دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس: پیمان دوجانبه پولی راه برون رفت از تحریم است

کدخبر: 919386

نکو در گفتگو با «نسیم» افزود: با استفاده از پیمان دوجانبه و یا چندجانبه پولی می‌توانیم به اهداف خود که در شرایط فعلی با مشکلات مبادله‌ای پول در قبال فروش نفت مواجه هستیم، وضعیت خود را بهبود دهیم

وی اظهار کرد: یکی از روش‌های بهبود در روابط اقتصادی و پولی کشورها، پیمان‌های دوجانبه و چند جانبه پولی است که این پیمان باید قبل از اعمال تحریم‌ها در کشو ما شکل می‌گرفت.

دبیر کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: در مبحث پیمان‌های پولی، در برخی کشورها که از تیررس نظام سلطه به دور می‌باشند می‌توانیم ورود پیدا کنیم از جمله کشورهای همسایه و حتی کشورهایی که وضعیت مالی نامناسبی دارند و با ایجاد این پیمان‌ها و برقراری روابط پولی و انعقاد پیمان‌های دوجانبه و چندجانبه، کارهایی انجام دهیم که اثرات ناملایمات بین‌المللی را کاهش دهد.

وی تشریح کرد: در قدم اول شاید برای ما قابل قبول نباشد به کشوری با وجود جمعیت کم و مشکلات فراوان، برای انعقاد پیمان روی بیاوریم ولی همین کشور شاید بتواند در مواقعه‌ای به داد ما برسد که در باور ما نگنجد.

نکو اشاره کرد: کشورهایی همچون عراق، ترکیه، افغانستان خود دارای گرفتاری‌هایی می‌باشند اما در باطن ظرفیت‌هایی دارند که آنها را شناخته‌اند.

وی گفت: امروزه کشورها برای اینکه بتوانند به شیوه‌هایی نوین روی بیاورند و از طریق آن به فکر ارتباطات پولی خود با جهان پیرامون باشند و در بخش تبادلات پولی در شرایط تحریم با مشکلی روبرو نشوند، از پیمان پولی استفاده می کنند.

ارسال نظر: