ترافیک میدان ونک زیرزمینی می‌شود

کدخبر: 2369858

شهردار منطقه ۳ گفت: مطالعات توسعه فضاهای زیر سطحی پایتخت، با هدف انتقال بار ترافیکی خودروها در میدان ونک تهران به زیر زمین به زودی آغاز می‌شود.

احمد تواهن در این باره گفت: پروژه‌ی مطالعاتی انتقال ترافیک خودروها در میدان ونک و خیابان‌های اطراف آن به زیرزمین و تبدیل آن به پیاده راه، در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران پیش بینی شده است و پس از تأمین اعتبار این پروژه زیرساختی شهری، مطالعات مزبور توسط مشاورین ذی صلاح برای دستیابی به بهترین طرح‌های اجرایی انجام می‌پذیرد.

شهردار منطقه ۳ بیان کرد: این طرح از چهارراه شهید حقانی آغاز می‌شود و تا ابتدای خیابان ملاصدرا ادامه می یافته و همین فضا را در امتداد شمالی جنوبی محور ولیعصر در بر خواهد گرفت و دو هدف اصلی را در بر خواهد داشت. سهولت در تردد خودروها و کاهش زمان سفر در محدوده میدان ونک و تبدیل پیاده راه و بهره‌مندی شهروندان از جاذبه‌های گردشگری و خاطره‌انگیز و نیز سهولت دستیابی به مراکز فروشگاهی و خدماتی این محدوده از شهر تهران از اهداف اصلی این طرح خواهد بود.

تواهن افزود: در این پروژه شهری به غیر از سازه‌های ترافیکی و حمل و نقل، مواردی از قبیل: واحدهای تجاری، پارکینگ و فضاهای خدماتی و تفریحی برای غنی سازی اوقات فراغت شهروندان نیز پیش بینی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حجم بالای تردد شهروندان و خودروها مهم‌ترین دلیلی است که موجب شده میدان ونک که یکی از میادین قدیمی و فرا منطقه‌ای پایتخت به حساب می‌آید به عنوان اولویت توسعه فضاهای زیرسطحی تهران منظور شده و در دستور کار قرار داده شود.

 

منبع: مهر
ارسال نظر: