کاربرد دستگاه کلرزن مایع

کدخبر: 2372802

دستگاه کلرزن همواره به عنوان یکی از پرکاربردترین تجهیزات در ضدعفونی و گندزدایی آب و فاضلاب می باشد به صورت کلی دستگاه کلرزن به دو صورت مایع و گازی می باشد.

کاربرد دستگاه کلرزن مایع  در تصفیه آب

عمده استفاده دستگاه کلرزن مایع در راستای ضدعفونی و گندزدایی آبهای صنعتی و آشامیدنی در واحدهای مسکونی سیستم های تصفیه آب و فاضلاب پساب های شیمیایی کارخانجات صنعتی صنایع داروسازی استخرهای شنای تفریحی را می توان با کلرزن مایع یا همان کلریناتور به صورت کاملا بهداشتی مطابق استانداردهای بهداشت محیط به حد استاندارد  مطلوب رساند.

عملکرد دستگاه کلرزن

از دستگاه کلر زن پکیج تزریق کلر جهت از بین بردن میکروب ها و باکتری ها مخرب به درون آب که باعث ایجاد بیماری های فراوان در انسان و همچنین ایجاد مزاحمت برای رشد مطلوب گیاهان می‌شود با استفاده از این دستگاه می توان طعم و بو رنگ آب به حد مطلوب برساند از رشد دوباره عناصر میکروبی درون لوله ها انتقال آب و همچنین استخرهای ذخیره آب جلوگیری نمود بسته به نوع و میزان آلودگی آن می‌توان به راحتی با تزریق مواد شیمیایی و کلر مایع به صورت استاندارد تمامی  میکروب ها و قارچ های مضر را از آب هست را از بین برد. لازم به یادآوری میباشد که خرید دستگاه کلرزن یکی از واجب ترین و پرکاربردترین امور در حوزه تصفیه آب و فاضلاب می باشد که عدم وجود این گونه دستگاه ها در سیستم های تصفیه آب و فاضلاب باعث تداخل بهینه آب و فاضلاب می شود

کاربرد و مزایای پکیج تزریق کلر ساخت شرکت اطلس آب

از آنجایی که همواره روشهای مختلفی برای گندزدایی و ضدعفونی کردن آب و فاضلاب در تمامی جوامع مطرح می باشد از دستگاه کلرزن  مایع به صورت مایع به عنوان یکی از رایج ترین اقدامات یکی از محبوب ترین آنها استفاده از پکیج تزریق کلر می باشد. استفاده از کلر از نظر قیمتی و در دسترس بودن و همچنین نصب آسان و اپراتوری راحت آن همواره مورد استقبال گسترده مصرف کنندگان قرار گرفته است

1-مصرف پایین انرژی

2-نابود سازی عناصر شیمیایی و امکان اکسیداسیون مضر در آبهای صنعتی

3-قیمت ارزان و نصب راحت

4-مناسب برای تصفیه آب استخر و تنظیم ph  آب

5-نابود کننده تمامی باکتری و سموم و ویروس ها و  و میکروارگانیسم های مضر درون آب

6-جلوگیری از رشد و تکثیر قارچ و باکتری

7-سازگار با محیط زیست

8-ضدعفونی فاضلاب و پسماند صنعتی سیستم خنک کننده آب

9-انواع پکیج تزریق کلر ساخت شرکت اطلس آب

دستگاه کلرزن مایع-کلریناتور

این نمونه از دستگاه ها به عنوان دستگاه کلرزن مایع نیز شناخته می شود که پس از اضافه کردن پودر کلر و آب محلول به دست آمده توسط دوزینگ پمپ به خط انتقال آب تزریق می شود انتخاب این گونه از دستگاهها بستگی به نوع و میزان گذر آب از لوله جهت استفاده ارتباط مستقیمی دارد به گونه‌ای که توان و نوع تزریق آن به وسیله بار و لیتر می باشد بر حسب این پارامتر انتخاب می شود از نظر قیمتی دستگاه کلرزن مایع در مقایسه با نوع تزریق کلر گازی از قیمت کمتر ایمنی بیشتری برخوردار می باشد ولی در مواقعی که مصرف پودر کلر بالا می باشد معمولا از نوع استفاده می کنند که در ادامه به نوع مزایا و کاربرد دستگاه کلرزن گازی اشاره خواهیم کرد.

دستگاه کلرزن گازی

از این دستگاهها در ضدعفونی کردن آب با حجم بالا برد فراوان و مرحوم صفحه نیز می باشد چرا  به دلیل پر شدن گاز مایع درون کپسول از نظر حجم و فضای اشغال شده توسط دستگاه در مقایسه با نوع کلرزن مایع از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد لازم به یادآوری این نکته مهم نیز می باشد که این  سیستم بسیار خطرناک و انفجاری بودن آن می‌باشد که عدم استفاده صحیح از آن می‌تواند باعث ناپذیر برای سلامتی انسان و موجودات زنده باشد از این رو رعایت نکات ایمنی بسیار پر اهمیت می باشد که می بایست به وسیله اپراتور آشنا به این گونه سیستم ها صورت پذیرد.

قیمت دستگاه کلرزن

شرکت اطلس آب سازنده انواع دستگاه تزریق کلر مایع و مواد شیمیایی تجربه مفید و پشتیبان به کارخانه مجهز به طراحی و ساخت انواع سیستمهای تصفیه آب و فاضلاب مفتخر میباشد که توانسته است رضایت بسیاری از کارفرمایان و خریداران را  جلب نماید

به غیر از استفاده از قطعات مرغوب و استاندارد  دستگاه کلرزن عوامل دیگر نیست دخیل می باشند

1-شاسی استقرار استنلیس استیلSS

2-قابل تنظیم بودن دوزینگ پمپ

3-شفت و پروانه از جنس استیل ۳۱۶

4-استفاده از مخزن پلی اتیلن با توجه به نوع دوزینگ پمپ

1-نصب پکیج تزریق کلر

2-پکیج تزریق کلر را نزدیک به محل تزریق کلر  قرار دهید

3-برق دستگاه را با پمپ آب ورودی وصل کرد تا، همزمان شروع به کار کند

4-انژکتور خروجی دوزینگ پمپ را به وسیله یک بوشن لوله آب ورودی مخزن وصل نمایید

5-همزمان با اضافه کردن کلر همزن دستگاه کلرزن به مدت ۵ دقیقه به صورت مداوم کار کند

6-در پمپ هایی که خود تنظیم نمی باشند می بایست به وسیله پیچ و شلنگ هواگیری مکش را هواگیری نمود.

7-با توجه به میزان گذر آب و نوع آب میزان دوز تزریق کلر مایع صورت پذیرد

8-به صورت مداوم به وسیله تست کی میزان غلظت کلر درون آب مصرفی چک کرد

9-جهت استفاده بهینه آب و جلوگیری از رشد باکتری ها و قارچ  میزان کلر باقیمانده بین 0.5 تا1 ppmتنظیم گردد.

10-اگر در فضا بسته پکیج تزریق کلر نصب می‌شود هستند دارای پنجره و هواکش باشد

11-جهت تنظیم بهینه هنگامیکه آب در حال گذر می باشد میزان تزریق کلر و تنظیم گردد

12-از کلر مخصوص آب آشامیدنی جهت تزریق به آب شرب استفاده شود

13-از قرار دادن دستگاه کلرزن در مقابل نور آفتاب به جد  جلوگیری شود

14-نصب و راه اندازی دستگاه کلرزن می بایست به وسیله نصاب وارد  و طبق دستورالعمل ارائه شده توسط شرکت اطلس آب صورت بپذیرد.

میزان کلر مورد استفاده آب استخر

یکی از سوالات بسیار متداول در استفاده از دستگاه کلرزن مایعی میباشد که چه مقدار و چند بار نیاز به اضافه کردن کلر به آب داریم این دو عامل بستگی به عوامل متعددی دارد که از مهمترین آنها عوامل محیطی می باشد و با توجه به نوع آب ورودی به استخر و تعداد شناگران اسانس های مختلف آن و همچنین سرپوشیده و یا سر باز بودن دارد به گونه ای که بهترین حد مطلوب جهت اطمینان از وجود میکروب درون آب و سلامت شناگران  1pp کلر باقیمانده درون آب می باشد می‌بایست به صورت ۲۴ ساعته و دوز مشخص  به وسیله دوزینگ پمپ به استخر اضافه شود با توجه به نوع استخر هایی که رو باز می باشند و در مجاورت  نورآفتاب قرار دارند بهتر است که با توجه به فرار بودن کلر  میزان تزریق را کمی بیشتر در نظر گرفته زمان تصفیه و کلر زنی را در ساعات خنک بودن هوا انجام بپذیرد.

کلر-انواع کلر

برای عفونی کردن آب یکی از اکسید کننده های بسیار قوی می توان است هیپو کلریت سدیم (SodiumHypochlorite)  نام برد برای کلر زنی آب و فاضلاب جهت ضدعفونی و بالا بردن کیفیت آبهای مختلف و تنظیم حد مجاز کلر درون آب استفاده می شود. از مهم ترین واکنش های شیمیایی که در اثر کلر آب صورت می پذیرد می توان به مواردی همچون تشکیل هیپو کلرو(HOCI)  کننده بسیار قوی به شمار می آید کلر آزاد نام برده می شوند . آزاد بودن آن به این گونه می باشد که می تواند به آلودگی ها حمله و آنها را کاملا اکسید کند در اینجا لازم می باشد به این نکته اشاره کنیم که اضافه شدن کل آب های آلوده می‌تواند بعضی از پارامترهای شیمیایی آب را نیز از بین ببرد که برای حفظ کردن خواص شیمیایی و تعادل آن می تواند مواد شیمیایی خاص استفاده کرد.  به صرفه ترین ضدعفونی کننده های استخر می توان از مواد هیپوکلریت کلسیم نام برد. درصد خلوص آن بین ۶۵ تا ۷۰ درصد می باشد. از مهمترین خواص آن می توان به از بین برنده سریع آلودگی های آب جلوگیری از رشد خزه و جلبک ایجاد شده درون آب و همچنین استفاده کم از مواد شیمیایی برای آب استخر اشاره کرد. تمامی پروژه های ارائه شده توسط شرکت اطلس آب از برندهای معروف سازنده کلر و با تاریخ استفاده  بالا ارائه می شود.

کلرزن خطی ایمکس

یکی دیگر از کلرزن هایی که در تصفیه آب استخر کاربرد فراوانی دارد می‌توان از کلرزن خطی ایمکس نام برد که وسیله بسیار مناسب برای زدودن میکروب ها و مواد آلی موجود در آب همچنین ضدعفونی و گندزدایی آب استخرهای عمومی و خصوصی  واحدهای مسکونی و تفریحی کاربرد فراوانی دارد ایمون این مدل از کلرزن توانایی ضدعفونی آب در حجم کم و زیاد را دارا می باشند قیمت آن در مقایسه با نوع کلرزن مایع از قیمت کمتر برخوردار می باشد

ویژگی مهم کلرزن خطی ایمکس

ظرفیت متفاوت کلرزن خطی با ظرفیت ۲ کیلوگرم

لوله کشی آب استخر و جکوزی

نصب آسان و کاربری بالا

قیمت مناسب در مقایسه با سایر کلرزن ها 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص  مشاوره. خرید.دستگاه کلرزن مایع  شرکت اطلس آب  تماس حاصل نمایید 

Atlasab724@gmail.com

02146076082

ارسال نظر: