فواید نصب آلاچیق در بوستان ها برای مسافران

کدخبر: 2372494

آلاچیق مکانی زیبا و دنج است که نصب آن در فضاهای عمومی فضا را دلنشین تر می کند. تقریبا اغلب ما ایرانیان علاقه مند به مسافرت با ماشین از این شهر به آن شهر هستیم. هر چند سفر با ماشین بسیار لذت بخش است، اما نیاز به استراحت زیادی نیز در بین راه دارد. امروزه در بیشتر بوستان ها و پارک ها و مخصوصا بوستان ها ورودی شهر ها آلاچیق هایی نصب می شود تا مسافران بین راهی بتوانند از این فضا استفاده کنند و به استراحت در آن جا بپردازند. وجود آلاچیق در بوستان ها و فضاهای عمومی ابتدای شهر از آن جهت ضرورت دارد در برخی از شرایط مانند زمان های بارندگی افراد نتوانند در فضای سبز به استراحت بپردازند و این افراد برای استراحت نیازمند مکانی سرپوشیده و دارای سایبان هستند.

آلاچیق های بین راهی چه ویژگی هایی دارند؟

در زمان مسافرت با ماشین مخصوصا سفرهای طولانی کاملا طبیعی است که در میان راه بخواهید کمی استراحت کنید و خستگی را از تن خود رها کنید. یکی از بهترین مکان هایی که می توانید از آن ها برای استراحت کردن استفاده کنید، نشستن در زیر سایه آلاچیق است. آلاچیق های بین راهی با آلاچیق هایی که در منازل یا در بوستان های سطح شهر نصب می شوند، تفاوت های کوچکی دارند. در حقیقت آلاچیق هایی که در فضاهای عمومی استفاده می شود دارای ویژگی ها هستند که در زیر به برخی از آن ها اشاره شده است. 

  • بزرگ و جادار بودن

  • مقاومت در برابر یخ زدگی 

  • طراحی متناسب با بوستان و زیبا 

  • دارای فاصله مناسب با دیگر آلاچیق ها 

  • مقاومت در برابر شرایط محیطی مانند باران 

  • استفاده از جنس مقاوم در برابر تغییرات دمایی

  • داشتن فضای مناسب برای نشستن و استراحت کردن

  • دارای سایبان مناسب و قرار گرفتن آن در کنار درخت برای ایجاد سایه کامل 

استفاده از چه عناصری باعث جلوه بیشتر آلاچیق ها می گردد؟

استفاده از آلاچیق ها به تنهایی در بوستان ها و اقامتگاه های بین راهی نمی تواند زیبایی و جلوه خاصی به محیط بدهد، به همین دلیل طراحان فضای سبز تلاش می کنند که برای زیبا سازی محیط در کنار آلاچیق از عناصر دیگری همچون فلاور باکس ها و گیاهان تزیینی زیبا استفاده کنند و همچنین این افراد جهت جلوه دادن به محیط در طراحی آلاچیق ها و اطراف آن ها  از کف سازی مناسب و سنگ های دکوراتیو نیز به شکلی منحصر به فرد استفاده می کنند. در نهایت باید بدانید که بیشتر افراد و مسئولین مربوطه که قصد دارند در فضاهای عمومی آلاچیق نصب کنند، باید بدانند برای اینکه زیبایی محوطه دوچندان شود باید از برخی عناصر نام برده استفاده شود. استفاده از این عناصر باید متناسب با آلاچیق ها باشد تا زیبایی خیره کننده ای را به اطراف خود ارمغان دهد. 

68

علت استفاده از آلاچیق در استراحتگاه های بین راهی

امروزه در بیشتر اتوبان ها و آزادراه ها اقامتگاه ها و استراحتگاه های بین راهی بسیاری برای استراحت رانندگان و مسافران ایجاد شده است. این اماکن علاوه بر داشتن موارد ضروری مانند پمپ بنرین، سرویس بهداشتی، نمازخانه، رستوران و غیره دارای فضای سبز و آلاچیق هایی نیز هستند که مسافران بتوانند در آنجا استراحت کرده و خستگی راه را در کنند. در حقیقت نصب این آلاچیق ها به یک امر ضروری در بیشتر استراحتگاه های بین راهی تبدیل شده است چرا که در مسیرها و جاده هایی که در بین راه شهری وجود ندارد، اغلب مسافران برای استراحت این مکان ها را انتخاب می کنند. وجود آلاچیق ها در اقامتگاه های بین راهی باعث می شود که افراد زیادی برای استراحت به آن جا رفته و این موضوع به رستوران ها و کسب و کارهای موجود در این اقامتگاه ها در کسب درآمد کمک شایانی می کند. 

فواید استفاده از آلاچیق های مدرن در اقامتگاه های بین راهی

اقامتگاه های بین راهی برای جذب مشتریان متعدد نیازمند استفاده از عوامل و عناصر مختلفی هستند. در این میان برخی از آلاچیق ها که با نام آلاچیق مدرن شناخته می شوند و در ساخت آن ها هم از فلز و هم از چوب و گاهی نیز از شیشه استفاده می شود، جلوه بسیار زیبایی به محیط می دهند. در این نوع آلاچیق ها عوامل و عناصر مختلفی به کار می رود که به زیبا سازی هر چه بیشتر اطراف کمک بسزایی می کند که این موضوع موجب جذب هر چه بیشتر مشتریان و مسافران به اقامتگاه های بین راهی می شود.                                    69                              

از کجا آلاچیق های باکیفیت تهیه کنیم؟

برای نصب آلاچیق ها در فضاهای عمومی و بوستان و اقامتگاه های بین راهی باید از جنس درجه یک و با کیفیت ساخت عالی استفاده شود. احتمالا برای خرید این آلاچیق ها سردرگم هستید و نمی دانید که باید کدام مرکز را انتخاب کنید. شما می توانید برای آشنایی با انواع آلاچیق و عناصر مختلف محوطه سازی به سایت محبوب وود به آدرس mahboobwood.com مراجعه کنید. این مرکز برای ساخت انواع آلاچیق های سنتی و مدرن مناسب با اقامتگاه های بین شهری یا بوستان های سطح شهر و محوطه سازی ویلاها و پشت بام خانه از مواد درجه یک استفاده کرده و با استفاده از طراحی های منحصر به فرد به محوطه و فشاهای مختلف زیبایی و جلوه خاصی هدیه می دهد. 

70

جمع بندی

به طور معمول از آلاچیق ها جهت محوطه سازی و زیباسازی محوطه و بوستان های مختلف استفاده می شود. استفاده از آلاچیق ها در اقامتگاه های بین راهی با هدف استراحت مسافران و رانندگان در میان راه و در اقامتگاه نصب می شوند. برای نصب انواع آلاچیق، پرگولا، فلاوباکس و عوامل مختلف مناسب جهت زیباسازی محیط می توانید به سایت محبوب وود مراجعه کرده و نمونه کارهای منحصر به فرد این مرکز را مشاهده کیند. 

 

 

ارسال نظر: