تفسیر عجیب از رابطه مالیات با ساعت کاری!

کدخبر: 2375465

اظهارات نماینده اصناف در سازمان امور مالیاتی درخصوص پایین بودن ساعت کاری کارمندان، درحالی است که در هیچ کدام از قوانین حوزه‌ی مالیات ساعت کاری مبنای محاسبه‌ی مالیات به حساب نمی‌آید.

ابراهیم درستی عضو اصناف در مصاحبه با نود اقتصادی با بی‌انصافی دانستن مقایسه‌ی مالیات کارمندان با مالیات اصناف گفت: بعضی از کارمندان دولت دو ساعت هم کار مفید انجام نمی‌دهند. 

این اظهارات نماینده اصناف در سازمان امور مالیاتی درحالی است که در هیچ کدام از قوانین حوزه‌ی مالیات ساعت کاری مبنای محاسبه‌ی مالیات به حساب نمی‌آید. بی‌اطلاعی این عضو اتاق اصناف درحالی است که وی به عنوان نماینده‌ی اتاق اصناف در سازمان امور مالیاتی در رسانه‌ها اظهارنظر می‌کند. در ماه‌های گذشته مقاومت جدی از سوی اصناف در مقابل اخذ مالیات قانونی از اصناف صورت گرفت و باعث عقب‌نشینی دولت در اجرای تصمیمات خود در حوزه‌ی مالیاتی شد. 

مقایسه‌ی مالیات پرداختی توسط اصناف با مالیات پرداختی توسط کارمندان به خوبی نشان می‌دهد که در سالهای گذشته اصناف چطور با فشار توانسته‌اند از پرداخت مالیات قانونی سر باز بزنند. جالب اینجاست که درستی سالهای سال نماینده‌ی وزارت صمت، بخوانید دولت در اتاق اصناف بوده و اخیرا با حکم وزیر صمت از این جایگاه کنار رفته است.

ارسال نظر: