برای خرید ریموت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

کدخبر: 2374866

ریموت تنوع زیادی دارد و اگر قصد خرید ریموت برای درب پارکینگ، کرکره برقی و دزدگیر را دارید حتما باید نوع متناسب با گیرنده خود را تهیه کنید. در این مقاله نکاتی در این زمینه بیان می شود که امیدواریم برایتان مفید باشد. با ما باشید...

معرفی انواع ریموت و بررسی تفاوت آن ها

ریموت به چهار دسته تقسیم می شود. ریموت کدفیکس، ریموت کدلرن، ریموت هاپینگ کد و ریموت بلوتوثی. سبک کاری این ریموت ها با هم متفاوت می باشد و هر کدام برای شرایطی خاص به کار می رود. تمامی این مدل ها را می توانید از فروشگاه اینترنتی گلدن لاک تهیه نمایید.

تبیلغات4

معرفی ریموت کدفیکس

ریموت کدفیکس که تا چندی پیش بسیار پر مصرف بود امروزه به ندرت از آن استفاده می شود. برای استفاده از این ریموت باید به کمک هویه پایه های روی برد آن را طبق آرایش پایه های مشابهی که روی گیرنده قرار دارد لحیم کنید تا ریموت روی فرستنده عمل کند. این کار هم نیاز به ابزار دارد و هم برای مصرف کننده ها دردسر ساز می باشد. به همین دلیل کم کم ریموت های دیگری جایگزین آن شد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

معرفی ریموت کدلرن

ریموت کدلرن که به آن ریموت لرنینگ کد هم گفته می شود جزو ریموت های پر فروش بازار می باشد که جای ریموت های کدفیکس را پر کرده است. مثلا بیشتر ریموت کرکره برقی از این نوع می باشد. این ریموت برای اضافه شدن روی گیرنده نیاز به لحیم کاری ندارد و کار را برای کاربران راحت کرده است. روی برد گیرنده ها دکمه ای به نام دکمه لرن تعبیه شده است که از این دکمه برای اضافه کردن یا حذف کردن ریموت روی دستگاه استفاده می شود.

برای اینکه بتوانید ریموت کدلرن خود را روی گیرنده اضافه کنید باید طبق کاتالوگ این کار را انجام دهید. به طور مثال اکثر دستگاه ها اینطور برنامه ریزی شده اند که ابتدا باید دکمه لرن روی گیرنده را دو ثانیه نگه دارید تا ال ای دی چشمک بزند و بعد یک دکمه از ریموت را 10 ثانیه نگه دارید تا ریموت روی رسیور لرن شود.

اگر نحوه لرن کردن ریموت روی گیرنده تان را بلد نیستید و به کاتالوگ هم دسترسی ندارید احتمالا با سرچ عبارتی مثل: نحوه اضافه کردن ریموت روی گیرنده فلان می توانید این کار را انجام دهید.

معرفی ریموت هاپینگ کد

ریموت هاپینگ کد که امن ترین نوع ریموت می باشد نسبت به سایر مدل ها کمیاب تر و گران تر است. معمولا ریموت دزدگیر از این نوع می باشد. برای اضافه کردن این ریموت روی دستگاه تان باید از دکمه لرن روی گیرنده تان استفاده کنید. بنابراین نحوه اضافه کردن ریموت هاپینگ کد مثل ریموت لرن کد می باشد.

اما تفاوت ریموت هاپینگ کد و لرن کد چیست؟ هر ریموت یک کد اختصاصی دارد که می توانید به کمک دکمه لرن آن را در حافظه گیرنده ذخیره کنید. بعد از ذخیره کردن هر بار که از ریموت استفاده می کنید گیرنده کد دریافت شده را با کد های ذخیره شده در حافظه خود تطبیق می دهد و اگر این کد از قبل تعریف شده باشد رله خروجی را فعال می کند.

اما عملکرد ریموت هاپینگ کد و گیرنده هاپینگ کد متفاوت می باشد. این ریموت با هر بار فشردن کد جدیدی برای گیرنده ارسال می نماید و گیرنده هم نسبت به کد ارسال شده یک بار عکس العمل نشان می دهد. در واقع می توان گفت کدهای ارسال شده برای گیرنده یک بار مصرف می باشد. بنابراین اگر کسی این کد را شنود کند و روی ریموت دیگری کپی نماید این کار بی فایده خواهد بود. زیرا از نظر گیرنده کد کپی شده منسوخ می باشد.

تبلیغات5

معرفی ریموت بلوتوثی

ریموت بلوتوثی برای راحتی کاربرانی که نحوه لرن کردن ریموت روی گیرنده را بلد نیستند تولید و روانه بازار شد. برخی از این ریموت های بلوتوثی را می توانید مثل ریموت کدلرن روی دستگاه خود لرن کنید اما در واقع این ریموت ها برای کپی کردن ریموت کدلرن و بلوتوثی می باشند. برای استفاده از ریموت بلوتوثی ابتدا باید آن را خام کنید و سپس ریموت جدیدی روی آن کپی نمایید.

خام کردن ریموت بلوتوثی به این نحو است که دکمه اول و دکمه دوم ریموت بلوتوثی را هم زمان برای چند ثانیه نگه می دارید تا چراغ ریموت چشمک بزند و خاموش شود. بعد از خاموش شدن چراغ دستتان را از روی دکمه دوم بر می دارید و سه بار آن را قطع و وصل می کنید. در این حالت چراغ ریموت دوباره چشمک زن می شود و خاموش می گردد. این به معنی خام شدن ریموت بلوتوثی می باشد.

برای کپی کردن ریموت بلوتوثی باید هر دو ریموت را به هم نزدیک کنید. هر چه فاصله کمتر باشد بهتر است. سپس دکمه اول هر دو ریموت را هم زمان نگه دارید تا چراغ ریموت چشمک بزند و روشن بماند. ثابت ماندن چراغ به معنی کدگرفتن آن دکمه است. اکنون اگر همین دکمه از ریموت بلوتوثی را فشار دهید دکمه عمل می کند و چراغ ریموت روشن می شود.

همین کار را برای سایر دکمه ها انجام دهید تا کد دکمه های قبلی روی دکمه های ریموت بلوتوثی ذخیره شود. این نکته حائز اهمیت است که ریموت بلوتوثی قادر به کپی کردن ریموت کدلرن و بلوتوثی می باشد و نمی توانید توسط آن ریموت هاپینگ کد را کپی کنید.

برای خرید عمده و خرده انواع ریموت می توانید از طریق واتساپ با شماره 09303285511 در ارتباط باشید. عوامل فروش شرکت گلدن لاک به صورت آنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

 

ارسال نظر: