وزیر ارتباطات: هشت وزیر و رئیس‌کل بانک مرکزی رئیس‌جمهور را در سفر به ترکیه همراهی می‌کنند

کدخبر: 893862

واعظی اظهار داشت: حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه تا سال ۲۰۱۵ به ۳۰ میلیارد دلار خواهد رسید

به گزارش «نسیم» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور ترکیه و رئیس کمیسیون همکاری های مشترک ایران و ترکیه تصریح کرد: بر اساس نقشه و راهنمای جامع همکاری های دو کشور رسیدن به جمع 30 میلیارد دلار تا سال 2015 در روابط تجاری مورد تاکید است.
نماینده ویژه رئیس جمهور در کمیسیون مشترک ایران و ترکیه افزود: افزایش سهم همکاریها در بخشهای اقتصادی, فناوری و صنایع برای رسیدن به هدف بسیار مهم 30 میلیارد دلار حجم مبادلات ضروری است.
وی افزود: روابط ایران و ترکیه در دولت روحانی وارد مرحله جدیدی شده است و در سفری که نخست وزیر ترکیه به تهران داشت و اسنادی که در آن سفر به امضا رسید و توافقات به عمل آمده، باعث شد که در بعد مسایل سیاسی، منطقه ای ، بین المللی و همچنین فرهنگی و اقتصادی دستور کار مشخصی برای آینده روابط دو کشور تعیین شود.
واعظی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های اقتصادی بین ایران و ترکیه به عنوان اقتصاد مکمل، همزمان با سفر رییس جمهوری به ترکیه،حدود 10 سند توافق بین دو کشور امضا می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رییس جمهوری 19 و 20 خرداد ماه جاری در راس هیاتی مرکب از هشت وزیر، معاونین رییس جمهوری، رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از مسوولان سازمان ها و نهادها و همچنین تعداد قابل توجهی از نمایندگان اتاق های بخش خصوصی به آنکارا سفر خواهد کرد و با آقایان عبدالله گل و رجب طیب اردوغان رییس جمهوری و نخست وزیر ترکیه دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
واعظی هفته گذشته در سفری که به آنکارا داشت با نخست وزیر، وزرای توسعه، خارجه، اقتصاد، صنعت، حمل و نقل و انرژی ترکیه دیدار و در باره فرآیند همکاریهای تهران و آنکارا با آنان به بحث و تبادل نظر پرداخته بود.
ارسال نظر: