تعلل در دریافت پول گاز و برق صادراتی به عراق

کدخبر: 2372934

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس معتقد است مسئولان اجرایی به علت عدم هماهنگی نمی‌توانند پول حاصل فروش گاز و برق را از عراق دریافت کنند.

هادی بیگی‌نژاد در گفت‌وگویی به دلایل عدم دریافت مطالبات گازی و برقی ایران از عراق و راهکارهای دریافت این مطالبات اشاره کرد و گفت: باید تاکید کرد راهکارها برای حل مشکلات منجمله دریافت مطالبات خود از عراق موجود است و صرفا مسئولان اجرایی باید این راهکارها را دنبال و اجرایی کنند، هرچند تحریم‌ها موانع بسیاری ایجاد کرده اما این به معنای دست روی دست گذاشتن نیست در حالی که 30 درصد ارتباطات تجاری در دنیا با تهاتر صورت می‌گیرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان باید بدون رسانه‌ای کردن، با راهکارهای خود تحریم را دور زده و مطالبات گازی و برقی ایران را از عراق دریافت کنند و عراق به دلیل احتیاج به ایران، ناچار به پرداخت بدهی‌های خود است و باید شرایط ما را بپذیرند.    

وی با اعتقاد به اینکه مسئولان اجرایی به علت عدم هماهنگی نمی‌توانند پول حاصل فروش گاز و برق را از عراق دریافت کنند، افزود: از آنجا که عراق یکی از بزرگترین کشورهای واردکننده در منطقه است لذا می‌توان با تهاتر طلب خود را از آن‌ها وصول کنیم.

به گفته عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی باید میان وزارتخانه‌ها و بانک مرکزی انسجام وجود داشته باشد تا بتوان طی یک سیاستگذاری و برنامه‌ریزی راهبردی، تحریم‌ها را دور زده و مطالبات خود را از عراق دریافت کنیم.

منبع: خانه ملت
ارسال نظر: