شعارسنج/ ارزیابی عملکرد محسن رضایی در مبارزه با فساد

کدخبر: 2373129

پذیرش وعده‌ی نظارت بر عملکرد و مبارزه با فساد با وجود کارنامه محسن رضایی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در گرو ارائه دلیل برای این کم‌کاری در مجمع نسبت به پیشبرد سیاست کلی سلامت اقتصادی و عدم نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 است.

نسیم‌آنلاین در شعارسنج؛ با نگاه به عملکرد ۷ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، به ارزیابی وعده‌ها و شعارهای آنها می‌پردازد.

خبر -
محسن رضایی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری از تاسیس سازمان مبارزه با فساد در صورت موفقیت در انتخابات در دولت است خبر داد و گفت: مسئله مبارزه با فساد را در اختیار مدیران دولت قرار می‌دهیم. الان مدیران دولتی وظیفه‌ای برای مبارزه با فساد ندارند. زیرا قرار بوده قوه قضاییه این وظیفه را انجام دهد.

‌تحلیل - 

در صدر سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی که در سال 84 ابلاغ شد، نظرات بر حسن اجرای این سیاست‌ها به مجمع تشخیص مصلحت سپرده شد. حتی در این ابلاغیه تاکید شده است که با اتخاذ تدابیر لازم گزارش‌های نظارتی سالانه منتشر کند.

محسن رضایی از زمان سپردن این مسئولیت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام است. با وجود آنکه انحرافات مهمی در طی این سال‌ها در اجرای خصوصی‌سازی اتفاق افتاده، به جز یک گزارش که اخیرا در این مورد منتشر شده، خبری از این دست گزارش‌ها نیست.  

همچنین اول خرداد 1399 پیش‌نویس «سیاست های کلی سلامت اقتصادی» و مبارزه با فساد در مجمع ارائه و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. بعد از گذشت یک سال از طرح این موضوع در مجمع تشخیص، هنوز خبری از به ثمر رسیدن این موضوع در مجمع منتشر نشده است.

جمع‌بندی -

به نظر می‌رسد برای ارزیابی بهتر وعده‌های انتخاباتی باید به سراغ کارنامه‌ی عملکردی کاندیدا رفت. پذیرش وعده‌ی نظارت بر عملکرد و مبارزه با فساد با وجود کارنامه محسن رضایی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در گرو ارائه دلیل برای این کم‌کاری در مجمع نسبت به پیشبرد سیاست کلی سلامت اقتصادی و عدم نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 است.

تحلیل-توییتر-شعار-رضایی

ارسال نظر: