روایت وزیر علوم از توجه ویژه رئیس‌جمهور شهید به آموزش عالی

کدخبر: 2379777

وزیر علوم در صفحه مجازی خود چند مورد از توجه ویژه رئیس جمهور شهید به حوزه آموزش عالی و گام‌های رو به جلو در این حوزه را عنوان کرد.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در صفحه مجازی خود نوشت: دکتر رئیسی در طی این حدود سی ماه مدیریت اجرایی کشور تقریباً به طور میانگین هر ماه یک جلسه را به جمع‌های دانشگاهی اختصاص میداد به عنوان مثال شورای عالی عتف حدود ۱۱ سال تشکیل نشده بود اما در طول این دولت دوبار تشکیل شد.

وی عنوان کرد: در تمامی جلسات به اعضای دولت توصیه میکرد که قبل از هرکاری با نخبگان و دانشگاهیان مشورت کنید و سعی کنید هر تصمیمی پشتوانه کارشناسی داشته باشد، با مثلاً تعداد جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی این دوره با دوره های قبل هم قابل مقایسه نیست.

.

وزیر علوم در این پست عنوان کرد: ۲۵ ماه شیوع کرونا و آموزش مجازی در دانشگاه‌ها باعث شده بود حین بازگشایی بسیاری از خوابگاههای خودگردان تغییر کاربری داده، سلف‌ها آسیب دیده و ایاب و ذهاب لطمه خورده بود؛ خیلی از دانشجویان دانشگاه را ندیده بودند و میخواستیم به تدریج آموزش حضوری را راه‌اندازی کنیم، اما شهید رئیسی تاکید داشت که بچه های مردم هم مثل بچه های خودمان هستند و باید سریع تر به دانشگاه ها بیایند و علاوه بر فعالیتهای رسمی فعالیتهای فوق برنامه هم صورت بگیرد وگرنه به کشور لطمه خواهد زد.

زلفی‌گل نوشته است: در موضوع بودجه چندین سال مطالبات دانشگاهیان پرداخت نشده بود اما با دستور رئیس جمهور کار را به جایی رساندیم که در حال حاضر بیشتر مطالبات حق التدریس و ماهانه پرداخت میشود.

براساس نوشته وزیر علوم در پست صفحه مجازی‌اش، با پیگیری رئیس جمهور شهید و موافقت رهبر معظم انقلاب صد میلیون یورو از صندوق توسعه ملی باهدف تجهیز دانشگاه ها برداشت کردیم، رئیس جمهور شهید بر رشد خوابگاههای متاهلی با توجه به قانون جوانی جمعیت تاکید ویژه داشت؛ موضوع شرکتهای دانش بنیان را در بیشتر سخنرانیهای خود نام میبرد و اعتقاد راسخ داشت که بهترین راه اشتغال دانش آموختگان همین ها هستند.

بنا بر اعلام وزیر علوم، در مجموع رئیس جمهور شهید نگاه ویژه ای به آموزش عالی داشت و معتقد بود اگر این حوزه ها در جامعه مورد توجه قرار گیرد و صنایع اقبال بیشتری به آنها نشان دهند و از این ظرفیت استفاده کنند سرعت و شتاب پیشرفت کشور افزایش پیدا خواهد کرد و با همین ذهنیت سامانه‌های نظام ایده‌ها و نیازها (نان) و جریان اقتصادی نوین (جان) راه افتاد تا ارتباط بین نیازهای جامعه و پژوهشها شکل بگیرد.

منبع: فارس
ارسال نظر: