نیمی از خانه‌های خالی در تهران

کدخبر: 2375428

یکی از بحث‌های پرتکرار مطرح شده در جلسه منظور با اعضای شورای شهر تهران مربوط به نقش‌آفرینی شهرداری‌ها در اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی بود.

نسیم‌آنلاین: داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور مهمان هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بود. در جریان این جلسه یکی از اعضای شورای شهر تهران گزارشی از وضعیت خانه‌های خالی در تهران داد که جالب توجه بود. 

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران گفت : 20 درصد از خانه های خالی کشور با عدد تقریبی 500 هزار واحد در استان تهران است که برآورد می شود 300هزار واحد آن در شهر تهران و 200هزار واحد آن در پیرامون و حاشیه شهر تهران واقع شده است.

یکی از بحث‌های پرتکرار مطرح شده در این جلسه مربوط به نقش‌آفرینی شهرداری‌ها در اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی بود. 

10-GOLI7488_69692

به گزارش ایرنا میثم مظفر با اشاره به سامانه ممیزی املاک شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران از طریق این سامانه های تخصصی که ایجاد نموده درلحظه می تواند اطلاعات کامل و جزئی و دقیقی را احصاء نماید. فرض مثال شهرداری براحتی می تواند از طریق این سامانه برای شناسایی املاک لوکس، خانه های بالای ۳۵۰ متر منطقه ۱ را براساس انتخاب سیستمی، با کدپستی و مشخصات مالک اعلام نماید و شهرداری ابزارهای مختلف و قدرتمندی را برای وصول این مالیات چه مالیات بر خانه های خالی و چه مالیات بر خانه های لوکس دراختیار دارد.

مظفر افزود: اجرای این قانون بنظر می رسد تنها با همکاری شهرداری ها میسر و عملی است لذا اگر درآمد ناشی از این مالیات دراختیار شهرداری ها قرار بگیرد، این قانونی که بیش از ۲ سال است اجرا نشده، عملیاتی خواهد شد.

در بخش دیگری از این جلسه امانی با اشاره به بحث درآمدهای مالیاتی گفت: در مورد شناسایی خانه‌های خالی و لوکس و دریافت مالیات از آنها وزارت راه و شهرسازی نمی تواند اقدام موثری انجام دهد و بهتر است این موضوع به مدیران شهرداری سپرده شود.

 

ارسال نظر: