رئیس صندوق بین‌المللی پول، رشد اقتصادی جهان را نامتوازن اعلام کرد

کدخبر: 994806

کریستین لاگارد در اجلاس بهاره صندوق بین‌المللی پول افزود: با این میزان رشد اقتصادی نمی‌توان بیکاری فزاینده در جهان را کاهش و درآمد طبقات متوسط جامعه را افزایش داد تا به سطح رفاه مناسبی برسند

به گزارش «نسیم»، کریستین لاگارد که یکی از سخنرانان این نشست اقتصادی بود، درباره ناچیز بودن رشد اقتصادی جهان هشدار داد و گفت: خبر خوب برای ما این است که رشد اقتصادی جهان ادامه یابد.خبر نه چندان خوب نیز آن است که رشد اقتصادی جهان، به طور میانگین و نامتوازن باشد. مدیر کل صندوق بین‌المللی پول که یکی از معتبرترین منابع ارزیابی و پیش‌بینی وضع اقتصادی جهان به حساب می‌آید، تصریح کرد رشد اقتصادی که اکنون در سطح جهان وجود دارد، اصلا خوب نیست و با این میزان رشد اقتصادی نمی توان بیکاری فزاینده در جهان را کاهش داد. همچنین با این میزان رشد اقتصادی نمی توان درآمد طبقات متوسط جامعه را افزایش داد تا به سطح رفاه مناسبی برسند و از همه بدتر ، با این میزان رشد اقتصادی نمی توان میزان فقر در جهان را کاست. صندوق بین المللی پول به عنوان یکی از شناخته شده ترین نهادهای وابـسته بـه سازمان ملل، مسئولیت تنظیم نظام پولی و مالی جهانی را برعهـده دارد در همین باره خاطر نشان کرده است رشد اقتصادی بالا در جهان نیز در گرو اجرای سیاست های گشایش پولی و بالا بردن قدرت خرید مردم است.

این نهاد در این خصوص، آلمان را به عنوان اقتصاد نخست اروپا، آماج انتقاددات خود قرار داد که از نظر سرمایه گذاری، عملکرد خوبی ندارد. کریستین لاگارد، مدیر کل صندوق بین المللی پول اعلام کرد: دیگر به یونان برای بازپرداخت بدهی هایش مهلت نمی دهیم. به گزارش شبکه خبری فرانس 24، کریستین لاگارد در کنفرانسی خبری در حاشیه نشست مشترک صندوق بین المللی پول و بانک جهانی که در واشنگتن برگزار شده است، گفت وام هایی که صندوق بین المللی پول به یونان پرداخت کرده است حاصل سپرده گذاری های بین المللی است، یعنی از پول هایی است که کشورهای از نظر مالی فقیر تر از یونان پرداخت شده است.

از همین رو، عزت یک کشور در این است که به تعهدات مالی اش عمل کند. کریستین لاگارد در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع اصلاحات ساختاری در اقتصاد یونان پرداخت و گفت: ماهیت این اصلاحات می تواند فراخور خواست اکثریتی که اکنون در یونان در قدرت هستند تغییر کند اما باید اهداف و تعهداتی مالی نیز در نظر گرفته شود و به آنها عمل شود. این در حالی است که یونان قرار است تا تابستان امسال حدود 10 میلیارد یورو از بدهی های سررسید شده‌اش را بازپرداخت کند. اما اگر این کشور نتواند وام دیگری از وام دهندگان بین المللی به ویژه صندوق بین المللی پول دریافت نکند قادر به بازپرداخت اقساط این وام ها نخواهد شد.

ارسال نظر: