وزیر اقتصاد: ایران یکی از کشورهای کم‌نظیر و ممتاز در زمینه سرمایه‌گذاری است

کدخبر: 1010145

علی طیب‌نیا در حاشیه امضای اساسنامه بانک توسعه زیرساخت آسیا و دیدار با همتای چینی خود افزود: این آمادگی وجود دارد که با کشورهای مختلف بر اساس پول دو کشور مبادلات تجاری انجام دهیم

علی طیب نیا در حاشیه امضای اساسنامه بانک توسعه زیرساخت آسیا و دیدار با همتای چینی خود درباره سرمایه گذاری خارجی بعد از حذف تحریم ها ، گفت : در ایران فرصتهای قابل ملاحظه ای برای سرمایه گذاری وجود دارد و شاید بتوان گفت در سطح جهان ایران یکی از کشورهای کم نظیر و ممتاز در این زمینه محسوب می شود.

وی با اشاره به منابع طبیعی سرشار ، نیروی کار تحصیل کرده ، دسترسی به کشورهای شمال ، شرق و غرب ایران ، برخورداری از منابع انرژی ارزان قیمت و قانونی پیشرفته برای سرمایه گذاری خارجی افزود: مجموعه این عوامل موجب شده که ایران یکی از بهترین کشورها برای سرمایه گذاری درعرصه بین المللی شناخته شود و به همین دلیل است که هیاتهای مختلف از کشورهای غربی و آسیایی برای بررسی فرصتهای سرمایه گذاری به ایران سفر می کنند.

طیب نیا همچنین درباره حذف دلار از مبادلات ارزی و تجاری ایران با برخی کشورها گفت: ما روابط پولی دوجانبه را با بسیاری از کشورهای طرف تجارت ، مطرح کرده ایم و این آمادگی وجود دارد که با کشورهای مختلف بر اساس پول دو کشور مبادلات تجاری انجام دهیم.

وزیر امور اقتصادی ودارائی کشورمان با اشاره به اینکه برنامه های گسترده ای در زمینه بازار سرمایه تنظیم کرده ایم که به مرور زمان اجرا خواهد شد تاکید کرد : آینده مناسبی برای بازار سرمایه ایران وجود خواهد داشت.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم تامین مالی را در بازار اولیه ارتقاء دهیم باید بازار ثانویه هم از رونق مناسبی برخوردار شود.

طیب نیا افزود: مجموعه سیاستهایی که در دولت تنظیم کرده ایم ، رونق بازار سرمایه وافزایش تامین مالی در بازار اولیه را هدف گیری کرده است.

ارسال نظر: