اسماعیل هنیه:

حمایت بین‌المللی در تحقق آشتی ملی فلسطین لازم است

کدخبر: 2368707

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با ارسال پیام به برخی کشور‌ها اعلام کرد تحقق آشتی ملی میان گروه‌های فلسطینی نیازمند حمایت بین‌المللی است.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)ف در ادامه تلاش‌های خود برای جلب حمایت‌های بین‌المللی از ملت فلسطین در عرصه عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی، پیام‌هایی را برای سران و رهبران برخی کشور‌ها ارسال کرد.

جنبش حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد: اسماعیل هنیه پیام‌هایی برای سازمان ملل و سران و رهبران کشور‌های مختلف از جمله ایران، اردن، سوئیس و آفریقای جنوبی ارسال کرده است.

هنیه در این پیام‌ها در خصوص تلاش‌های جنبش حماس در راستای تحقق وحدت ملی فلسطین و پایان دودستگی و اختلافات داخلی و موافقت حماس با برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی به طور پیوسته و منسجم سخن گفته است.

او در این پیام‌ها حمایت سران این کشور‌ها از تلاش‌ها و کمک به تحقق وحدت و آشتی ملی فلسطین را خواستار شد.

رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی فلسطین پیشتر با بیان اینکه باتوجه به شرایط و ضرورت مقابله با معامله قرن و عادی‌سازی، جنبش حماس به همه تلاش‌ها برای وحدت پاسخ مثبت داده است، اعلام کرده بود که حماس از هیچ تلاشی برای وحدت فروگذار نمی‌کند. گام بلندی در این راستا برای توافق با برادرانمان در جنبش فتح برداشته‌ایم.

او افزود: در برهه اخیر بسیار‌ی از کشور‌ها از جمله مصر، قطر، ترکیه و روسیه با حماس و فتح برای ازسرگیری روند گفتگو‌های فلسطینی تماس گرفته‌اند. ما وارد مرحله‌ای جدید و امیدبخش برای حصول توافقی فلسطینی که مرحله‌ای جدید را پیش روی ملت قرار می‌دهد، شده‌ایم.

رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه می‌خواهیم مقاومت ملت فلسطین حفظ شود و براساس اصول قانونی برای گرفتن حق ملت فلسطین تلاش کنیم، تاکید کرد که همه ابزار‌های مبارزه فراهم است و می‌خواهیم پارلمانی واحد، دولتی واحد و برنامه مشترک ملی داشته باشیم. تمام انواع مقاومت برای ملت ما فراهم است و در مقابله با دشمن به آن متوسل می‌شویم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: