انتشار یک مجله اقتصادی دانش بنیان و موج چهارمی در ایران

کدخبر: 2060403

در راستای پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از این پس همشهری اقتصاد با رویکرد اقتصاد دانش بنیان و توجه به موضوع نوآوری و خلاقیت های جدید در حوزه اقتصادی وکسب وکار منتشر خواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » در راستای پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از این پس همشهری اقتصاد با رویکرد اقتصاد دانش بنیان و توجه به موضوع نوآوری و خلاقیت های جدید در حوزه اقتصادی وکسب وکار منتشر خواهد شد.

سیدجواد سیدپور سردبیر همشهری اقتصاد با بیان این مطلب گفت: پرداختن به اقتصاد دانش بنیان یک تفنن نیست بلکه یک ضرورت ملی است زیرا اقتصاد دانش بنیان، بنیاد کسب وکارها را تغییر داده و الگوی های جدیدی در حال رویش و گسترش در اکوسیستم کسب وکار ایران و جهان است و غفلت از آن می تواند باعث تشدید گسل توسعه نیافتگی کشور شود.

وی افزود: جدیدترین گزارش ها گویای آن است که ما در دنیا به رتبه پانزدهم از نظر تولید علم رسیده ایم و سهم ما از تولید علم دنیا 1.81 است اما با این وصف هنوز در تجاری سازی علم و بهره گیری از آن در اقتصاد به قدرکافی اقدام شایسته صورت نگرفته که این مسئله ناشی از ساختارهای بروکراتیک و دیوان سالاری های غیر ضروری موج دومی است که دست و پای شرکت های دانش بنیان را بسته است.

سردبیر همشهری اقتصاد ابراز امیدواری کرد: جوانان رشید، فرهیخته و توانمند ایران اسلامی بتوانند با ارایه ایده های خلاقانه فضای کسب وکار کشور را به سمت پویایی و کارآمدی سوق دهند.

وی با بیان اینکه ما برای صورت بندی رسانه ای چنین مقوله مهمی تازه در آغاز راه هستیم ادامه داد: تبیین آنچه سویه ای علمی و تخصصی دارد در فضای عمومی کشور کاری دشوار است که کمک و یاری متخصصان، دانشمندان و سرآمدان حوزه اقتصاد دانش بنیان ، مدیریت و اقتصاد را می طلبد و ما در این زمینه دست همه صاحب نظران را به گرمی می فشاریم.

گفتنی است شماره جدید همشهری اقتصاد با آثار و گفتاری از پروفسور محمود گلابچی چهره ماندگار معماری و ساخت و ساز ایران،رضا نیازمند موسس سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران، پدرو سوزا مدیرپروژه های پیشران اتحادیه اروپا،پروفسور هانس ورنر ون دون استاددانشگاه آخن آلمان، کریستوف هانیشن استاد دانشگاه برلین،محمد حسین ادیب، غلامرضا شافعی، حیدرمستخدیمن حسینی،فرهاد روزخوش، پرویز درگی، مهدی تقوی، شهیندخت خوارزمی ، جمشید پژویان ، جعفر خیرخواهان، علی خویه، احمد روستا، حسین راغفر، عبدالله رحیم لوی بنیس، سعید اسلامی بیدگلی، علی سنگینیان، غلامحسین دوانی، علی سرزعیم، مریم خرم، حافظ کمال هدایت و دیگر کارشناسان و اساتید اقتصادی منتشر شده است.

همچنین در این شماره می‌خوانید:

*در ایران انقلاب صنعتی چهارم چه مرحله‌ای را می‌گذراند؟

*کارخانه‌های موج دوم و سوم دیگر توان رقابت ندارند

*5 راه برای فهمیدن انقلاب صنعتی جهان

*12 تکنولوژی که جهان را تغییر خواهند داد

*6 ابتکار برای مقاومت در برابر کاهش قیمت نفت

*4 مسیر نوآوری برای تغییر در تجارت جهانی

* واگذاری 9 میدان نفتی به 9 دانشگاه و مرکز تحقیقاتی کشور

شماره جدید همشهری اقتصاد با قیمت 6000 تومان در 148 صفحه به روی دکه‌های مطبوعاتی آمده است. علاقه مندان می توانند برای ارتباط با تحریریه همشهری اقتصاد به شماره23023285تماس حاصل فرمایند.

ارسال نظر: