بهترین فیلم های سینمایی غیر کمدی ایرانی

کدخبر: 2375368

در بهار 1401 فیلم‌های غیرکمدی خوبی همچون «علفزار»، «بدون قرار قبلی»، «هناس» و ... در سینماهای سراسر کشور اکران شدند و تاکنون فروش خوبی را تجربه کرده‌اند. با شروع فصل تابستان و اکران فیلم‌های جدیدی همچون «طلاخون»، «روز ششم»، «زالاوا» و ... بار دیگر سینماها جان تازه‌ای گرفتند و استقبال مردم از فیلم‌های کمدی و غیرکمدی سینماها تا به امروز افزایش یافته است. علاقه‌مندان به تماشای فیلم‌های مذکور می‌توانند برای تهیه‌ی بلیت به سایت سینماتیکت مراجعه کنند.

بهترین فیلم های سینمایی غیر کمدی ایرانی

همچنین قابل ذکر است که سینماتیکت علاوه‌بر فروش بلیت فیلم‌های سینمایی در زمینه‌ی فروش بلیت تئاتر نیز فعالیت دارد که در ادامه به بررسی مختصری از تئاتر «چه کسی جوجه تیغی را کشت» و دو فیلم غیرکمدی حال حاضر سینما، «روز ششم» و «زالاوا» می‌پردازیم.

نمایش چه کسی جوجه تیغی را کشت

این نمایش به کارگردانی و نویسندگی بهرام افشاری و تهیه‌کنندگی محمد قدس، ادامه‌ی نمایش «جوجه تیغی» ساخته شده در سال 1394 است. «چه کسی جوجه تیغی را کشت» ژانری بیوگرافی با رگه‌هایی از کمدی دارد. این نمایش محصول سال 1401 است و از 14 اردیبهشت 1401 تاکنون در سالن شماره‌ی یک پردیس تئاتر شهرزاد  به روی صحنه است. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «پایان همه‌چیز خوب است اگر پایان چیزی بد شد، نگرانش نباش حتما آن پایانش نبوده است.»

نمایش چه کسی جوجه تیغی را کشت به واسطه‌ی زبان شیرینی که دارد و بازی متفاوت و بانمک بهرام افشاری و تینو صالحی تبدیل به یکی از پرتماشاگرترین تئاترها است. همچنین حضور بهرام افشاری، بازیگر محبوب و کمدی این‌روزهای سینما به‌عنوان بازیگر و کارگردان به فروش بالای این نمایش کمک شایانی کرده است. بهرام افشاری در اوایل دهه‌ی 90 با ایفای نقشی کوتاه در چند فیلم سینمایی همچون «عصبانی نیستم»، «ایران برگر»، «کارگر ساده نیازمندیم» و ... وارد عرصه‌ی سینما شد. اما اوج شهرت و محبوبیت او را باید در سریال «پایتخت 5 و 6» دانست. او با ایفای نقش بهتاش فریبا در این سریال توانایی بالای خود را در عرصه‌ی بازیگری به نمایش گذاشت و بیش از پیش به محبوبیت رسید.

حال باتوجه به داستان جالب و جذاب «چه کسی جوجه تیغی را کشت»،  حضور بهرام افشاری در این تئاتر و محبوبیت او پیش‌بینی می‌شود که استقبال مخاطبان از این نمایش همچنان ادامه‌دار باشد.

روز ششم

«روز ششم» فیلمی به کارگردانی حجت قاسم‌زاده‌اصل و تهیه‌کنندگی رحمان سیفی‌آزاد، محصول سال 1399 است. این فیلم به واسطه‌ی ژانر جذابی (معمایی-درام) که دارد تاکنون با استقبال خوبی از سوی مخاطبان سینما  روبه‌رو شده است. فیلم روز ششم  داستان یک زندانی تازه آزاد‌شده به نام احمد با بازی متفاوت مصطفی زمانی روایت می‌کند که فقط 5 روز فرصت دارد تا جواب چند معما را که در گذشته رخ داده است، حل کند و اگر نتواند در روز ششم کشته خواهد شد. احمد هم تحت‌تعقیب یک سرگرد پلیس با بازی افشین هاشمی و هم تحت‌نظر یک خلافکار حرفه‌ای با بازی مهران احمدی است و همواره در تلاش است تا از دست این دو بگریزد تا جواب معماها را بیابد.

روز ششم

مصطفی زمانی در این فیلم یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های خود را به نمایش می‌گذارد و ثابت می‌کند که بازیگری تمام‌عیار است و همواره از پس نقش‌های متفاوت به خوبی برمی‌آید. او که بازیگری را با سریال «یوسف پیامبر» آغاز کرد و خیلی‌زود با بازی در سریال «شهرزاد» به شهرت و محبوبیت رسید و بعد از آن با ایفای نقش‌هایی بسیار متفاوت در سریال‌هایی همچون «نهنگ آبی» و «کرگدن» و فیلم‌های سینمایی همچون «من همسرش هستم» و «سارا و آیدا» نشان داد که بازیگری توانمند است که می‌توان هرنقشی را به او سپرد. علاوه‌بر بازیگران مذکور، امیر جعفری و مهدی حسینی‌نیا نقش مکمل زمانی را به بهترین نحو ایفا می‌کنند. همچنین بهاره افشاری به‌عنوان تنها بازیگر زن این فیلم، بازی خوبی از خود به نمایش گذاشته است.

فیلم سینمایی زالاوا

«زالاوا» نخستین فیلم ارسلان امیری به‌عنوان کارگردان به تهیه‌کنندگی روح‌الله و سمیرا برادری است. این فیلم محصول سال 1399 است و تاکنون منتخب 36 جشنواره‌ی بین‌المللی مانند گوتنبرگ، ونیز، تورنتو و ... بوده است. زالاوا در سال گذشته موفق شد تا جایزه‌ی بزرگ هفته‌ی منتقدین، جایزه‌ی فیپرشی بهترین فیلم، جایزه‌ی بهترین فیلم از نگاه داروان را در جشنواره‌ی ونیز از آن خود کند. همچنین این فیلم در سی‌و‌نهمین دوره‌ی جشنواره‌ی فجر نیز حضور داشت و در چهار بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (پوریا رحیمی‌سام)، بهترین کارگردان فیلم اولی، بهترین فیلمنامه و بهترین فیلمبرداری موفق به کسب سیمرغ بلورین شد.

«زالاوا» داستان مردم یک روستا را در یکصد‌سال پیش روایت می‌کند که اعتقادات عجیبی داشتند. مردم زالاوا معتقد بودند که در روستایشان جن وجود دارد و برای دفع جن از جن‌گیری به نام آمردان با بازی متفاوت پوریا رحیمی‌سام درخواست کمک می‌کنند. اما رئیس پاسگاه آن منطقه به نام استوار مسعود احمدی (نوید پورفرج) به جن اعتقادی ندارد و همین امر سبب درگیری او با آمردان و عصبانیت مردم روستا می‌شود.

این فیلم به واسطه‌ی ژانر ترسناک و دلهره‌آوری که دارد و بازی متفاوت سه بازیگر اصلی آن نوید پورفرج، هدی زین‌العابدین و پوریا رحیمی‌سام تاکنون با استقبال عموم مردم مواجهه شده و جزء پرفروش‌ترین فیلم‌های این‌روزهای سینمای ایران است.

 

ارسال نظر: