تردد نزدیک به 700 هزار زائر از مرز خسروی

کدخبر: 2377953

تاکنون جمعا ۶۳۴ هزار و ۹۸۵ زائر کشورمان از مرز خسروی تردد کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که این آمار در پایان امروز به ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد.

به گزارش ایسنا علی شعبانی، امروز(دوازدهم شهریور) در نشست ستاد اربعین استان در پایانه مرزی خسروی، با اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی، اظهار کرد: از ۲۷ مرداد (اول صفر) که موج سفرهای اربعین در کشور شروع شد، تا پایان روز گذشته(یازدهم شهریور) ۴۶۹ هزار و ۳۵۵ نفر از زوار ایرانی از مرز خسروی خارج شده و ۱۶۵ هزار و ۶۳۰ نفر از طریق این مرز به کشور بازگشته اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: تاکنون جمعا ۶۳۴ هزار و ۹۸۵ زائر کشورمان از مرز خسروی تردد کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که این آمار در پایان امروز به ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد.

وی افزود: همچنین طی این مدت ۵۷۸۷ زائر از اتباع خارجی از مرز خسروی خارج و ۲۳۰۸ نفر هم از این مرز وارد خاک کشورمان شده‌اند.

شعبانی گفت: باتوجه به اینکه چند روز تا اربعین حسینی باقی مانده، تعداد زواری که از مرز خارج می‌شوند کاهش پیدا کرده، به گونه‌ای که طی روز گذشته تنها ۲۰ هزار زائر از مرز خسروی خارج شدند، اما در  مقابل بیش از ۴۰ هزار نفر از طریق این مرز وارد کشور شدند.

شعبانی در ادامه اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود تا طی روزهای آینده تعداد تردد زوار از مرز خسروی به حدود  یک میلیون نفر برسد.

 

ارسال نظر: