جنگ اقتصادی اخرین حربه نظام سلطه علیه ایران است

اقتصاد؛ پاشنه آشیل انقلاب اسلامی

کدخبر: 2365239

کتاب های اقتصاد کلان آمریکایی ها نشان می دهد که هر زمان اقتصاد آمریکا دچار رکود شده، آنها یک جنگی را آغاز کرده اند تا از رکود خارج شوند. برای رونق در صنعت اسلحه سازی، برای نمونه می توان به جنگ های کویت، ویتنام، عراق، خلیج فارس، افغانستان و ... اشاره کرد.

حجت الله عبدالملکی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) در نشست جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران که با موضوع « جنگ تمام عیار اقتصادی» برگزار شد، گفت: نظامی که از طرف غربی ها بر دنیا حاکم است، بر سه پایه استوار است، یک، دئیسم (خدایی که خدا را خلق کرده و رفته!)، دوم، ماتریالیسم (جهان پس از مرگ وجود ندارد) و سوم اومانیسم ( تامین حداکثر لذت در دنیا بر اساس خواستِ انسان) لذا نظامی بوجود آمده مبنی بر همکاری بین کشورها (ایالات متحده آمریکا و اروپا)، برای ایجاد رفاه جهانی، از طریق تعامل با دیگر کشور های دنیا.

وی افزود: اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا رفاه جهانی با فلسفه این نظام که تامین حداکثر منفعت برای خود است، قابل جمع است؟ سیاست های صندوق اقتصادی، منجر به فلاکت بیش از ۷۰ کشور دنیا شده. از ۱۹۷۱ تا امروز، اقتصاد آمریکا دائماً کسری تراز تجاری (یعنی فزونی واردات بر صادرات) و کسری بودجه داشته است. آنها این مسئله را با چاپ و پمپاژ دلار به دنیا جبران می کنند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: دلار، بدون پشتوانه ترین پول در دنیاست و هیچ کنترلی روی چاپ و عرضه اش وجود ندارد. مردم دنیا با فریب آمریکا، آن را به عنوان پول مرجع بین المللی پذیرفته اند. نظام نئولیبرال حاکم بر جهان، بسیار وحشی است و آمریکا در راس آن قرار دارد.

عبدالملکی تاکید کرد: اوباما در اجلاس سازمان ملل متحد گفت: "ما با هرجای دنیا که منافع مان ایجاب کند، می جنگیم." ما گرفتار نظام نئولیبرال هستیم که اصل و اساس آن چپاول بشر است که یکی از مصادیق آن سلطه دلار است. آنها برای منافع ملی، خود را مجاز به هرگونه جنایتی می دانند. مانند تعیین حد بهینه برای بیماری ایدز در آفریقا.

وی افزود: آنها می گویند برای اینکه بازارهای آمریکا به حدی از تعادل برسد، نرخ دستمزد و تعداد نیروی کار در دنیا مهم است. حالا اگر لازم باشد جمعیت نیروی کار آفریقا را با رواج بیماری، کاهش می دهیم تا مطلوب مان حاصل شود! این نظریه ها باعث می شود حتی علت شیوع ویروس کرونا شک برانگیز باشد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: پروفسور درخشان به نقل از اساتید مدرسه اقتصاد لندن می گوید میزان پیشرفت اقتصادی کشورهای مختلف، تابعی از میزان پیشرفت اقتصادی نظام سلطه است و نباید از یک حدی بالاتر باشد.

عبدالملکی اظهار داشت: کتاب های اقتصاد کلان آمریکایی ها نشان می دهد که هر زمان اقتصاد آمریکا دچار رکود شده، آنها یک جنگی را آغاز کرده اند تا از رکود خارج شوند. برای رونق در صنعت اسلحه سازی، برای نمونه می توان به جنگ های کویت، ویتنام، عراق، خلیج فارس، افغانستان و ... اشاره کرد.

وی گفت: حتی ملت های کشورهایی مثل آمریکا و اروپای غربی، تحت استثمار هستند. قاعده سازمان تجارت جهانی که همان آزادسازی تجاری است توسط امریکا شکل گرفت و بیشترین نقض کننده قوانین این سازمان خود امریکاست. اگر این تجارت آزاد، به نفع امریکا باشد آن را می پذیرند ولی هرجا ببینند باعث ضربه وارد شدن به امریکا می شود جلویش را می گیرند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: یکی از مهم ترین و بارز ترین مسائل در استکبار و استثمار دنیا توسط جریان غرب، مسئله‌ سلطه‌ دلار است. یکی از خسارت هایی که نظام سلطه به سرکردگی امریکا به اقتصاد جهانی وارد کرده سلطه دلار است.

وی افزود: کشور آمریکا از دیپلماسی، جنگ، تغییر حکام کشورها، تحریم، فیلم سینمایی و خلاصه همه ابزارها استفاده می کند برای اینکه سلطنت دلار را حفظ کند؛ سلطنتی که فرو خواهد پاشید.

عبدالملکی یادآور شد: کشورهای دنیا نیز متوجه خباثت و خیانت آمریکا در قضیه دلار شده اند. لذا چینی هایی که بعد از آمریکا بیشترین دارنده ذخایر دلار دنیا هستند، بالای سی مورد پیمان های دو جانبه با کشورهای مختلف بسته اند برای اینکه دلار را از مبادلات خود حذف کنند.

وی گفت: ما ظرفیت ایدئولوژیکی و قدرت راهبردی مبارزه و چالش با اقتصاد فعلی دنیا را داریم اما در مقاطعی دولت مردان ما درگیر و تحت سلطه دلار هستند، این مصیبتی است که ما داریم.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: الان جریان تقابلی تمدن نوین اسلامی که انقلاب اسلامی شروع کرده و تمدن غرب در نقطه اوج خود یعنی جنگ اقتصادی قرار دارد که یکی از محورهای آن، سلطه دلار است.

عبدالملکی ادامه داد: یک کودتا علیه اقتصاد و ملت ایران، مسئله سیاست های آمریکا در حوزه اقتصادی بعد از روی کار آمدن یک رئیس جمهور متفاوت است. اینکه تصور بشود که جریان های مختلف سیاسی در آمریکا بتوانند رهاوردهای اقتصادی برای ایران داشته باشند، جزو محورهای برنامه نفوذ آمریکایی هاست.

این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: آمریکایی ها به دنبال این هستند که این را به مردم، نخبگان و مسئولین ایرانی القا بکنند که در آمریکا جریان های مختلف سیاسی وجود دارد.

وی گفت: یک جریان، جریان وحشی است که جمهوری خواهان هستند و جریان دیگر که دموکرات ها هستند، جریانی مثلا مهربان و دلسوز هستند. درحالی که نظام حاکمه بر آمریکا، دموکرات و جمهوری خواه نمی شناسد. سیاست اقتصادی آمریکا به خصوص در زمینه بین الملل، سیاست هایی مشخص هستند که طبق روال آنها حرکت می کنند.

عبدالملکی افزود: انقلاب اسلامی یک چالش تمدنی برای غرب ایجاد کرده است. و غربی ها به دنبال این هستند که انفلاب اسلامی نتواند این برنامه ی تمدنی خود را جلو ببرد.

وی تصریح کرد: پاشنه آشیل انقلاب اسلامی، اقتصاد است. غربی ها تمام جنگ ها را علیه ایران امتحان کرده اند و در همه آنها شکست خورده اند. جنگ اقتصادی آخرین شاخی است که آنها دارند و اگر بشکند و مهار شود؛ دیگر ابزاری برای جنگیدن ندارند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: یکی از مقامات آمریکا که موتور تحریم ها علیه ایران نیز بود، بیان کرده بود که باید نان را از دهن مردم ایران بگیریم و تاکید کرده بود که هدف تحریم ها خود مردم هستند نه صرفا دولت مردان. زیرا مردمان ایران، مردمانی وحشی هستند که می خواهند آمریکا را از بین ببرند و از آنجایی که می خواهیم از خودمان دفاع کنیم، باید کاری انجام دهیم که مردم ایران از گشنگی بمیرند.

وی گفت: برجام بازی جدیدی برای ادمه تحریم ها بود. برجام برای ایران عایدی خاصی نداشت. در زمان ریاست جمهوری اوباما، چندین بار خود آمریکایی ها این برجام را نیز نقض کرده بودند.

عبدالملکی اظهار داشت: ما باید به سمتی برویم که اقتصادمان را در مقابل خصومت های آمریکا که تحریم است، حراست کنیم. در این راستا باید اقتصاد خود را از نفت خام و دلار جدا کنیم.

ارسال نظر: