جمهوری آذربایجان عملیات در قره‌باغ را متوقف می‌کند

کدخبر: 2378068

جمهوری آذربایجان خبر داد «عملیات ضدتروریستی» در مرکز قره‌باغ را پس از حصول توافق با ارمنی‌های مستقر در این منطقه، تعلیق کرده است.

نسیم آنلاین: وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد توافق در خصوص تعلیق عملیات نظامی در قره‌باغ حاصل شده و حملات از ساعت یک عصر به وقت محلی متوقف شده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز گذشته و پس از متهم‌کردن نیروهای ارمنی مستقر در قره‌باغ به یک بمب‌گذاری که منجر به کشته‌شدن هفت پلیس این کشور شد، از آغاز «اقدامات ضدتروریستی» در خانکندی، مرکز قره‌باغ خبر داد.

این در حالی است که مقام‌های ارمنی ساکن قره‌باغ کوهستانی اعلام کردند آتش‌بس و پیشنهادهای فرماندهی صلح‌بانان روسیه را پذیرفته‌اند. ارامنه منطقه قره باغ اعلام کردند: ما توافق کردیم که تشکیلات مسلح را منحل کنیم، نیروهای ارمنی را از قره‌باغ خارج کنیم و خلع سلاح کامل کنیم. ما در مورد ادغام مجدد، حقوق و امنیت ارامنه قره باغ در چارچوب قانون اساسی آذربایجان بحث خواهیم کرد.

باکو می‌گوید توافق آتش‌بس، خروج یگان‌های نظامی ارمنستان، منحل‌کردن تشکل‌های نظامی در قره‌باغ و خلع سلاح آن‌ها را شامل می شود.

خبرگزاری آذربایجان نیز اعلام کرد که فردا نشستی با نمایندگان ارمنی در قره‌باغ برگزار و مسئله ادغام مجدد آن‌ها بررسی خواهد شد. ریاست جمهوری آذربایجان گفت: نشستی با ارامنه قره باغ فردا (پنجشنبه) برگزار می شود تا در مورد مسائل مربوط به ادغام مجدد بر اساس قانون اساسی کشورمان گفتگو شود.

باکو می‌گوید تنها اهداف نظامی را در قره‌باغ هدف قرار داده اما مقام‌های محلی خبر داده‌اند در این عملیات، چند غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان گفته بود «اقدامات مقابله با تروریسم زمانی پایان می‌یابد که ارمنی‌ها سلاح بر زمین بگذارند و خلع سلاح شوند».

منبع: ايسنا
ارسال نظر: