یک زن با حجاب تاریخ‌ساز فوتبالِ جهان شد

کدخبر: 2377585

تاریخسازی اولین زن باحجاب جام جهانی زنان در روز یازدهم جام جهانی ۲۰۲۳ تصاویر زیبایی را رقم زد و نام نهیله بنزینه را در تاریخ فوتبال به ثبت رساند.

نسیم آنلاین: ، نهمین دوره جام جهانی فوتبال زنان در دو کشور استرالیا و نیوزلند برای اولین بار با حضور ۳۲ تیم در حال برگزاری است؛ مسابقاتی که این روزها مهمترین رخداد ورزشی جهان است.

اما در روز یازدهم این مسابقات و در جریان اولین پیروزی تاریخ تیم ملی فوتبال زنان مراکش در جام جهانی که با برتری یک گله برابر کره جنوبی نماینده آسیا رقم خورد اتفاقی تاریخی به وقوع پیوست و آن‌هم حضور نهیله بنزینه مدافع محجبه تیم ملی مراکش در میدان مسابقه بود.

از آغاز برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال زنان در سال ۱۹۹۱ این اولین بار است که یک زن با حجاب اسلامی پا به میدان مسابقه می‌گذارد که در نوع خود اتفاق بسیار بزرگی است.

حضور زنان با حجاب در ورزش زنان همواره با واکنش‌های متفاوت همراه بوده است و عده‌ای با آن مخالفت کرده‌اند و از سوی دیگر حضور زنان در میادین ورزشی به طور کلی در برخی کشورها با مخالفت همراه بوده است؛ نتیجتا تصاویری که امروز نهیله بنزینه در کنار دیگر بازیکنان تیم ملی مراکش خلق کردند تصاویر بسیار تاریخی و مهمی هستند.

این اتفاق در حالی رقم خورده است که دیگر بازیکنان تیم ملی مراکش به عنوان یک کشور اسلامی بدون حجاب در زمین مسابقه حاضر شدند و تصاویر حضور متحدانه نهیله بنزینه در کنار آن‌ها و در شرایطی که پوشش‌های متفاوتی را انتخاب کرده بودند، بسیار معنادار و تاریخی به نظر می‌رسد.

به هر روی تاریخسازی اولین زن باحجاب جام جهانی زنان از مهمترین رخدادهای مهمترین جام جهانی تاریخ فوتبال زنان در سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

ارسال نظر: