آشنایی با لوازم عکاسی تبلیغاتی و حرفه‌ای

کدخبر: 2374084

حرفه عکاسی در زمینه تبلیغات، جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده و اهمیت و رونق این موضوع، عکاسان ماهری را پرورش داده است. امروزه اکثر برندها، چه در سطح داخلی و چه بین‌المللی از بهترین و موثرترین ابزارهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند و به این شکل هر روز بر تعداد مشتریان و مخاطبان خود می‌افزایند. اهمیت تصویر به دلیل سرعت بالای انتقال مفاهیم در بین دیگر روش‌ها دارای الویت بسیار بالایی برای صاحبان برندها است

آشنایی با لوازم عکاسی تبلیغاتی و حرفه‌ای

حرفه عکاسی در زمینه تبلیغات، جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده و اهمیت و رونق این موضوع، عکاسان ماهری را پرورش داده است. امروزه اکثر برندها، چه در سطح داخلی و چه بین‌المللی از بهترین و موثرترین ابزارهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند و به این شکل هر روز بر تعداد مشتریان و مخاطبان خود می‌افزایند. اهمیت تصویر به دلیل سرعت بالای انتقال مفاهیم در بین دیگر روش‌ها دارای الویت بسیار بالایی برای صاحبان برندها است

به‌همین‌ منظور آشنایی کامل با انواع تجهیزات عکاسی، نحوه صحیح انتخاب و خرید لوازم عکاسی استفاده به‌جا و مناسب از هرکدام ازآن‌ها بویژه استفاده متناسب با نوع سوژه عکاسی، از اساسی‌ترین و مهم‌ترین وظایف هر عکاس تبلیغاتی و تجاری محسوب می‌شود‌. ما نیز در این مقاله سعی داشتیم به شما در این امر کمک کرده و به معرفی انواع لوازم مورد نیاز عکاسی تبلیغاتی بپردازیم.

آشنایی با عکاسی تبلیغاتی

قبل از معرفی لوازم عکاسی تبلیغاتی بهتر است با حوزه مهم عکاسی تبلیغاتی بیشتر آشنا شوید و به اهمیت آن نیز توجه داشته باشیم. عکاسی تبلیغاتی یکی از شاخه‌های مهم عکاسی‌ست که جایگاه ویژه‌ای را در این حرفه به خود اختصاص داده است. عکاسی تبلیغاتی و تجاری درواقع هنر تخصصی عکاسی از تصاویر برای معرفی محصولات، خدمات و استفاده از آن‌ها در کمپین‌های مختلف تبلیغاتی را شامل می‌شود.


01

 

مزایای عکاسی تبلیغاتی

تهیه عکس تبلیغاتی وقت‌گیر نیست: پروسه ایجاد عکس تبلیغاتی نسبت به ویدئو، کاتالوگ و کلیپ‌های تبلیغاتی کوتاه‌مدت‌تر است. رسیدن به یک تصویر ساده و تاثیرگذار برای جلب توجه مخاطب می‌تواند کار بزرگی در ارسال پیام در سراسر جهان انجام دهد

هزینه پایین و معقول عکس تبلیغاتی: عکاسی تبلیغاتی ممکن است هزینه‌بر باشد، اما به اندازه تبلیغات ویدیویی گران نیست. عکس‌ها می‌توانند به‌وضوح و به‌راحتی پیام شما را منتقل کنند و می‌توانند مانند یک فیلم تأثیرگذار باشند. در حقیقت، تصاویر جذاب‌تر هستند زیرا نیازی به صرف وقت زیاد برای تماشای آن نیست.

لوازم عکاسی تبلیغاتی

تجهیزات عکاسی مناسب در رسیدن به اهداف تبلیغاتی و موفقیت کاری شما بسیار تاثیرگذار هستند. گرفتن یک عکس عالی از یک محصول یا خدمات تنها به این معنا نیست که با یک دوربین گران قیمت و علاقه به عکاسی انجام و کامل شود. هنگامی که عکاس تجاری ما برنامه‌ای برای عکاسی دارد، باید تمام تجهیزات موردنیاز آن را نیز تهیه و جمع آوری کند که تعداد و تنوع آن نیز بسیار زیاد است. در ادامه به برخی از مهم‌ترین تجهیزات و لوازم عکاسی تبلیغاتی مورد نیاز برای عکاسی تبلیغاتی و تجاری موفق اشاره می‌کنیم.

02

 

دوربین

یک عکاس حرفه‌ای در هر زمینه کاری، در وهله اول به یک دوربین عکاسی مناسب احتیاج دارد و جزو لوازم عکاسی تبلیغاتی اصلی به‌حساب می‌آید. این یک اصل اساسی‌ست و بویژه درباره‌ی دوربین در بین دیگر انواع مختلف تجهیزات کار شما صدق می‌کند که به هر میزان که هزینه بیشتری را برای آن بپردازید با کیفیت عکس بالاتری مواجه هستید.

  • دوربین‌های دی اس ال آر(DSLR): از مزیت‌های این نوع دوربین‌ها می‌توان به لنزهای قابل تعویض، قابلیت تنظیم حداکثری، تراکم پیکسلی بالای عکس‌ها، امکان عکاسی باکیفیت در شرایط کم‌نور و وضوح بالای تصاویر ثبت شده اشاره کرد.
  • دوربین‌های کامپکت: این دوربین‌های خوش‌قیمت، از عملکرد بسیار مناسبی در ثبت تصاویر برخوردار هستند. اما باید توجه داشته باشید که از آن‌ها در عکاسی‌های تبلیغاتی معمولی‌تر استفاده کنید و برای پروژه‌های حرفه‌ای خود دنبال یک دوربین جایگزین باشید زیرا این مدل از دوربین‌ها دارای حسگرهایی با سایز کوچک هستند و محدودیت‌های زیادی را در کار شما ایجاد می‌کنند.
  • دوربین‌های بدون آینه: تنظیمات دستی بالا، سبک و کم‌حجم بودن این مدل از دوربین‌ها، آن‌ها را بویژه در بین عکاسان طبیعت و کسانی که به‌دلیل کار خود مجبور به مسافرت‌های زیادی هستند محبوب کرده است.

لنزها

به جرات می‌توان گفت که یکی از اساسی‌تری لوازم عکاسی تبلیغاتی، انواع لنزها هستند که از مهم‌ترین قسمت‌ها و اجزای دوربین‌ها را نیز شکل می‌دهند. کیفیت، شفافیت و رنگ‌پردازی مناسب تصاویر شما بدون شک به نوع لنز دوربین شما بستگی دارد. در ادامه به چند مدل لنز که مناسب عکاسی تجاری‌ست و بهتر است یک یا چند مدل از آن‌ها را در کنار سایز لوازم عکاسی تبلیغاتی خود داشته باشید، اشاره می‌کنیم.

  • لنز ماکرو: این مدل از لنزها با فاصله کانونی متغیر(بین 50 تا 200میلی‌متر) برای عکاسی‌های کلوزآپ مناسب هستند. قابلیت مهم لنز ماکرو این است که می‌تواند تصاویری واضح و بزرگ با نمایی کامل از سوژه‌های خیلی کوچک مانند مورچه تهیه کند. بهتر است با توجه به سبک و موضوع عکاسی خود لنز مناسب را انتخاب کنید.
  • لنز تله‌فوتو: عکاسان حرفه‌ای پرتره، برای این سبک از عکاسی خود از لنز تله فوتو استفاده می‌کنند چراکه این نوع از لنزها قادرند عمق بسیار کمی از میدان دید را پوشش دهند. برای بالا بردن بازدهی استفاده از این مدل لنزها، توصیه می‌شود که فاصله مناسبی از موضوع و سوژه عکاسی را برای عکسبرداری ایجاد کنید. از مهم‌ترین کاربرد لنز تله فوتو می‌توان به قدرت آن در بزرگنمایی سوژه‌هایی با فاصله خیلی دور اشاره کرد.

در صورتی که سبک‌های مختلف عکاسی را انجام می‌دهید، ناگزیر به استفاده از انواع لنزها در کنار دیگر لوازم عکاسی تبلیغاتی خود هستید.

03

 

 

انواع تجهیزات نورپردازی

بسیاری از عکاسان علاقه زیادی به استفاده از نور طبیعی هنگام عکسبرداری دارند اما باید این نکته را درنظر گرفت که نور طبیعی، ثبات ندارد و با گذشت زمان تغییر می‌کند. کاسه استاندارد: ابتدایی‌ترین و اساسی‌ترین لوازم عکاسی تبلیغاتی و نورپردازی، کاسه استاندارد است.

  1. بارندو: سایبانی را که نور را به سمت موضوع و سوژه عکاسی هدایت کرده و مانع پراکندگی نور تابیده شده می‌شود، بارندو می‌گویند. این وسیله در جهت‌دهی به نور بسیار کاربرد دارد.
  2. سرپوش لانه‌زنبوری:اگر بخواهید نور را بر روی سوژه متمرکز کنید باید از این وسیله کاربردی در بین انواع لوازم عکاسی تبلیغاتی خود نیز استفاده کنید. وظیفه اصلی این وسیله، جهت دادن به نور است که درواقع مانع پخش شدن نور می‌شود.
  3. سافت باکس: از پرکاربرد‌ترین لوازم در بین تجهیزات نوری عکاسی سافت باکس‌ها هستند که بویژه برای عکاسی از وسایل براق نقش بسیار مهمی دارند. باید توجه داشته باشید که هرچه اندازه آن‌ها بزرگ‌تر باشد، نور ملایم‌تری را نیز خواهید داشت.
  4. سه‌پایه:در زمان‌هایی که تایم عکسبرداری زیاد است و عکاسی دستی خسته‌کننده می‌شود، استفاده از سه‌پایه عکاسی ضروری‌ست. با استفاده از این لوازم عکاسی تبلیغاتی، عدم ایجاد لرزش و تکان‌های اضافی حین کار تضمین می‌شود.

انواع بک گراندها و پس‌زمینه‌ها

در هرصورتی غیر از عکس طبیعت، به انواع بک گراندها برای استفاده در پشت، کف و یا اطراف سوژه نیاز است. بویژه در عکاسی تبلیغاتی، مدلینگ و مانند اینها، به این وسیله کاربردی در بین انواع لوازم عکاسی تبلیغاتی خود نیاز دارید. بک گراندها را می‌توانید در انواع طرح‌ها تهیه کنید، اما نوع ساده آن بویژه در رنگ‌های سفید، سیاه و سبز بسیار پرکاربرد است.

04

 

فلاش

فلاش یک وسیله بسیار کاربردی‌ست و نسبتا ارزان قیمت لوازم عکاسی است که نیازی به اتصال به دوربین شما ندارد. در صورت رسیدن به تسلط کافی در استفاده از نور فلاش در عکاسی، عکاس می‌تواند به کنترل کامل یک صحنه بدون توجه به آب و هوا یا شرایط نور محیط بپردازد.

کنترل و اصلاح نور: امکان کنترل میزان نور هنگامی که نور طبیعی کافی و مناسبی وجود ندارد. برای این‌کار کافی‌ست دکمه مربوطه بر روی دوربین خود را فشار دهید.

کنترل جهت نور: استفاده از فلاش به شما این امکان را می‌دهد که زاویه و جهت منبع نور خود را آزادانه تغییر دهید.

کنترل کیفیت نور: در بیشتر طول روز، خورشید یک منبع نوری خشن است که تنها با چند روش می‌توان آن را تغییر داد تا نور نرم و لطیف‌تر شود.

مانیتور و نرم‌افزارهای پردازش عکس

یک عکاس حرفه‌ای بعد از استفاده از تمام لوازم عکاسی تبلیغاتی خود در کنار توانایی‌ها، تجربه و دانش خود به یک مانیتور و نرم‌افزارهای مختلف برای ادیت و پردازش انواع عکس‌های ثبت شده خود نیاز دارد. در واقع بدون این مرحله کار کامل نشده و حق مطلب حرفه عکاسی ادا نمی‌شود.

 

ارسال نظر: