اف.بی.آی درحال تحقیقات روی «رابرت مالی»

کدخبر: 2377249

یک رسانه آمریکایی گزارش داده اف.بی‌.آی در حال تحقیقات از نماینده ویژه واشنگتن در امور ایران پیرامون نحوه استفاده او از اطلاعات محرمانه است.

نسیم آنلاین: گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌.بی.آی) در حال انجام تحقیقات از «رابرت مالی»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران درباره نحوه استفاده او از اطلاعات محرمانه است.

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حدود ۱۰ روز پیش اعلام کرد «رابرت مالی» به مرخصی رفته و «آبرام پالی» به صورت موقت عهده‌دار وظایف او خواهد شد.

ساعاتی بعدتر،  وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد مجوز امنیتی رابرت مالی چندی قبل‌تر به دلیل کوتاهی او در نگهداری اسناد محرمانه معلق شده است.

اکنون پایگاه «سمافور» به نقل از یک منبع آگاه در وزارت خارجه آمریکا گزارش داده ادراه تحقیقات فدرال (اف.بی.آی) در حال تحقیق از رابرت مالی بابت نحوه استفاده او از اطلاعات محرمانه است. 

رابرت مالی از ژانویه ۲۰۲۱ چند روز بعد از روی کار آمدن جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان نماینده ویژه دولت در امور ایران منصوب شد.

مالی شامگاه ۸ تیرماه در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان تصریح کرده بود که «استعلام امنیتی» او تحت بررسی است، اما اطلاعات بیشتری به او داده نشده است.  او همچنین با بیان اینکه انتظار دارد تحقیقات درباره او به زودی فیصله پیدا کنند گفته که در مرخصی است. 

رابرت مالی گفت: «به من اطلاع داده شده که استعلام امنیتی من تحت بررسی است. اطلاعات بیشتری در اختیار من گذاشته نشده اما انتظار دارم که تحقیقات به زودی و به نحو مطلوب فیصله پیدا کنند. در ضمن، من در مرخصی هستم.»

هنوز مشخص نیست کشف چه موضوعی باعث معلق شدن مجوز امنیتی رابرت مالی شده است. 

اقدام برای تعلیق مجوز امنیتی رابرت مالی در وزارت خارجه آمریکا یا در داخل دولت بایدن به صورت گسترده اعلام علنی نشده، زیرا وزارت خارجه آمریکا او را در سمتش حفظ کرده و بیانیه‌ای درباره جایگزینی او صادر نکرده است. 

سی‌ان‌ان قبل از این نوشته بود رابرت مالی از تلاش‌های دولت بایدن برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران به حاشیه رانده شده و دولت آمریکا، برت مک‌گورک، از مقام‌های ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید را مأمور پیگیری این موضوع کرده است.

منبع: فارس
ارسال نظر: