چطور محاسبه حقوق و دستمزد را آسان کنیم؟

کدخبر: 2373631

یکی از مهمترین و البته حساس ترین بخش هایی که در قسمت امور مالی هر شرکتی می بایست با دقت عمل بسیار زیادی انجام گیرد، فرمول محاسبه حقوق و دستمزد می باشد. برای هر مزایا و کسوراتی مانند اضافه کاری، پایه سنوات، عیدی و ... که وابسته به حقوق و دستمزد کارگران و کارکنان شرکت ها و موسسات مختلف است، یک فرمول دقیق و استانداردی تعبیه شده است که در طی دوره های آموزشی که به کارگزینان و مسئولین امور مالی و حسابداری شرکت ها به طور دقیق  و موشکافانه آموخته اند، نحوه محاسبه حقوق و دستمزد بر اساس فرمول های مشخص و دقیق می باشد.

بنا بر قانون کلیه مدیران شرکت ها و متولیان امور مالی و حسابرسی شرکت ها و موسسات مختلف می بایست کاملا ریزبینانه در طی بازه زمانی مشخص و در یک پایان هر ماه کلیه فعالیت های کارکنان خود را به طور دقیق ثبت و ضبط نموده تا در پایان تمامی این اعداد و ارقام و آمارهای مختلف را در قالب فرمول محاسبه حقوق و دستمزد پیاده نموده تا در نهایت به حقوق خالص هر کارگری بنا بر مزد و نوع فعالیت و ساعت کاری فعالیت وی در پایان هر ماه حق واقعی خود را کسب نماید.

گاهی ممکن است روند محاسبه حقوق و دستمزد با مشکلاتی مواجه شود. اشتباهات متداول در محاسبه حقوق و دستمزد اکثرا خطاهای انسانی است که هر صاحب کسب و کار می تواند با سیستماتیک کردن، از بروز خطا جلوگیری کند. شاید شما به یک کارمند پاداش دهید و فراموش کنید که آن را در لیست حقوق و دستمزد ثبت کنید. این پاداش در صورتی که در دریافتی کارمند شما درج نشده باشد، می تواند تأثیر منفی بگذارد و محاسبات شما را به خطا بیاندازد.

راه کار آسان کردن پرداخت حقوق و دستمزد

برای ساده تر شدن فرایند محاسبه حقوق و دستمزد باید به 3 نکته توجه کنید. چه یک کافی شاپ کوچک و چه یک فروشگاه بزرگ را مدیریت کنید ، روند پرداخت حقوق و دستمزد شما با پیاده‌سازی این موارد ساده تر خواهد شد:

1. سیستم شما باید قادر باشد که یک گزارش کامل به شما خروجی دهد. گزارشات باید به گونه‌ای باشند که علاوه بر کادر اداری، تمام کارمندان شما بتوانند کارکرد خود را مشاهده کرده و به راحتی فیش حقوقی خود را بررسی کنند.

2. شما به سیستمی نیاز دارید که کارمندان بتوانند با استفاده از آن، علاوه بر اینکه تردد خود را ثبت می‌کنند آن را کنترل کرده و درخواست مرخصی، ماموریت و تغییرات لازم را به صورت سیستماتیک ثبت کنند. هرچه در این چرخه کم تر از کاغذ استفاده شود مطمئنا برای تیم منابع انسانی و مالی آسان تر خواهد بود.

3.برای ساده کردن فرایند پرداخت حقوق و دستمزد، نکته اصلی این است که سیستمی را پیدا کنید که فرآیند را به طور دقیق برای شما اتوماتیک کند. تصور کنید که کارمند شما تردد خود را ثبت کرده و پس از آن نرم افزار حقوق و دستمزد شما به سادگی میزان حقوق و دستمزد کارمند را محاسبه می‌کند.

تبلیغات1

شاید در ابتدا فکر کنید که این سیستم در صورت موجود بودن، قیمت بالایی دارد و شما توانایی تهیه آن را ندارید. اما نکته اینجاست که ما در ادامه به شما سیستم حقوق و دستمزدی را معرفی خواهیم کرد که علاوه بر کارایی بالا می تواند به سیستم حضور و غیاب نیز متصل شود.

معرفی فینتو

تبلیغات2

فینتو ابزاری قدرتمند و تحت وب در حوزه مالی و منابع انسانی است که دارای محصولاتی از جمله نرم افزار حضور و غیاب و سیستم حقوق و دستمزد آنلاین است. شما می توانید از فینتو در هر مکان و در هر زمان استفاده کرده و نیازی به سخت افزارهای گران قیمت و خاص نخواهید داشت. کار با فینتو بسیار آسان بوده و نیاز به دانش تخصصی فراوان نیست.

سرویس های فینتو از تکنولوژی رایانش ابری استفاده می‌کنند که این امر باعث می‌شود تا قیمت محصولات فینتو بسیار مناسب‌تر از محصولات حقوق و دستمزد و حضور و غیاب سنتی برای مشتریان باشد. همچنین تمامی نرم افزارهای فینتو دارای 30 روز مهلت تست رایگان می باشند که می توانید با مراجعه به وب سایت فینتو از آنها بهره مند شوید.

امکان اتصال نرم افزار حضور و غیاب و حقوق و دستمزد فینتو به یکدیگر

فینتو به تازگی ویژگی جدیدی را برای نرم افزارهای خود اضافه کرده است که کاربران می‌توانند به کمک آن سیستم حقوق و دستمزد و نرم افزار حضور و غیاب فینتو را به متصل کرده و از آن استفاده کنند.

این ویژگی به مدیران کمک خواهد کرد تا به ساده ترین شکل ممکن میزان دستمزد پرسنل خود را محاسبه و مدیریت کنند. . نرم افزارهای مالی و منابع انسانی فینتو به گونه ای طراحی شده اند که هر شخصی بتواند از آنها استفاده کند.

شما می توانید به سادگی و پس از ثبت نام در وب سایت فینتو از سیستم حضور و غیاب آنلاین و سیستم حقوق و دستمزد فینتو به مدت 30 روز به طور رایگان استفاده کنید.

ارسال نظر: