نشست کابینه امنیتی تل‌آویو برای بررسی بازگشت آمریکا به برجام

کدخبر: 2370138

یدیعوت آحارانوت اعلام کرد کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی از ترس بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران روز چهارشنبه نشستی برای بررسی این موضوع برگزار می‌کند.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارانوت» از تشکیل جلسه کابینه امنیتی تل آویو (کابینت) در روز چهارشنبه برای برسی احتمال بازگشت آمریکا به برجام، با توجه به ترسی که تل‌آویو از این بازگشت دارد، خبر داد. 

این روزنامه نوشت: کابینه امنیتی اسرائیل درباره تحولات پرونده ایران روز چهارشنبه، در اولین جلسه خود پس از گذشت بیش از دو ماه از جلسه اخیر خود بحث خواهد کرد.

آحارانوت افزود: این دیدار به علت ترس اسرائیل از بازگشت دولت رئیس جمهور جدید آمریکا به توافق هسته‌ای امضا شده توسط ایالات متحده، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان با ایران در سال ۲۰۱۵ انجام خواهد شد.

این درحالی است که به گفته روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، در حالی که ۱۱ روز از آغاز به کار جو بایدن در سمت ریاست جمهوری آمریکا می‌گذرد، او هنوز با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تماس تلفنی نگرفته است.

این منبع صهیونیستی اعلام کرد که این نشست در پی ادعای آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه «اگر ایران به نقض توافق هسته‌ای ادامه دهد ممکن است هفته‌ها با دستیابی به مواد سلاح هسته‌ای فاصله داشته باشد»، برگزار خواهد شد.

بلینکن در مصاحبه با ان‌بی‌سی نیوز تاکید کرد آمریکا آماده بازگشت به توافق هسته‌ای است و با متحدان و شرکای خود در مورد توافق پایاتر و مستحکم‌تر که شامل سایر موضوعات نیز است، رایزنی می‌کند.

بر اساس گزارش روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوت، کابینت رژیم صهیونیستی درباره احتمال پاسخ تهران به ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای ایران و در خصوص حمله‌ای که در نزدیکی سفارت تل آویو در هند اتفاق افتاد نیز گفتگو خواهد کرد.

امید‌ها برای بازگشت سریع آمریکا به توافق هسته‌ای (برجام) در میان اختلاف نظر جدی تهران و واشنگتن در مورد اینکه کدام یک از طرف‌ها ابتدا باید امتیاز بدهد، ناکام مانده است. ایران می‌گوید آمریکا همه تحریم‌ها را لغو کند و آمریکا هم با وجود آنکه به طور یک جانبه از این توافق خارج شده است می‌خواهد تهران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای بازگردد بدون آنکه هیچ کدام از دیگر طرف‌های برجام به تعهداتشان عمل کرده باشند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: