آمریکا: کمک‌های امنیتی در راه اسرائیل است

کدخبر: 2378278

وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که واشنگتن به حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

نسیم آنلاین: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ذهن من پیش مردم اسرائیل و خانواده‌هایی است که عزیزان‌شان را به دلیل حملات حماس از دست داده‌اند. امروز در پاسخ به حملات حماس به اسرائیل و پیرو گفت‌وگوهای مفصل با رئیس‌جمهور بایدن، گام‌های مختلفی در راستای تقویت مواضع وزارت دفاع در منطقه برداشتم تا تلاش‌هایی در راستای بازداری منطقه‌ای انجام بگیرد.

وی ادامه داد: من گروه ضربت «یو اس‌اس جرالد آر. فورد» را به مدیترانه شرقی هدایت کردم. این گروه شامل ناو هواپیمابر یو اس‌اس جرالد آر. فورد، یو اس‌اس نورماندی، یو اس‌اس توماس هادنر، یو اس‌اس کارنی و یو اس‌اس روزولت می‌شود. من همچنین گام‌هایی در جهت تقویت گردان هوایی جنگنده‌های F-35، F-15، F-16 و A-10 در منطقه اتخاذ کردم.

آستین عنوان کرد: آمریکا در صورت لزوم برای تقویت بازدارندگی خود نیروهایی را در سرتاسر جهان آماده دارد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: ایالات متحده به‌طور سریع تجهیزات و منابعی از جمله مهمات برای نیروهای دفاعی اسرائیل ارسال می‌کند. اولین کمک‌های امنیتی امروز ارسال خواهند شد و طی روزهای آتی به اسرائیل می‌رسند.

وی در انتها با تاکید مجدد بر حمایت از رژیم صهیونیستی، گفت: من به همراه تیم خود ارتباطات نزدیکی با همتایان اسرائیلی خواهیم داشت تا اطمینان حاصل کنیم که آن‌ها هرچه که می‌خواهند برای محافظت از مردم خود در قبال این حملات در اختیار داشته باشند.

صبح روز شنبه (۱۵ مهر)، حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه را هدف قرار دادند و «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، از آغاز عملیات «طوفان‌الاقصی» خبر داد.

عملیات طوفان الاقصی پس از آن آغاز شد که مسجدالاقصی طی روزهای گذشته با یورش‌های گسترده‌ی شهرک‌نشینان تندروی صهیونیست مواجه شد.

در پی این حمله،‌ تاکنون حدود ‌۶۰۰ صهیونیست کشته و بیش‌از ۲۰۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

منبع: ايسنا
ارسال نظر: