اولین طلای هانگژو در دستان سروقامتان والیبال

کدخبر: 2378140

تیم ملی والیبال ایران با ارائه یک نمایش حساب شده چین را شکست داد و اولین طلای کاروان کشورمان در هانگژو را به دست آورد.

نسیم آنلاین: تیم ملی والیبال ایران قهرمان مسابقات آسیایی شد‌ و اولین مدال طلا و دهمین نشان کاروان ایران را کسب کرد.

تیم‌های ملی والیبال مردان ایران و چین به ترتیب با برتری برابر قطر و ژاپن توانستند خود را به فینال مسابقات بازی‌های آسیایی هانگژو چین برسانند تا روز سه‌شنبه و از ساعت ۱۵ به وقت ایران مقابل یکدیگر قرار بگیرند.

تیم ملی والیبال تا کنون با دو پیروزی برابر نپال و بحرین در دور مقدماتی و دو پیروزی در دور پلی آف و نیمه‌نهایی مقابل تایلند و قطر خود را به فینال رسانده تا چهارمین فینال پی در پی خود را در بازی‌های آسیایی تجربه کند.

ترکیب تیم ایران: محمد موسوی (کاپیتان)، محمدطاهر وادی، محمد ولی‌زاده، امیرحسین اسفندیار، امین اسماعیل‌نژاد، شهروز همایونفرمنش و محمدرضا حضرت‌پور

سرمربی: بهروز عطایی

ترکیب تیم چین: چوان جیانگ، یوانتای یو، یائوچن یو، یانگژن لی، شیکون پنگ، جینگ یین ژانگ، زونگشوآی کو

سرمربی: شنگ وو

ست اول: ایران ۱۹ - چین ۲۵

آغاز بازی با اعتراض بازیکنان ایران و کادرفنی به داوری آغاز شد و تیم ها تا امتیاز ده پایاپای پیش رفتند، اما از اینجا بود که چینی‌ها با درخشش جیانگ چوآن قطر پاسور شماره دو خود و جین این ژانگ و پاسوری با تجربه چون یائو چت اختلاف را به چهار رساندند و در ادامه هرچه تیم ملی ایران تلاش کرد تا به امتیازات چین برسد، در این امر ناکام بود. در این ست امین اسماعیل نژاد بار‌ها توسط مدافعین چینی دفاع شد و جای خود را به صابر کاظمی داد و شاید بتوان گفت شهروز همایون فر منش و حضرت پور بهترین بازیکنان ایران در ست اول بودند. چینی ها در این ست سرعتی‌زنهای ایران را با سرویس های خوب از کار انداخته بودند و سید محمد موسوی نیز ضعیف کار کرد.

ست دوم: ایران ۲۵ - چین ۱۴

آغاز این ست با سرویس های خوب سیدمحمد موسوی همراه بود و ایران توانست سه امتیاز پیش بیفتد اما چینی ها با دفاع های خوب و آبشار های جیانگ چوآن به بازی برگشتند تا اینکه دوباره سید و شهروز همایون فرمنش ستاره ایران در این ست پشت خط سرویس رفتند تا با سرویس های دیدنی کار چین در ست دوم را یکسره کنند و ایران برنده این گیم شود. شهروز همایونفر منش بهترین بازیکن ایران در این ست و ست قبلی بوده است. شهروز همایونفرفر از امتیاز ۱۶ بر ۱۳ پشت خط سرویس رفت و با امتیاز ۲۴ بر ۱۳ سرویس را تحویل داد. در اواسط ست نیز صابر کاظمی بجای امین اسماعیل نژاد وارد زمین شد و احتمالا در ست بعدی نیز در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

ست سوم: ایران ۲۵ - چین ۲۲

ایران که از برد ست قبل قبل روحیه خوبی گرفته بود در گیم سوم هم کار را عالی آغاز کرد و با آبشارهای خوب سیدمحمد موسوی، شهروز همایون فرمنش و پاس های جفت و جور محمد طاهر وادی عرصه را بر تیم چین تنگ کرد تا ست سوم هم برای ایران باشد و در آستانه قهرمانی قرار بگیرد. در این ست صابر کاظمی از ابتدا به جای امین اسماعیل نژاد در ترکیب بود و‌ خوب کار کرد، شهروز همایون فرمنش نیز همانند دو ست قبل کم اشتباه بود و همچنان مرد اول ایران در این بازی است.

ست چهارم: ایران 26 - چین 24

این ست با برتری ایران آغاز شد و شاگردان عطایی ۶- ۲ جلو افتادند تا سرمربی چین وقت استراحت بگیرد. اسفندیار در حالی که روی زمین نشسته بود احساس ناراحتی می‌کرد و بازی لحظاتی برای رسیدگی به وضعیتش متوقف شد اما به بازی برگشت. توپ صابر کاظمی بدون برخورد به دفاع بیرون رفت و در ادامه هم چین یک امتیاز مستقیم سرویس گرفت تا بازی را در امتیاز ۸ به تساوی بکشاند. دو تیم امتیاز به امتیاز پیش رفتند تا اینکه اسفندیار و موسوی دو امتیاز گرفتند و ایران ۱۴ ۱۲ جلو افتاد. اسنفدیار هم یک امتیاز دیگر با سرویس مستقیم به دست آورد. بازیکن چین صابر کاظمی را دفاع کردند و بازی در امتیاز ۱۹ برابر شد. در امتیاز ۲۳-۲۲ بازیکن چین توپ را به اوت زد تا ایران در آستانه قهرمانی قرار بگیرد. در حالی که بازی ۲۴-۲۳ بود چین سرویس زد و همایونفرمنش در میان حیرت بازیکنان ایران توپ را به اوت زد تا بازی ۲۴-۲۴ شود. صابر کاظمی امتیاز ۲۵ را برای ایران گرفت و روی سرویس خوب وادی، ولی زاده توپ را در زمین چین خواباند تا این ست ۲۶- ۲۴ به سود ایران تمام شود و ایران ۳-۱ این بازی را برنده شود.

با این قهرمانی، تیم ملی والیبال ایران به اولین طلای کاروان ایران در بازیهای آسیایی هانگژو رسید و برای سومین بار متوالی قهرمان بازیهای آسیایی شد.

منبع: ورزش3
ارسال نظر: