خاندوزی: بیش از ۲ هزار فقره از اموال مازاد دولت شناسایی شد

کدخبر: 2377203

سخنگوی اقتصادی دولت از شناسایی بیش از ۲ هزار فقره از اموال مازاد دولت خبر داد.

نسیم آنلاین: «سید احسان خاندوزی» روز سه شنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران درباره مولد سازی دارایی‌های دولت گفت: بیش از ۲ هزار فقره از اموال مازاد دولت شناسایی شده که از این تعداد بیش از یک هزار مورد مصوب شد تا مولد سازی شود.

خاندوزی گفت: مولد سازی از تاکیدات در بودجه سال‌های اخیر بوده و ردیف اعداد و ارقام در نظر گرفته شده بود اما به‌خاطر برخی موانع و مقاومت در برخی دستگاه‌ها، ارقام عملکرد پایین بوده است.

وی ادامه داد: برای برداشتن این موانع مصوبه‌ای از سوی شورای عالی هماهنگی اقتصادی صادر شد و در یکی دو ماه شروع بکار هیات عالی این شورا بیشتر وقت هیأت به تصویب موارد اختصاص داشت و بیش از ۲ هزار ملک دولتی در این ایام به عنوان اموال مازاد دستگاه‌ها شناسایی وبیش از یک هزار و ۴۳۹ ملک دولتی به تصویب رسیده و وارد فرایند ارزش‌افزایی و سپس مولدسازی شده است.

سخنگوی دولت از رونمایی تالار اختصاصی در بورس کالای ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: فعالان اقتصادی، عموم مردم و کارشناسان به‌صورت برخط وضعیت اموال مازاد دولت را رصد می کنند. به‌عنوان نمونه وزارت اقتصاد مولدسازی را از خود شروع کرده و یک مجموعه رفاهی در طرقبه را به هیات مولدسازی معرفی کردیم و در دستورکار است. هم‌چنین مازاد بودن یک زمین 22 هکتاری در داخل شهر تهران متعلق به بانک سپه به تصویب رسید و در دستورکار است و برای طرح تامین مسکن به عرضه مسکن کمک می‌کند.

خاندوزی در مشروح این نشست درباره رشد تولید و فروش شرکت‌های بزرگ بورسی کشور در دوماهه ابتدایی امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته را بیش از ۱۰ درصد رشد اعلام کرد و گفت: این آمار از سال ۹۷ تا امروز جهشی در تولید و فروش شرکت‌های بزرگ بورسی است.

سخنگوی اقتصادی دولت درباره کنترل نرخ تورم هم گفت: با اعلام مرکز آمار برای اولین بار تورم نقطه به نقطه مصرف‌کننده در خرداد ماه امسال ۱۲ درصد در مقایسه با ماه قبل کاهش داشته که این ناشی از خروج از دوره افزایش قیمت پس از اصلاح ارز ترجیحی و افزایش قیمت مواد غذایی و تورم ناشی از جنگ اوکراین است. 

وی اظهار داشت : این به معنای تایید وضعیت تورمی از سوی دولت و هم‌چنین به معنای کاهش فشارهای تورمی نیست زیرا مسأله مهار تورم با دستور رییس‌جمهور، به عنوان دستور شماره یک اقتصاد کلان دولت مطرح است و این حاکی از روند کنترل تورم است.

سخنگوی اقتصادی دولت اضافه کرد: بخشی از این روند کاهش مستمر به‌عنوان کنترل موتورهای خلق تورم از جمله مسایل پولی و نقدینگی است.

خاندوزی ادامه داد: رشد نقدینگی در سه ماه اول امسال ۳.۹ درصد اعلام شد که این عدد در سال گذشته ۵.۹ بوده است و این روند حاکی از کنترل دولت بر رشد نقدینگی است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر: