"پیشنهاد حذف یارانه نقدی پردرآمدها برای افزایش دستمزد سال ۹۴ کارگران"

کدخبر: 967475

رئیس کارگروه تخصصی مزد و بهره‌وری وزارت کار در گفتگو با «نسیم» درباره دستمزد سال ۹۴ کارگران اظهار داشت: هنوز در جلسات شورای عالی کار عدد و رقمی درباره دستمزد سال آینده کارگران مطرح نیست

فرامرز توفیقی افزود: در کل پیشنهاداتی که کارگران مطرح می‌کنند، این است که کاهش قدرت خرید کارگران را در یک بازه زمانی چهار ساله جبران کرد؛ البته به اضافه عدد و رقمی که شورای عالی کار برای افزایش آن سال تصویب می‌کند تا قدرت خرید کارگران به حالت طبیعی برگردد.

وی عنوان کرد: در کنار این، دولت باید با حذف یارانه اقشار پردرآمد و نیز یارانه نقدی ایرانیان مقیم خارج، سهم هدفمندی یارانه‌ها را به صنعت پرداخت کند تا کمکی به کارفرمایان باشد که بتوانند این کار را انجام دهند.

رئیس کارگروه تخصصی مزد و بهره‌وری وزارت کار تصریح کرد: در طرف دیگر، کارفرمایان هم با پیشنهاد کارگران مشکلی ندارند و عنوان می‌کنند که ما حاضر هستیم با کارگران به تفاهم برسیم؛ البته به شرط این‌که دولت هم به تعهدات خود عمل کند.

توفیقی با بیان این‌که ما نرخ دستمزد را باید براساس ماده 41 قانون کار تغییر دهیم، متذکر شد: در حال حاضر پیشنهادی که برای افزایش حقوق کارگران وجود دارد، افزایش 25 درصدی دستمزد به اضافه تورم اعلامی بهمن ماه است. اگرچه ما فکر می‌کنیم کارگران با بخش کارفرمایی در رابطه با این رقم به توافق نخواهند رسید.

ارسال نظر: