تفاوت ایمپلنت و لمینت و کامپوزیت

کدخبر: 2372941

یکی از ناراحت کننده ترین وقایعی که برای زیبایی انسان در اثر اتفاق های مختلفی به وجود می آید از دست دادن دندان، از بین رفتن زیبایی دندان و تغیی رنگ دندان است. ممکن است بر اثر افزایش سن، تصادفات و اتفاقات دیگر دندان یا چند دندان خود را از دست بدهید یا دندان شما دچار تغییر رنگ شود. هنگامی که دندانی را از دست می دهید یا ناهمواری دندانی داشته باشید قطعا اعتماد به نفس شما کاهش یافته، زیبایی چهره خود را از دست می دهید و ممکن است مشکلات گوارشی هم در راستای آن برای شما پیش آید. سلامت دهان، طرح لبخند و گوارش درصد بسیار زیادی به وجود دندان وابسته است. به همین علت توصیه می شود به محض از دست دادن دندان به فکر پر کردن جای خالی آن باشید. در گذشته نه چندان دور روش های مختلفی مانند بریج دندان یا دندان مصنوعی برای جایگزینی دندان از دست رفته می شدند. اما چند دهه است که افراد برای پر کردن جای خالی دندان خود از روش ایمپلنت دندان استفاده می شود. دندان هایی که بر اثر مرور زمان یا عوامل دیگری تغییر رنگ داده اند یا دچار نا همواری هستند امروزه با استفاده از روش بلیچینگ دندان لک هایی که بر روی دندان ایجاد شده است را تا چند درجه روشن می کنند و با استفاده از لمینت دندان می توان فرم، رنگ و شکل دندان را تغییر داد.  با ما همراه باشید تا در این مقاله هر آِنچه باید در رابطه با ایمپلنت دندان بدانید را برایتان شرح دهیم.

 

ساختار ایمپلنت دندان چگونه است؟

ایمپلنت دندان در واقع شبیه به یک پیچ فلزی است که اغلب از جنس فلز تیتانیوم خالص تهیه می شود تا درون استخوان فک و در ناحیه جای خالی دندان قرار بگیرد و نقش ریشه دندان را اجرا کند. با استفاده از یک قطعه که نام آن اباتمنت است پروتز یا تاج مصنوعی  دندان قرار گرفته می شود تا ظاهر و عملکرد دندان را کاملا شبیه به یک دندان طبیعی کند. دوره درمان این بیماری ممکن است 3 الی 6 ماه زمان زمان نیاز داشته باشد. که این مدت زمان برای هر فردی بسته به شرایط بدنی آن ها متفاوت است.

تبلیغات1

 

برای اطلاع از تمام جزییات و کلیات ایمپلنت و همچنین قیمت های انواع ایمپلنت ها و برند های مختلف می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت دندان

لمینت دندان چیست؟ و چگونه عمل می کند؟

ممکن است لمینت دندان را با نام ونیر شنیده باشید. لمینت روکشی نازک است که اغلب هم رنگ دندان است و برای زیباتر شدن و اصلاح طرح لبخند و زیبایی فرد مورد استفاده قرار می گیرد. لمینت از رنگ سفید یخچالی تا رنگ دندان وجود دارد که بهتر است رنگی را انتخاب کنید که دارای هم خوانی و تناسب با دندان های مجاور خود و رنگ پوست شما باشد. این قطعه های نازک و کوچک موجب تغییر رنگ، تغییر شکل، تغییر اندازه و تغییر طول دندان به صورتی که باب میل شما باشد می شود. یکی از مزایای مهمی که با استفاده از لمینت دندان می توانید به آن دست پیدا کنید افزایش مقاومت و قدرت دندان شما در مقایسه با مینای دندان است. در این روش عیوب و ناهمواری های دندانی پوشیده می شود و دندان ها بسیار مرتب و ردیف نمایش داده می شوند.

لمینت دندان از جنس پرسلن چینی یا کامپوزیت رزین است. این دو نوع دارای شباهت و تفاوت های بسیار زیادی با یک دیگر هستند. برای مثال لمینت چینی دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر لکه و رنگ پذیری است. بدین منظور که اگر از کامپوزیت رزین استفاده نمائید ممکن است در طی سالیان متوالی دندان شما دچار تغییر رنگ یا لک شود اما در استفاده از لمینت دندان تغییر رنگی را مشاهده نخواهید کرد. لمینت سرامیکی یا پرسلن دارای ویژگی بازتاب نور است و به همین علت ظاهری بسیار شبیه به دندان طبیعی انسان دارد. هر چه شفافیت و بازتاب نور لمینت بیشتر باشد شباهت بالاتری به مینای دندان دارد و طبیعی تر به نظر می رسد. در انتخاب رنگ و جنس لمینت های خود بسیار دقت داشته باشید زیرا طول عمر لمینت های با کیفیت بسیار بالا است و می توانید در صورت مراقبت کافی از آن حدود  15 الی 20 سال از آن استفاده نمائید.

تبلیغات2

اگر عادت به مشکلاتی هم چون دندان قروچه دارید بهتر است پس از انجام لمینت دندان از محافظ دندان استفاده نمائید تا دچار شکستگی نشود. از نظر هزینه ممکن است قیمت لمینت دندان حدود 4 برابر بیشتر از کامپوزیت رزین باشد و البته دارای طول عمر بیشتر و مفیدتری هم است. استفاده از نخ دندان و مسواک به صورت مرتب باعث می شود از پوسیده شدن دندان جلوگیری کند.

برای اطلاع بیشتر در مورد لمینت دندان و قیمت آن می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

قیمت لمینت دندان 1400

کامپوزیت ونیر چیست؟

کامپوزیت ونیر نیز درمانی برای ایجاد اصلاحات ظاهری دندان استفاده می شود و به وسیله کامپوزیت ونیر می توان مشکلات رنگ ، لب پرگی ، نامرتبی های سطحی و سایز دندان ها را بهبود داد و لبخندی زیبا داشته باشید. در درمان کامپوزیت ونیر موادی بر روی دندان بیمار قرار داده می شود و سپس بسته به میزان مهارت و تجربه دندانپزشک بر روی دندان فرم داده می شود.

تبلیغات3

در روش کامپوزیت ونیر نیازی به قالب گیری مانند لمینت دندان وجود ندارد و کلیه درمان در طی یک جلسه انجام می شود. سپس پس از فرم دادن به وسیله اشعه مخصوص این مواد بر روی دندان سفت می شود. تراش های لازم انجام می شود و بیمار لبخند خود را مشاهده می کند و در صورت نیاز به ایجاد تغییر برای فرد انجام می شود.

از مزایای کامپوزیت ونیر می توان به این موارد اشاره کرد که در طی یک جلسه انجام می شود و همچنین نیاز به تراش دندان مانند لمینت دندان وجود ندارد. از معایب کامپوزیت ونیر نیز میتوان به استحکام کمتر و مقاومت کمتر در برابر تغییر رنگ است.

قیمت کامپوزیت ونیر

ارسال نظر: