مشتریان راضی با اخذ گواهینامه ایزو ۱۰۰۰۴

کدخبر: 2374118

مشتریان راضی با اخذ گواهینامه ایزو ۱۰۰۰۴

 

یکی از اموری که از دیرباز تا کنون در تمام مشاغل امری مهم تلقی می­شده، کسب رضایت مشتری بوده است.

اخذ گواهینامه ایزو در زمینه رضایت مندی مشتریان در دستیابی به این مهم کمک می کند و ایزو ۱۰۰۰۴ یکی از بهترین استانداردهای راهنما در این حوزه است.

اگر دقت کرده باشید افرادی که به رضایت مشتری اهمیت می­دهند و این امر را در صدر لیست اهداف خود قرار داده اند همیشه موفق تر از رقبای خود هستند به همین دلیل امروزه بیشتر مدیران صنایع مختلف و صاحبین مشاغل آزاد و ... به دنبال کسب رضایت مشتری هستند و به زبان امروزی تر رفتاری مشتری مدارانه در پیش گرفته اند.

 این امر زمانی عملی می شود که شما در کنار مشتری مداری به دنبال اخذ گواهینامه ایزو 10۰04 نیز باشید و با اخذ این گواهینامه و عمل به ضوابط آن بیش از پیش مشتری های خود را از محصولات و خدماتی که ارائه می­دهید، راضی نگه دارید.

شاید بپرسید این دو مقوله چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟! با ما همراه باشید تا با ماهیت استاندارد ایزو 10۰04 و ارتباط آن با رضایت مشتری آشنا شوید.

استاندارد ایزو 10۰04

                                                

 

استاندارد ایزو 10۰04 چیست؟

همه ما می­دانیم که جلب رضایت مشتری یکی از امور مهمی است که باعث پیشرفت می­شود، بنابراین سازمان استاندارد بین المللی ایزو که همیشه به فکر حفظ منافع تولید­کنندگان و مصرف­کنندگان بوده است یک استاندارد بر همین اساس (رضایت مشتری) تدوین و اعلام کرده است.

اخذ ایزو ۱۰۰۰۴ کمک شایانی به دستیابی رضایتمندی مشتریان می نماید.

در استاندارد ایزو 10۰04 سازمان استاندارد ابتدا نیازهای مشتری را طبقه بندی می­کند و به این ترتیب راه را به شما که مدیر یک واحد تولیدی یا خدماتی هستید نشان می­دهد، به عبارت دیگر به شما می­گوید نیازهای مشتریان مرتبط با حیطه فعالیت شما به ترتیب چه نیازهایی هستند و شما چگونه باید عمل کنید که بتوانید این نیازها را به نحو احسن رفع نمایید و در نتیجه با میزان بالایی از رضایت مشتریان خود مواجه شوید.

اخذ گواهینامه ایزو 10۰04 چه اهمیتی دارد؟

همانطور که گفته شد امروزه تمامی مدیران و صاحبان کسب و کارهای مختلف به دنبال جلب رضایت مشتریان خود هستند زیرا این راه یکی از راه های آسان و بدون دردسر برای پیشرفت در کسب و کار محسوب می­شود. فردی که به دنبال رضایت مشتریان در حیطه فعالیت خود نباشد قطعا پس از مدتی کوتاه در دام غفلت خود گرفتار خواهد شد!

اما در این زمان بسیاری از افراد این پرسش و مسئله را مطرح می­کنند که، ما به دنبال جلب رضایت مشتری هستیم پس دیگر چه نیازی به اخذ گواهینامه ایزو 10۰04 است؟!

در پاسخ به این مسئله باید گفت: وقتی شما به صورت خودکار به ضوابط تدوین شده در قالب استاندارد ایزو 10۰04 عمل می­کنید پس بهتر است با اخذ گواهینامه ایزو 10۰04 به جمع شرکت ها و سازمان های مطرح جهان بپیوندید و به این ترتیب قادر به استفاده از مزایای این گواهینامه باشید.

از طرفی اخذ گواهینامه ایزو 10۰04 راه را به شما نشان می­دهد، یعنی شما را از نیازهای مشتریان آگاه می­کند و این خود یک مزیت بسیار ویژه محسوب می­شود زیرا زمانی که از نیازهای مشتری آگاه باشید تمام تلاش و وقت خود را صرف تولید محصولات یا ارائه خدمات متناسب با آن نیازها می­کنید و به این ترتیب در مدت زمانی کوتاه آینده ای روشن و پر سود برای خود و تمام پرسنل مجموعه­تان رقم می­زنید.

           

25

 

اخذ گواهینامه ایزو 10۰04 برای چه کسب و کارهایی حائز اهمیت است؟

تفاوتی ندارد که شما صاحب چه شغلی باشید، همین که دارای یک شغل آزاد یا مدیر یک مجموعه با تعدادی پرسنل باشید بهترین دلیل است که برای اخذ گواهینامه ایزو 10۰04 اقدام کنید.

در حال حاضر صاحبین تمام مشاغل از نوع سنتی گرفته تا انواع مشاغل اینترنتی و به روز، از مشاغلی که با عامه مردم سروکار دارند گرفته تا مشاغلی که دارای مشتریان خاص هستند و به طور کلی همه افراد دارای شغل در سطح جهان به دنبال اخذ گواهینامه ایزو 10۰04 هستند، پس شما هم فرصت را از دست ندهید!

نکته مهم قابل ذکر این است که اگر شما پیش از اخذ گواهینامه ایزو 10۰04 برای دریافت گواهینامه های پایه­ی ایزو مانند گواهینامه ایزو 9001 نیز اقدام نمایید قطعا در مدت زمانی کوتاه به نتیجه بهتری خواهید رسید.

مزایای اخذ گواهینامه ایزو 1004

از جمله مهمترین مزایای اخذ گواهینامه ایزو 10۰04 می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشتری مداری و توجه به رضایت مشتری
  • جلب رضایت مشتری به آسانی و بدون تلاش مضاعف
  • پیشی گرفتن از رقبا و جذب مشتریان آنها
  • افزایش فروش محصولات و در نتیجه کسب سود بیشتر
  • افزایش اعتماد مشتریان
  • تبدیل نام محصول به یک برند مطرح

در کنار تمام این مزایا که به دنبال اجرای ضوابط ایزو 10۰04 روانه می­شوند، شما می­توانید از مزایای خود گواهینامه نیز بهره مند شوید برای مثال می­توانید در مناقصات و کنفرانس های بین المللی شرکت کرده و نام برند خود را به جهانیان معرفی نمایید.

             

 

411

معرفی مرجعی معتبر برای اخذ گواهینامه ایزو 10۰04

برای دریافت گواهینامه ایزو معتبر لازم است از مراجع صدور معتبر تحت اعتبار IAF یا ASCB اقدام فرمایید.

مرکز مشاور مدیریت خانه مدیران (ایزوسیستم) با بیش از ۱۰ سال سابقه ی فنی و اجرایی و دارا بودن پروانه رسمی خدمات مشاوره مدیریت آماده پیاده سازی و صدور گواهینامه های ایزو از جمله ایزو ۱۰۰۰۴ در سازمان شما می باشد.

پس اگر به دنبال اخذ گواهینامه های ایزو معتبر همین حالا به سایت ایزو سیستم به آدرس  ww.isosystem.org مراجعه نمایید.

یا با شماره های ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ تماس حاصل فرمایید.

 

منبع :

ایزوسیستم

           

 

 

ارسال نظر: