توضیحات مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی درخصوص گزارش نسیم‌آنلاین

کدخبر: 2378007

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی "ساخت مسکن در شهرهای بدون متقاضی " را تکذیب کرد

نسیم‌آنلاین: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی در واکنش به گزارش «تأمین زمین برای ساخت مسکن در شهرهای بدون متقاضی» توضیحاتی ارسال کرد که براساس قانون متن این توضیحات به شرح ذیل است.

 

​پایگاه خبری نسیم آنلاین در 19 شهریور ماه 1402 محتوایی را با عنوان «تأمین زمین برای ساخت مسکن در شهرهای بدون متقاضی» بر اساس شنیده ها و بدون ذکر مستندی موثقی منتشر کرد که اساس کذب بوده است.

بر اساس قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم، برنامه ریزی و پیش بینی استانی برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی از نظر تدارک زمین و امکان ساخت و ساز در ابتدای دولت انجام شده است اما ساخت و واگذاری بر اساس تقاضای ثبت شده در هر شهر استان انجام می شود و در شهرهای فاقد متقاضی واحد های مسکونی ساخته نمی شود.

یادآوری می شود اجرای طرح نهضت ملی مسکن برگفته از تجارب پیشین در تعیین مکان ساخت، حجم و تعداد و موارد مشابه بوده است. بر این اساس ابتدا در چندین نوبت ثبت نام از متقاضیان مسکن های حمایتی دولت انجام شده است و پس از پالایش مشخصات افراد برای تأمین زمین و انجام عملیات اجرایی و اقدامات دیگر برای دریافت تسهیلات بانکی انجام می شود.

پس از تعیین زمین، متقاضی به پروژه متصل می شود و به عبارتی واحد های مسکونی هر متقاضی مشخص می شود. همچنین هدف گذاری شده تا امسال در سراسر کشور ۵۰۰ هزار قطعه زمین واگذار شود و متقاضیان با دریافت تسهیلات ساخت و ساز را انجام دهند.

با توجه به واگذاری زمین به افراد مشخص ثبت نام کننده کذب بودن محتوای مربوط به "ساخت مسکن در شهرهای بدون متقاضی " به خوبی آشکار می شود.

در پایان تأکید می شود بر اساس اصول حرفه ای رسانه ای نوشتن محتوا بر اساس "شنیده ها" موجب تشویش اذهان عمومی ، تضعیف امید و کاهش سرمایه های اجتماعی  می شود و لازم است قبل از انتشار نویسنده از موثق بودن محتوا مطمئن شود.

به اطلاع مخاطبان گرامی می رساند پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روزانه آخرین اخبار و اطلاعات حوزه راه وشهرسازی و به ویژه مسکن های حمایتی را منتشر می کند.

 

 

ارسال نظر: