وزیر صمت: آب دریای عمان شیرین‌سازی شده و تا پایان سال بعد به زاهدان می‌رسد

کدخبر: 2377734

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پروژه شیرین سازی و نمک زدایی آب دریای عمان و انتقال آن به تمام شهرهای سیستان و بلوچستان و استان‌های شرقی کشور، پیشرفت ۱۲درصدی داشته و با اعتبار ۱۶۰ هزار میلیارد تومانی که برای آن تخصیص یافته، باعث خوشحالی است که به زودی کام مردم این دیار شیرین شود.

نسیم آنلاین: عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از پروژه شیرین سازی آب دریا در چابهار اظهار کرد: برای بازدید پروژه فوق استراتژیک انتقال آب دریای عمان به شهرها و استان‌های شرقی کشور برنامه‌های فشرده‌ای داشتیم و این آب شیرین و به تمام روستاها و شهرهای استان سیستان و بلوچستان منتقل می شود.

وی گفت: انتقال آب به شهرها و روستاها موجب توسعه اشتغال و تولید می شود و می تواند رونق خوبی را به دنبال داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارکرد: از قشرهای مختلف مردم و مسوولان درخواست همکاری و همراهی داریم تا پروژه به موقع اجرا شود.

وی با اشاره به آغاز طرح انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور از سمت زاهدان و پیشرفت ۱۲درصدی پروژه طی یک سال و نیم، خاطرنشان کرد: در ابتدا مشکل آب شهر چابهار که سالهاست آب آن جیره بندی شده است، رفع و از آب شبانه روزی بهره‌مند می‌شود و در ادامه انتقال آب به دیگر شهرها و روستاها انجام خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: لوله‌گذاری خط انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان در مسیری قرار گرفته است که از مناطق تجمع جمعیت عبور کند تا نیاز آب استان تأمین شود و هدف ما سرعت‌بخشیدن به این پروژه است.

علی آبادی افزود: این پروژه بسیار بزرگ و مهم است و هدف ما اتمام آن تا پایان سال آینده خواهد بود که این امر نیازمند یک همکاری ویژه برای انجام آن است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه صنعتی در سیستان و بلوچستان اولویت دولت است، اظهارداشت: برای تحقق این امر همه دستگاه‌های صنعتی بسیج شده‌اند و سرمایه‌گذاری گسترده‌ای برای این پروژه تخصیص‌ داده‌ شده است.

علی آبادی با ابراز امیدواری از اینکه تا سال آینده بسیاری از مشکلات بی آبی برطرف شود، تصریح کرد: چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور است می‌بایست در ابتدا آب آن تامین شود تا مردم دغدغه‌ای نداشته باشند.

منبع: ايسنا
ارسال نظر: