معرفی راه های تغییر و یا بهتر کردن ظاهر خودرو

کدخبر: 2375088

درحال حاضر علاوه بر کیفیت و ایمنی, ظاهر, آپشن و لوازم جانبی خودرو نیز مورد بحث و تقاضای مردم است که متاسفانه خودروسازان داخلی به این موارد توجه‌ای ندارند. همین موضوع باعث شده تا مردم بلاخص جوانان, به فکر افزایش سطح لوازم جانبی و بهبود ظاهر خودوری خریداری شده باشند.

تغییر ظاهر خودرو در هر کشوری قوانین خود را دارد. در ایران برای بعضی از تغییرات می‌توان از پلیس راهور مجوز گرفت وبرخی دیگر نیاز به مجوز ندارند که در ادامه به روش‌های مرسوم در دنیا خواهیم پرداخت.

اگر شماهم به دنبال تغییر و بهتر کردن ظاهر خودروی خود هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید:

 

استفاده از رینگ اسپرت

در حال حاضر اکثر خودروهای داخلی فاقد رینگ اسپرت یاهمان رینگ های آلمینیومی هستند و آن دسته از خودروهایی که دارای این مدل از رینگ ها می‌باشند با سلیقه مشتری تطبیق ندارند. متاسفانه در استاندارد خودروسازان داخلی استفاده از رینگ اسپرت آپشن محسوب می‌شود و به صورت پیش فرض از نوع فولادی رینگ در بیشتر محصولاتشان استفاده می‌کنند. این در حالیست که استفاده از رینگ‌های فولادی در بیشتر خودروسازان مطرح دنیا منسوخ شده ودیگر جایگاهی در خودروهای تولیدی آنها ندارد.

تعویض رینگ‌های فابریک بانوع اسپرت اولین قدم برای بهبود وضعیت ظاهری توسط علاقه‌مندان به خودرو می‌باشد. در صورت مراجعه به بورس لوازم جانبی خودرو و یا فروشگاه های آنلاین لوازم آپشن می‌توان انواع رینگ اسپرت را در سایزهای مختلف انتخاب و تهیه نمود که البته توصیه می‌شود پیش از خرید اطلاعات خود را در خصوص ویژگی‌هایی که یک رینگ آلمینیومی استاندارد باید داشته باشد, افزایش دهید.

اگر تاکنون معیار انتخابتان فقط جنبه زیبایی رینگ بوده است بهتر است بدانید انتخاب صحیح سایز, مدل و سایر مشخصه های فنی رینگ از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند علاوه بر تغییر چشمگیر چهره خودرو, بر عملکرد سیستم تعلیق و ترمز گیری خودرو نیز تاثیر بگذارد.

مهمترین مزیت های فنی استفاده از رینگ اسپرت استاندارد:

  • بهبود فرمان پذیری خودرو
  • کاهش مصرف سوخت و افزایش شتاب خودرو به دلیل وزن کمتر
  • افزایش طول عمر لنت و ترمزگیری بهتر به دلیل گردش هوای بیشتر در کالیپر ترمز

با توجه به  اهمیت بالای استفاده از رینگ استاندارد پیشنهاد میشود از مدل‌های دارای تاییدیه از خودروسازان داخلی و خارجی استفاده شود. یکی از مراکز معتبر ارائه دهنده رینگ‌های اسپرت باکیفیت و دارای تاییدیه همچون رینگ ایران ‌خودرو و سایپا, مجموعه اول‌ آپشن می‌باشد که امکان بررسی و ثبت سفارش را به صورت آنلاین برای علاقه مندان به خودرو فراهم کرده است.

 

استفاده از کیت بدنه

کیت های بدنه جزء محبوترین لوازم جانبی خودرو در دنیا می‌باشند چراکه باعث تغییرات چشمگیری در ظاهر خودرو می‌شوند. کیت بدنه به مجموعه لوازمی گفته می‌شود که با هدف تغییر چهره برروی بدنه خودرو نصب می‌شوند. بعضی از این محصولات به بدنه خودرو اضافه و بعضی دیگر جایگزین قطعات بدنه می‌شوند.

جنس بادی کیت معمولا از فایبرگلاس ویا سایر موارد پلیمری است که باعث سبک شدن وزن آنها می‌شود. وزن کم این محصولات نسبت به فلز باعث شده که افراد علاقه‌مند به خودرو , برخی از قطعات اصلی همچون گلگیر و کاپوت را با نوع سفارشی سازی شده آنها تعویض کنند.

استفاده از کیت بدنه برای ان دسته از علاقه مندان به خودرو که تمایل به متمایز کردن ظاهر خودروی خود دارند بسیار مرسوم می‌باشد تاجایی که بیشتر تیونرهای مطرح دنیا همچون منصوری تمرکز ویژه‌ای به طراحی بادی‌کیت دارند. جالب است بدانید بعضی از خودروسازان نیز برای پاسخ به نیاز مشتریان خود, انواع کیت بدنه را تولید و به بازار لوازم جانبی خودرو عرضه  میکنند.

بادی‌کیت ها در انواع و نام‌های مختلفی همچون دیفیوزر , بال عقب, اسپلیتر, سپر اسپرت, رکاب و... متناسب با مدل خودروی شما در لینک https://avaloption.ir قابل تهیه و سفارش می‌باشند.  

توجه داشته باشید در صورتی که میزان تغییرات ناشی از نصب کیت زیاد باشد ممکن است توسط پلیس جریمه شوید.

 

 

تغییر رنگ خودرو با استفاده از کاور بدنه

باتوجه به محدود شدن طیف رنگ خودروهای موجود در ایران به سیاه و سفید اغلب جوانان تمایل به تغییر رنگ اتومبیل خود دارند. اما از آنجایی که تغییر رنگ خودرو در ایران می‌تواند باعث افت قیمت خودرو شود, انجام آن بهای سنگینی برای مالک خودرو دارد. پس راهکار چیست ؟

خوشبختانه در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی تولید و استفاده از کاورهای رنگی در دنیا مرسوم شده است. کاور خودرو با ایجاد یک پوشش پلاستیکی از جنس پلی وینیل کلراید بر روی بدنه، موجب زیبایی و افزایش کیفیت در سطح بدنه خودرو می شود. در گذشته به دلیل قیمت بالای کاور بدنه خودرو, از این محصول در تیونینگ ظاهری خودروهای لوکس استفاده می‌شد. که خوشبختانه با گذشت زمان و پایین آمدن قیمت آن در دسترس عموم علاقه مندان به خودرو قرار گرفته است.

کاور بدنه در رنگهای مختلف و نوع مات یا براق آن در بازار لوازم جانبی خودرو موجود می‌باشد. با استفاده و نصب کاور خودرو می‌توانید علاوه بر تغییر رنگ خودرو از رنگ اصلی خودرو نیز در برابر عوامل خارجی همچون خط‌ وخش, باران‌های اسیدی و .. محافظت کنید و در هرزمانی که نیاز بود با جداسازی کاوربدنه, رنگ خودر را به حالت اولیه برگردانید.

در صورتی که رنگ اصلی خودروی شما با رنگی که قصد جایگزین کردن آن را دارید بسیار متفاوت است می‌توانید با طی مراحل قانونی این تغییر را در سند خودرو ثبت کنید درغیر این صورت امکان نقل و انتقال خودرو وجود ندارد و ممکن است توسط پلیس جریمه شوید.

پیش از هرگونه اقدامی بهتر است بدانید استفاده از رنگ‌های ترکیبی، رنگ‌هایی که برای استتار از آن استفاده می‌شود یا رنگ خودروهای سازمان‌ها و نهادهای خاص مثل هلال احمر و دیگر سازمان‌ها ممنوع می‌باشد.

 

ارسال نظر: