دوربین مداربسته تیاندی ، کوچک و کاربردی

کدخبر: 2374612

دوربین مداربسته تیاندی ، کوچک و کاربردی

برای تهیه سیستم مداربسته به ویژه برای منزل و محیط های کم وسعت افراد به دنبال دوربین مداربسته کوچک هستند. ابعاد دوربین می تواند از جهت مکان نصب آن دارای اهمیت باشد. دیدگاه های مختلفی در خرید دوربین مدار بسته کوچک وجود دارد. برخی این نوع دوربین را به علت اینکه کمتر در معرض دید قرار می گیرد تهیه می کنند. همین موضوع خود یک امتیاز محسوب می شود زیرا دوربین کمتر مورد آسیب و دستخوش تغییرات می گردد. دیدگاه دیگر برای فضاییست که دوربین اشغال می کند. این موضوع در مکان ها و فضاهایی که نقاط خاصی باید دوربین نصب شود مورد توجه است.

ابعاد انواع دوربین مداربسته تیاندی

در انواع دوربین مداربسته شما دوربین با ابعاد مختلفی را می بینید. برخی به علت ماهیت و کارایی که دارند لازم است ابعاد بزرگ و حجیم داشته باشند. دوربین های باکس و صنعتی دوربین هایی هستند که به هیچ عنوان در ابعاد کوچک آنها را نخواهید یافت. ابعاد این دوربین ها عموماً در حدود تقریبی  69*58*145 میلی متر هستند. نوع دیگری از دوربین ها نیز مانند اسپیددام در ابعاد بزرگی هستند. البته برخی از کمپانی ها از دوربین های گردان، مدل کوچک تری نیز طراحی و تولید کرده اند. این دوربین مداربسته کوچک گردان با نام مینی اسپیددام در بازار موجود است.

ابعاد دوربین لزوماً تعیین کننده قیمت یا کارایی دوربین نیست. به این مفهوم که دوربین بزرگ بخریم تا کارایی بیشتری داشته باشد تصور اشتباهی است. کارایی دوربین براساس قابلیت ها و مشخصاتی مانند لنز، سنسور تصویر، جنس بدنه، استاندارد IP و... تعیین می شود. ممکن است ابعاد دوربین محدودیت هایی را در افزودن قابلیت و تعبیه کردن آنها ایجاد کند.

 

01

دوربین مداربسته بولت تیاندی

دوربین مداربسته بولت به علت ساختار و شکل ظاهری که مشابه استوانه و گلوله است به بولت نامگذاری شده است. در دوربین های بولت نیز می توانید دوربین با ابعاد مختلفی بیابید. برخی از آنها با بدنه ای کوچک طراحی شده اند و مناسب برای نصب در ساختمان های مسکونی هستند. مدلی از دوربین تیاندی نوع بولت با ابعاد 90*83*238 میلی متر تولید می شود. در حالی که مدل دیگر دوربین مداربسته تیاندی با ابعاد 105*85*204 میلی متر و 68*65*160 میلی متر تولید می شوند. اما حدود طول دوربین های بولت تیاندی با پایه به طور متوسط 20 سانتی متر است. در صورت نیاز به خرید دوربین کوچک تیاندی دارید مدل مورد نظر را در لیست قیمت تیاندی انتخاب و مشخصات ابعاد آن را در دیتاشیت مطالعه کنید.

در برند هایک ویژن دوربین بولت از ابعاد 92*85*269 میلی متر وجود دارد تا با ابعاد 70*68*181 میلی متر و 60*153*70 میلی متر. در برندهای دیگر نیز ابعاد متنوع است. در مثالی دیگر ابعاد دوربین تیاندی را بررسی می کنیم. در نصب دوربین های بولت به این موضوع توجه بیشتری باید داشت و آن در دسترس نبودن دوربین است. زیرا این دوربین ها قابلیت تغییر جهت لنز با ضربه یا دست دارد. بهتر است در ارتفاع مناسب نصب شود تا به طور عمد یا سهوی جهت دید دوربین تغییر نکند.

 

01

دوربین مداربسته دام تیاندی

دوربین دام نوع دیگری از دوربین های مداربسته است که ظاهری گنبدی شکل دارد. علت نامگذاری این دوربین نیز همین امر است. دوربین دام از جمله دوربین های مداربسته کوچک محسوب می شود. صرفنظر از برند و کمپانی سازنده دوربین بسیار کاربردی و پرطرفدار است. بیشترین کاربری این دوربین ها در محیط های داخلی است. گرچه در صورت داشتن شرایط و استانداردهای لازم قابل نصب در محیط های بیرونی نیز هستند.

در برند هایک ویژن دوربین های دام با ابعاد حدود 100*120 میلی متر طراحی می شوند. البته با ابعاد متنوعی از این برند دوربین مداربسته دام وجود دارد. به عنوان مثال دوربین دام هایک ویژن مدل DS-2CD2125G0-IMS با ابعاد 90*119  طراحی شده است. در واقع با این اعداد حدودی از ابعاد دوربین دام هایک ویژن را بیان کردیم. تیاندی دوربین های دام کوچکتری نیز دارد. در صورت خرید از انواع دوربین دام هایک ویژن، تیاندی یا هر برند دیگر برای اطلاع دقیق از مشخصات و ابعاد آن به دیتا شیت آن مدل رجوع کنید.

دوربین مداربسته کوچک مینیاتوری

اگر نیاز به دوربین مداربسته بسیار کوچک دارید می توانید از دوربین های پینهول یا مینیاتوری استفاده کنید این دوربین ها  عموماً ابعاد بسیار کوچکتری نسبت به دوربین های مداربسته معمولی دارند. به علت کوچک شدن ابعاد دوربین با مقیاس نسبتاً زیاد برخی از قابلیت ها در دوربین امکان تعبیه شدن ندارند. به عنوان مثال دروبین های سوزنی قابلیت دید در شب ندارند. دوربین های کوچکی نیز وجود دارند که به صورت دوربین مخفی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. ظاهر آنها کمتر جلب توجه می کند و به راحتی قابل استتار هستند. دوربین های سوزنی، شلنگی، پریزی، دکمه ای و... انواع دوربین های مداربسته کوچک و مخفی هستند. برخی از آنها به صورت Wifi  و بی سیم هستند که به راحتی با اتصال به تلفن همراه هوشمند تصاویر آنها قابل دسترسی است. برای تامین برق و اتصال آنها به منبع تغذیه لزوماً از سیم استفاده نمی کنند. در مدل هایی از دوربین های کوچک با باتری قابل شارژ تغذیه می شوند و نیازی به سیم کشی و آداپتور ندارند.

 

 

ارسال نظر: