کره‌شمالی، آمریکا و کره‌جنوبی را به تشدید فعالیت‌های جاسوسی متهم کرد

کدخبر: 2379836

وزارت دفاع کره‌شمالی امروز (یکشنبه) آمریکا و کره‌جنوبی را به تشدید فعالیت‌های شناسایی و جاسوسی در اطراف مرز بین ۲ کره متهم کرد و هشدار داد که در صورت نقض حاکمیت و امنیت این کشور اقدام خواهد کرد.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی «کی‌سی‌ان‌ای» گزارش داد، «کیم گانگ ایل» معاون وزیر دفاع کره‌شمالی گفت ایالات متحده حداقل ۱۶ فروند هواپیمای شناسایی استراتژیک RC-۱۳۵ و U-۲S و پهپاد RQ-۴B خود را بین ۱۳ تا ۲۴ مه بر فراز شبه‌جزیره کره به پرواز درآورده است.

او همچنین نیروی دریایی و گارد ساحلی کره‌جنوبی را متهم کرد که با افزایش فعالیت‌های گشت‌زنی و نقض مرزهای دریایی، به تنش‌های نظامی دامن می‌زند. کیم همچنین از بروشورهای تبلیغاتی ارسال شده از طریق بالون‌ها از سمت کره‌جنوبی انتقاد کرد و آن را «تحریکی خطرناک» خواند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فراری‌ها و فعالان کره‌شمالی حاضر در کره‌جنوبی، به طور منظم بالون‌هایی حاوی اعلامیه‌های ضد پیونگ‌یانگ، همراه با غذا، دارو، پول، رادیوهای کوچک و فلش مموری‌های مملو از اخبار و فیلم‌های کره‌جنوبی را به آن سوی مرز می‌فرستند.

کیم گانگ ایل در بیانیه‌ای که کی‌سی‌ان‌ای منتشر کرد، گفت: «حتی در حال حاضر، نیروی هوایی آمریکا و نیروی هوایی دست‌نشانده آن، کره‌جنوبی، به‌طور مداوم هواپیماهای مختلف را با فاصله زمانی کم یا بدون فاصله در طول روز بسیج می‌کنند و فعالیت‌های شناسایی و جاسوسی هوایی را در سطحی قابل مقایسه با موقعیت‌های زمان جنگ انجام می‌دهند.»

او گفت این فعالیت‌ها به طور جدی به حاکمیت و امنیت ملی کره‌شمالی آسیب می‌زند و با اقدامات متقابل «تهاجمی» مواجه نخواهد شد. معاون وزیر دفاع کره‌شمالی افزود: «زمانی که حاکمیت و منافع امنیتی کشورمان نقض شود، فورا اقدام خواهیم کرد.»

منبع: ایسنا
ارسال نظر: