رشد ۷۰ درصدی ثبت‌ نام در انتخابات مجلس

کدخبر: 2377719

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران از پیش‌ثبت‌نام ۶۴۷۲ نفر در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران طی پنج روز گذشته خبر داد.

نسیم آنلاین: سید عباس جوهری با اشاره به این‌که انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین رویداد امسال است و نسبت به سال‌های گذشته تفاوت چشم‌گیری دارد، تصریح کرد: در انتخابات پیش‌رو چهار راهبرد مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت سرلوحه قرار گرفته و ستاد انتخابات استان تهران با این چهار راهبرد کار خود را آغاز کرده است.

وی عنوان کرد: در ستاد انتخابات استان تهران کمیته‌های مختلفی شکل گرفته و با توجه به این چهار راهبرد موضوعات انتخابات پیگیری می‌شود؛ لذا فرآیند انتخابات از یکشنبه هفته گذشته با دستور وزیر کشور آغاز شد و برای اولین‌بار پیش‌ ثبت نام‌ها را تجربه کردیم و در مواد قانونی انتخابات تغییرات خوبی با رویکرد جدید شکل گرفته است.

به گفته معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران، پیش ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا فردا ساعت ۱۸ بعد از ظهر ادامه دارد.

وی با بیان این‌که از اولین روز پیش ثبت نام طی پنج روز اول ۶۴۷۲ نفر در استان تهران مراجعه و پیش ثبت نام کرده‌اند، اظهار کرد: نسبت به دوره‌های قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی طی پنج روز ابتدایی پیش ثبت‌نام‌ها رشد ۷۰ درصدی داشته است و۸۳ درصد ثبت‌نام‌ها مربوط به آقایان و ۱۷ درصد نیز مربوط به ثبت نام خانم‌ها بوده است.

جوهری تصریح کرد: میانگین سنی ۷۱ درصد ثبت نام کنندگان ۳۰ تا ۵۰ سال و ۲۹ درصد نیز ۵۰ تا ۷۵ سال سن داشتند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با بیان این‌که ۱۰ حوزه انتخابیه در استان تهران وجود دارد، یادآور شد: در حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات ۵۷۱۵ نفر ثبت نام کردند. همچنین در حوزه انتخابیه قدس، شهریار و ملارد ۲۸۷ نفر، حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه ۱۰۷ نفر، رباط کریم و بهارستان ۱۸۵ نفر، حوزه انتخابیه پاکدشت ۵۶ ثبت نام و در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک نیز ۱۰۵ نفر برای این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام انجام داده‌اند.

وی در مورد تعداد ثبت نام‌های متقاضیان اقلیت‌های ساکن استان تهران نیز اظهار کرد: از مجموع ثبت‌نام کنندگان اقلیت‌ها ۲ نفر از کلیمیان،  ۷ نفر از مسیحیان ارمنی شمال ایران، ۴ نفر از مسیحیان آشوری و کلدانی و ۳ نفر نیز از زرتتشیان بودند.

جوهری در پایان اظهار امیدواری کرد که در انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی شاهد انتخابات پرشوری بوده و برگ زرینی در انتخابات پیش‌رو رقم بخورد.

منبع: ايسنا
ارسال نظر: