامنه اعتراض‌ها و اغتشاش در فرانسه به سایر کشورهای اروپایی مطرح شده بود، پیشتر اخباری از ناآرامی‌های بلژیک و بازداشت نزدیک به یکصد نفر در این کشور در رسانه‌ها منتشر شد.

از سوی دیگر شنبه شب مناطق مرکزی شهر لوزان سوئیس نیز حوادثی مشابه با صحنه‌های خشونت شهری در فرانسه را تجربه کرد.

سه‌شنبه گذشته، «ناهل م» ۱۷ ساله راننده خودرویی بود که به فرمان توقف پلیس بی‌توجهی کرد و پلیس موتورسوار از پنجره راننده به وی شلیک کرد و او را کشت.

این اتفاق در شهر نانتر فرانسه خشم مردم را برانگیخت و مساله مجوز پلیس در استفاده از خشونت و سلاح گرم علیه مردم عادی را به صدر اخبار و تحلیل‌ها آورد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر: