هیئت ایرانی پس از ۱۸ ساعت مذاکره فشرده، سوئیس را به مقصد تهران ترک کرد

کدخبر: 2388719

هیئت جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، پس از حدود ۱۸ ساعت گفت‌وگو و رایزنی فشرده، محل برگزاری مذاکرات در سوئیس را ترک و عازم تهران شد.

نسیم‌آنلاین: هیئت ایرانی در جریان این مذاکرات، در نشست‌های دوجانبه و چهارجانبه با حضور هیئت آمریکا و میانجی‌گران قطری و پاکستانی شرکت کرد و دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره روند اجرای یادداشت تفاهم و شرایط ورود به مذاکرات توافق نهایی مطرح کرد.
در پایان این رایزنی‌ها، قطر و پاکستان با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند طرف‌ها درباره یک نقشه راه ۶۰ روزه، تشکیل کمیته عالی و آغاز فعالیت کارگروه‌های فنی به توافق رسیده‌اند. بر اساس این بیانیه، گفت‌وگوهای فنی تا پایان هفته در بورگن‌اشتوک سوئیس ادامه خواهد داشت.
همزمان، مذاکرات کارشناسی ایران و آمریکا درباره سازوکارهای اجرای یادداشت تفاهم اسلام‌آباد و تشکیل گروه‌های فنی از امروز در سوئیس آغاز شده است.
این مذاکرات در سطح کارشناسی به ریاست غریب آبادی معاون وزیر امور خارجه ایران و با حضور هیئت‌های فنی دو کشور در حال برگزاری است، در حالی که هیئت اصلی مذاکره‌کننده ایرانی پس از پایان نشست‌های سیاسی، سوئیس را به مقصد تهران ترک کرده است.

ارسال نظر: