انصارالله: موضع آمریکا در یمن تفاوتی با دوران ترامپ ندارد

کدخبر: 2372431

سخنگوی انصارالله یمن در مصاحبه با شبکه الجزیره با اشاره به اینکه موضع آمریکا درباره یمن هیچ تغییری نکرده اعلام کرد: اگر عربستان تجاوزات خود را متوقف کند ما نیز به حملات موشکی و پهپادی پایان می‌دهیم.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن درباره طرح اخیر آمریکایی‌ها برای یمن طی مصاحبه‌ای با شبکه الجزیره اعلام کرد، آمریکایی‌ها از طریق عمانی‌ها یک طرح قدیمی و نه طرحی جدید برای حل بحران تحویل ما دادند.

عبدالسلام افزود، طرحی که آنها تحویل ما دادند طرح اعلامیه مشترکی است که سازمان ملل قبلا ارائه داده بود.

وی تاکید کرد: ما خواستار بازگشایی بندر و فرودگاه قبل از رسیدن به روند تدریجی آتش‌بس هستیم و منتظر پاسخ آمریکایی‌ها از طریق واسطه عمانی درباره دیدگاهمان برای حل بحران مانده‌ایم.

سخنگوی انصارالله یمن اظهار داشت: موضع آمریکا در جنگ یمن تفاوتی با دوران دونالد ترامپ نکرده است. زمانی که مسئله بشردوستانه از اوضاع سیاسی و نظامی جدا شود ما آماده مذاکره هستیم.

محمد عبدالسلام تصریح کرد، ما هیچ دیدار مستقیمی با آمریکایی‌ها نداشته‌ایم. به برخی اشتباهات خود معترف هستیم و از همه برای حل و فصل بحران دعوت می‌کنیم.

وی تاکید کرد، ما بار دیگر درخواست خود را برای توقف اقدامات نظامی و فعال‌سازی پرونده بشردوستانه تکرار می‌کنیم.

محمد عبدالسلام در ادامه گفت، عربستان با جلوگیری از ورود مشتقات نفتی به یمن برای در تنگنا قرار دادن این کشور تلاش می‌کند.

وی در پایان اعلام کرد، عربستان طی ماه گذشته هزار بار با حملات هوایی ما را هدف قرار داده که 90 درصد آنها در مارب بوده است. اگر عربستان تجاوزات خود را متوقف کند ما نیز حملات موشکی و پهپادی ضد آن را متوقف می‌کنیم.

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر: