وزیر دارایی رژیم صهیونیستی شرایط اقتصادی تل آویو را وخیم توصیف کرد

کدخبر: 2379319

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی سه‌شنبه نسبت به شرایط وخیم اقتصادی در سرزمین های تحت اشغالی این رژیم هشدار داد.

به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، اسموتریچ در نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و مقامات بلندپایه صهیونیست در آن نسبت به وخامت اوضاع اقتصادی اسرائیل ابراز نگرانی کرده است.

خبرگزاری سما به جزییات بیشتر این نامه اشاره نکرده است.

گردشگری و توریسم سهم زیادی از درآمدهای اقتصادی اسرائیل دارد. بنا بر اعلام بانک مرکزی، تل آویو در سال گذشته نزدیک به هفت میلیارد دلار از این محل درآمد داشته است. پس از حمله به غزه ورود توریست ۸۰ درصد کاهش داشته است و از زمان حمله به کنسولگری ایران این میزان به صفر رسیده است.

بندر ایلات مهمترین مرکز واردات و صادرات رژیم صهیونیستی است که تحت تاثیر حملات انصارالله یمن به حالت نیمه تعطیل درآمده است با توجه به خودداری شرکت‌های بیمه از دادن خدمات به کشتی‌هایی که از تنگه باب المندب تردد می کنند و هزینه چند برابری دور زدن این تنگه، دولت اشغالگر صهیونیست تصمیم گرفته که این افزایش هزینه را فقط برای کشتی‌هایی که حامل مایحتاج اساسی هستند، متقبل شود.

از طرفی صادرات اقلام کشاورزی و گل تقریبا متوقف شده است و این محصولات در حال خراب شدن هستند، نکته حائز اهمیت این است که پس از حمله به کنسولگری ایران، هیچ کشتی کانتینری یخچال دار وارد بندر ایلات نشده است و عملا در این مدت صادرات دریایی اقلام کشاورزی رژیم صهیونیستی به صفر رسیده است.

از سوی دیگر، رسانه‌های صهیونیست یکشنبه این هفته و پس از حمله موشکی و پهپادی تنبیهی و مشروع ایران به سرزمین های اشغالی گزارش دادند که رهگیری ده‌ها موشک و پهپاد ایرانی توسط اسرائیل در شب گذشته حدود پنج میلیارد شیکل (۱.۳۵ میلیارد دلار) برای تل‌آویو هزینه داشته است.

 

منبع: ایرنا
ارسال نظر: