فرصت ویژه بخشودگی کامل جرایم مالیاتی

کدخبر: 2331676

رئیس کل سازمان امور مالیاتی: پایان امسال، آخرین فرصت بهره مندی از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم مالیاتی است

امید علی پارسا، خاطرنشان کرد: این بخشودگی صرفا به منظور حمایت از فعالان اقتصادی در سال رونق تولید و با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور صادر شده و در سال‌های اینده، شاهد بخشودگی جرایم مالیاتی به این شکل نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه بخشودگی ۹۰ تا ۱۰۰ درصدی جرایم مالیاتی هر ساله تکرار نخواهد شد، گفت: قطعا حمایت دولت از بخش غیردولتی همواره باید محدود، مشروط، کاهنده و تضمین دار باشد.

پارسا گفت:: با صدور بخشنامه‎ای اعلام کردیم که در سال ۱۳۹۹، هم سطح اختیارات ادارات کل امور مالیاتی در خصوص بخشودگی جرایم مالیاتی محدود خواهد شد و هم احراز شرایط خوش حسابی باید با مستندات کامل صورت گیرد.

وی افزود: در واقع صرفه و صلاح این است که فعالان اقتصادی از فرصت استثنایی امسال استفاده کنند و ضمن اکتساب عنوان خوش‎حسابی، با سهل‎ترین شکل ممکن از بار سنگین جرایم مالیاتی رهایی یابند.

پارسا در توضیح نحوه محدود شدن سطح اختیارات مدیران در سال آینده گفت: حداکثر بخشودگی جرایم قابل بخشش، برای مودیان واحد‌های تولیدی دارای پروانه بهره برداری یا پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط، ۷۰ درصد و برای سایر مودیان ۵۰ درصد برای هر منبع مالیاتی در هر سال یا دوره به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می‌شود. رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، گفت: مودیان در صورت پرداخت نکردن بدهی مالیاتی قطعی شده تا پایان سال جاری، به عنوان مودی خوش‎حساب تلقی نشده و جرایم متعلق قابل بخشش نخواهد بود.

وی تاکید کرد: تفاوت این بخشودگی جرایم با اختیارات بخشودگی مدیران استان‌ها این است که نخستین بار، ۱۰۰ درصد بخشودگی ابلاغ شده و اختلاف سلیقه و برداشت و اتلاف وقت و انرژی فعالان و سیستم اداری و یا پرداخت هزینه‎های مشاوره و وکالت و ... برای مجاب کردن ادارات کل امور مالیاتی و اخذ بخشودگی و خدای ناخواسته مفسده اداری در این خصوص را به صفر رسانده است و هر مودی صرفا با مراجعه به اداره امور مالیاتی ذیربط و پرداخت اصل بدهی، با سهولت از بار سنگین جرایم خلاص می‌شود.

خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر: