منظور از اعلاء شویی و شستشوی ساده در قالیشویی چیست؟

کدخبر: 2374671

یکی از خدماتی که برای شستشوی هر چه بهتر فرش‌ها ارائه می‌شود، اعلاءشویی است. در این مقاله به محاسن استفاده از این خدمت پرداخته‌ایم.

منظور از اعلاء شویی و شستشوی ساده در قالیشویی چیست؟

کارخانه‌های قالیشویی در شست‌وشوی فرش‌ها، خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند. از انواع این خدمات می‌توان به شست‌وشوی ساده و اعلاءشویی اشاره کرد. مسلما برای بسیاری از افراد پیش آمده که مامور تحویل قالیشویی درباره نوع شست‌وشوی فرش از آن‌ها پرسیده باشد. جواب این پرسش توسط اغلب اشخاص، سوال درباره تفاوت بین اعلاءشویی و شست‌وشوی ساده است! در این مقاله به تفاوت این دو نوع شست‌وشو با یکدیگر می‌پردازیم.

اعلاءشویی چیست؟

شست‌وشوی دوره‌ای فرش، یکی از مواردی است که در نظافت امور جاری منزل باید انجام شود. این موضوع نیز مانند بسیاری از کارهای دیگر دارای انواع مختلف است.

منظور از اعلاءشویی را در واقع می‌توان شست‌وشوی عالی و درجه یک فرش عنوان کرد. در اعلاءشویی مواد مورد استفاده مایع شست‌وشو است. در حالی که شستشوی ساده، با پودر یا اصطلاحا تاید انجام می‌شود. اعلاءشویی با هدف حفظ کیفیت و رفع عمیق‌ترین آلودگی‌های فرش‌های منزل انجام می‌شود. در بسیاری از مواقع فرش‌ها دچار آلودگی و لکه‌های زیادی می‌شوند. این موضوع می‌تواند دلایل مختلفی از جمله زیرپا ماندن زیاد فرش و یا شست‌‌وشو با فاصله زمانی زیاد باشد.

اعلاءشویی باعث پاک شدن لکه‌های عمیق و آلودگی‌ در فرش می‌شود. از دیگر خدماتی که در اعلاءشویی فرش انجام می‌شود، استفاده از دستگاه‌های پیشرفته است. پس از شست‌وشوی فرش در قالیشویی این فرش‌ها در در گرمخانه‌های اختصاصی این کار خشک می‌شوند.

پس از اتمام این فرآیند و خشک شدن فرش‌ها نوبت به اتوپرس و بسته‌بندی محصول می‌رسد. در اعلاءشویی قالی‌شویی‌های معتبر، مانند قالیشویی نیاوران و یا قالیشویی سعادت‌آباد، اتوپرس و بسته‌بندی از جمله خدمات اضافه بر شست‌وشوی درجه یک به شمار می‌رود.

چرا باید از اعلاءشویی استفاده کنیم؟

همانطور که گفته شد، اعلاءشویی فرش، یکی از امکاناتی است که کارخانه شست‌وشوی فرش شهاب به عنوان معتبرترین قالیشویی نیاوران آن را ارائه می‌دهد. این خدمات باعث می‌شود تا فرش‌هایی که آلودگی زیادی بر سطح آن‌ها نشسته، در فرآیند شست‌وشو اصطلاحا دچار زردآب نشوند. در شمار زیادی از مواقع، با تصور این که دارای فرشی با ظاهر تمیز هستیم، سفارش شست‌وشوی ساده فرش را به قالیشویی می‌دهیم. پس از تحویل فرش ممکن است علاوه بر این که شاهد تمیز شدن فرش نیستیم، حتی کدری رنگ فرش را نیز مشاهده کنیم.

اعلاءشویی فرش همان خدماتی است که با استفاده از مواد و دستگاه‌های درجه یک و بررسی نوع بافت فرش بهترین شست‌وشو را برای شما انتخاب می‌کند.

برای مثال در فرش‌های دستبافت علاوه بر تمامی خدمات گفته‌شده عملیات رنگ‌برداری از فرش نیز انجام می‌شود. از آنجایی که فرش‌های دستبافت دارای ارزش مادی و حتی معنوی زیادی برای صاحبانشان هستند، بهتر است حدالامکان از بهترین خدمات یعنی اعلاءشویی استفاده کنند.

قالیشویی شهاب معتبرترین قالیشویی نیاوران

کارخانه شست‌وشوی شهاب را می‌توان یکی از قالیشویی معتبر در زمینه شست‌وشوی انواع فرش، موکت و مبلمان می‌توان نام برد. این قالیشویی نیاوران امکانات متنوعی را برای شهروندان مناطق 22گانه تهران درنظرگرفته و آن را ارائه می‌دهد.

اعتبار قالیشویی شهاب به میان زیادی در بین قالیشویی‌های تهران افزایش پیدا کرده است. اعتماد سازمان‌های مهمی مانند شهرداری، شرکت برق تهران، شرکت مخابرات، سازمان امور مالیاتی و سازمان ثبت اسناد گواه این موضوع است. افراد ساکن شهر تهران می‌توانند با استفاده از خدمات این مجموعه به عنوان خوش‌نام‌ترین قالیشویی سعادت آباد در شمال تهران استفاده کنند. در ادامه به برخی از خدمات این قالیشویی نیاوران می‌پردازیم.

مبل‌شویی و خشک‌شویی

یکی از خدمات تخصصی این قالیشویی سعادت‌ آباد، مبل‌شویی و خشک‌شویی در منزل است. مبل‌شویی یکی از کارهایی است که در زمان خانه‌تکانی و فرارسیدن نوروز در فهرست امور جاری تمیزکاری قرار می‌گیرد. قالیشویی شهاب با استفاده از دانش تخصصی تکنسین‌های این کار، خدمات مبل‌شویی شما را در منزل به بهترین شکل انجام می‌دهد.

رفوگری فرش

شاید بتوان رفوگری فرش را در رده فرش‌بافی، جزء سخت‌ترین کارها قرار داد. رفوگری فرش از جمله کارهایی تخصصی است که انجام آن حتما باید توسط نیروی با تجربه این کار صورت گیرد. نداشتن تجربه و تخصصی لازم در بسیاری از مواقع موجب ایجاد آسیب بیشتر به بافت فرش می‌شود. قالیشویی شهاب با بیش از بیست سال سابقه و نیروهای باتجربه رفوگری و ترمیم فرش‌های باارزش شما را به بهترین شکل انجام می‌دهد.

رنگ‌برداری

یکی از کارهایی که در شست‌وشوی فرش‌های دستبافت انجام می‌شود، خدمات رنگ‌برداری از فرش است. انجام این کار به موارد متعددی مانند جنس بافت و پرز فرش، نمره نخ و ماده رنگ‌زای بستگی دارد. قالیشویی سعادت آباد با استفاده از تجربه متخصصان این حوزه، بهترین روش را برای رنگ‌برداری از فرش‌های دستبافت انتخاب می‌کند.

اعلاءشویی فرش

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد، اعلاءشویی فرش از جمله خدماتی است که قالیشویی‌ها به منظور بهترین نوع شست‌وشوی خود به مشتریان ارائه می‌دهند. خدمات اعلاءشویی قالیشویی شهاب نیز توسط دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌شود. قالیشویی شهاب در اعلاءشویی فرش‌های مشتریان از بهترین شامپوی فرش، یعنی شامپو نانو استفاده می‌کند. کارکنان حرفه‌ای این مجموعه با نظارت بر عملکرد شست‌وشو، روند و کیفیت آن مورد بررسی قرار می‌دهند. همین موضوع باعث می‌شود هیچ لک و آلودگی بر روی فرش مشاهده نشود.

در بسیاری از مواقع افراد به دلیل قیمت بالاتر اعلاءشویی، شست‌وشوی ساده فرش را انتخاب می‌کنند. این در حالی است که هزینه بلندمدتی که برای این کار می‌پردازند بسیار بالاتر است. اعلاءشویی فرش با نفوذ بالا بر بافت‌های فرش باعث پاک شدن بسیاری از آلودگی‌ و باکتری‌های غیرقابل‌مشاهده می‌شود. از بین رفتن این آلودگی‌ها با گذشت زمان زمینه با تشدید بیماری‌های عفونی و تنفسی را در افراد فراهم می‎کند. از آن‌جایی که محیط شهری دارای خطرات و آلودگی‌های زیادی برای افراد است، خانه به عنوان محلی امن برای آرامش باید پاکیزگی لازم را داشته باشد. شما با استفاده از اعلاءشویی فرش می‌توانید در بسیاری از بیماری‌ها و هزینه‌های ناتقربه آن‌ها جلوگیری کنید.

سفارش خدمات قالیشویی نیاوران

اگر شما نیز در این روزهای پایانی سال قصد شست‌وشوی فرش و یا مبلمان خود را دارید، قالیشویی شهاب در خدمت شماست. کارخانه شهاب به عنوان بهترین قالیشویی سعادت آباد و نیاوران، خدمات متعددی را برای شهروندان تهرانی با بیش از 6 شعبه فعال در این شهر فراهم کرده است. فرقی ندارد در کجای شهر ساکن هستید، شرق، غرب، شمال و یا جنوب با تماس به قالیشویی شهاب شما می‌توانید از خدمات هر چه بهتر این قالیشویی خوش‌آوازه استفاده کنید.

 

 

 

 

ارسال نظر: