ورود اولین هواپیما از بیروت به فرودگاه حلب در سوریه

کدخبر: 2369113

اولین هواپیمای سوری از فرودگاه بین‌المللی بیروت در فرودگاه بین‌المللی حلب بر زمین نشست.

اولین هواپیمای سوری از فرودگاه بین المللی بیروت که حامل مسافر بود پس از سرگیری پروازها در فرودگاه بین المللی حلب در آن بر زمین نشست.

«باسم منصور» مدیر هواپیمایی سوریه در گفتگو با سانا گفت: از سرگیری پروازهای فرودگاه بین‌المللی حلب به دنبال تصمیم کابینه پس از توقف موقت آن به خاطر کرونا انجام گرفت و امروز هواپیمای سوری از فرودگاه بین‌المللی بیروت در فرودگاه حلب بر زمین نشست و از این فرودگاه به مقصد فرودگاه بیروت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای تضمین سلامت مسافران، مسافرگیری می‌کند.

وی افزود: از سرگیری این فرودگاه و پروازها به کشورهای همسایه در چرخش اقتصاد کشور نقش مهمی ایفا می‌کند.

همزمان «سلوی ابراهیم» مدیر مرکز بهداشت در فرودگاه حلب هم گفت که همه تدابیر مربوط به پیشگیری کرونا رعایت شده است.

«طلال خضیر» رئیس اتاق گردشگری سوریه هم اعلام کرد که رسیدن اولین هواپیما به فرودگاه بین‌المللی حلب گواهی بر چرخش چرخ اقتصاد در استان حلب و به ویژه بخش گردشگری و رستوران‌ها و هتل‌ها و نیز تشویق آوارگان سوری به بازگشت به شهر حلب است و اتاق گردشگری همه تسهیلات را برای بازگشت پروازها انجام داده است.

سرهنگ «عبدالعاکوب» رئیس مرکز مهاجرت و گذرنامه در فرودگاه بین‌المللی حلب هم اقدامات انجام شده در زمینه فراهم آوردن تسهیلات لازم را برشمرد.

سانا گزارش داد: برخی از مسافران با از سرگیری پروازها به فرودگاه حلب ابراز خرسندی کردند. بازگشایی فرودگاه سبب تشویق آوارگان برای بازگشت به سوریه می‌شود و این پس از بازگشت امنیت شهر و پیروزی بر تروریسم است.

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر: