نسبت حجاب و نرخ ارز

کدخبر: 2372935

مدیرعامل یکی از تولیدی‌های پوشاک اسلامی گفت: حمایت دولت از تولیدکننده‌های پوشاک اسلامی می‌تواند راهکار مناسبی برای ثابت نگه داشتن قیمت محصولات اسلامی باشد.

مهسا فرزان مدیرعامل تولیدکننده پوشاک اسلامی در حاشیه نمایشگاه رمضانی کریمه گفت: محصولات ما پوشاک خانواده مسلمان است و اولیت ما برای شرکت در نمایشگاه‌ها لباس بانوان، بچگانه و مردانه است. طراحان لباس ما به فراخور پوشیده بودن پوشاک، انتخاب پارچه و مواد با کیفیت مناسب و قیمت مناسب‌تر سعی در تولید کالای مناسب و جلب مشتری کنیم.

این طراح پوشاک اسلامی افزود: یکی از مهمترین وظایف گروه ما به کار بردن تجربه ده ساله خود در حوزه طراحی و دوخت، بررسی میدانی بازار و مخاطبان پوشاک اسلامی، مطالعه و بررسی نقاط ضعف و قوت تولیدی‌های رقیب و دریافت نظرات مخاطبان از طریق باشگاه مشتریان برای ثابت نگه داشتن مخاطبان خاص خود است. هدف ما تولید و طراحی بهترین، زیباترین، به صرفه‌ترین و پرمخاطب‌ترین لباس‌های اجتماع است. تا نه تنها به جذب مخاطبان خاص خود کمک کنیم بلکه علاقه دوستداران پوشاک عفیفانه را به سمت خود جلب کنیم. ما چند سالی است برای تدوین مد پایدار فعالیت می‌کنیم و با توجه به اهمیت سبک تولید برای فرهنگسازی مد پایدار، لباس فانتزی تولید نخواهیم کرد.

این کارشناس طراحی و دوخت گفت: برخی از تولیدی‌های پوشاک اسلامی با دغدغه‌های شخصی و بدون اتکا به حمایت‌های ارگان‌ها وارد عرصه شده اند و این مسأله باعث می‌شود نوسان قیمت ارز (تغییر قیمت پارچه، یراق، زیپ، خامه کاری و …) روی قیمت تمام شده محصول تأثیر بسزایی بگذارد و این تولیدی‌ها را به ورطه ورشکستگی بکشاند.

وی افزود: عدم همکاری دولت برای تبلیغات مناسب از برندهای پرتلاش و پر بازدید و مشکلات واردات و صادرات از اصلی ترین مشکلات تولید در این حوزه پوشاک عفیفانه است.

فرزان خاطرنشان ساخت: کشورهای اسلامی اطراف، ظرفیت‌های مناسبی برای فروش محصولات تولیدی‌های پوشاک اسلامی هستند؛ زیرا به دلیل کم بودن دستمزد و اختلاف قیمت ارز محصول نهایی قیمت تمام شده پایین‌تر و کیفیت بالاتری دارد اما تولیدی‌های حجاب به تنهایی قادر به راه انداختن چنین بازاری را ندارند. در صورتی که گمرک، وزارت بازرگانی، وزارت اقتصاد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک اسلامی، صنف و … در کنار هم قرار بگیرند شاهد تحول بزرگی در پوشاک اسلامی خاورمیانه خواهیم بود.

این مدیرعامل تولیدی پوشاک اسلامی گفت: شیوع ویروس کرونا همزمان با نمایشگاه بهاره و رمضانه بود و این مسأله باعث خسارت‌های جبران ناپذیری برای تولیدی‌های پوشاک اسلامی شد، زیرا این دو نمایشگاه مهمترین نمایشگاه‌های آنها است. میزان زیادی لباس برای این دو نمایشگاه تهیه شده بود که با کنسل شدن نمایشگاه بهاره و رمضانه در نیمه اول ماه رمضان سال ٩٩ تعداد زیادی تولیدی ورشکست شدند.

وی افزود: این مشکلات باعث شد تولیدی‌های پوشاک اسلامی با هم متحد شوند و از این تهدید فرصت بسازند؛ ما توانستیم با کمک گرفتن از روش‌های نوین و ایجاد بازار فروش مجازی اندکی از خسارت تحمیل شده را جبران کنیم.

فرزان خاطر نشان ساخت: به دلیل وجود تولید کنندگان زیاد در حوزه پوشاک قطعاً دولت و ارگان‌های مختلف امکان حمایت از تمامی کسب و کارها را ندارند. اما قطعاً توقع زیادی نیست در یک جامعه اسلامی تمامی ارگان‌ها به کسب و کارهای پوشاک به خصوص محصولات عفاف و حجاب کمک کنند تا شاید روزی شاهد این موضوع باشیم قیمت چادر مشکی و رنگی یکسان است.

 

منبع: مهر
ارسال نظر: