رئیس سازمان صنایتع دریایی وزارت دفاع خبر داد:

ساخت اولین موتور دیزلی ملی به نام D۸۷

کدخبر: 2087445

دریادار رستگاری، رئیس سازمان صنایتع دریایی وزارت دفاع گفت: در شهریورماه سال آینده از اولین موتور دیزل ملی به نام D۸۷ رونمایی خواهیم کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: دریادار رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در اولین همایش پشیرانه‌های دریایی از ساخت اولین موتور ملی دیزلی به نام D87 خبر داد و اظهار داشت: این موتور مطابق با استانداردهای جهانی ساخته شده و تست‌های عملکردی آن نیز انجام شده و در حال انجام تست‌های دوام آن هستیم.

وی افزود: در پایان اردیبهشت کار ریخته‌گری آن به اتمام می‌‌رسد و انشاءالله در شهریورماه سال آینده از این موتور بهره‌برداری خواهیم کرد.

امیر رستگاری با بیان اینکه این موتور در 4 نوع 6، 12، 16 و 20 سیلندر طراحی شده است، خاطرنشان کرد: در نوع 12 سیلندر آن از سوخت‌های دیزل، گاز و دوگانه‌سوز استفاده می‌شود.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با بیان اینکه امروز از اولین موتور برون‌‌ نصب کشور رونمایی می‌شود، گفت: این موتور با سرعت 41 گره دریایی تست شده و ما جزو معدود کشورهایی هستیم که به این فناوری دست پیدا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری بعدی ما ساخت موتورهای دریایی بنیان است که موتور دریایی بنیان 1 تولید شده و ما با استفاده از همین موتور، به فناوری ساخت ژنراتور 312 کیلوواتی نیز رسیده‌ایم.

در حال تکمیل ...

ارسال نظر: