آیا سئو وردپرس با سئو سایت های دیگر تفاوتی دارد؟

کدخبر: 2375431

مدیریت محتواهای مختلفی وجود دارد که مدیران سایت‌ها به دلخواه می‌توانند از هر کدام که راحت‌تر هستند استفاده کنند. اما همانطور که می‌دانید هر یک از این مدیریت محتواها مانند وردپرس دارای ویژگی‌های بخصوصی هستند که از جمله می‌توان به نحوه‌ی سئو سایت اشاره کرد. در واقع سئو وردپرس با دیگر سایت‌ها ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد که احتمالاً راحت‌تر است، درست مانند مدیریت وردپرس که دست مدیران مجموعه‌ها برای استفاده از انواع افزونه یا پلاگین باز است که برای نمونه می‌توان به افزونه سئو YOAST اشاره کرد. حال ما در این مقاله قصد داریم درباره‌ی چالش های سئو سایت های وردپرسی صحبت کنیم و موارد با اهمیتی را درباره‌ی سئو وردپرس به شما عزیزان ارائه دهیم.

نحوه سئو سایت‌های وردپرسی

نحوه سئو سایت‌ های وردپرسی

اینکه سایت‌های وردپرسی به چه شکل سئو شوند ممکن است به نظر افراد متخصص در این زمینه بستگی داشته باشد اما به طور کلی می‌توان با استفاده از چند افزونه سئو وردپرس را راحت تر انجام داد که از جمله مهم‌ترین آنها عبارتند از:

افزونه rankmath

این افزونه از جمله روش‌هایی است که می‌توان با استفاده از آن به سئو وردپرس پرداخت. البته چنین افزونه‌ای که به تازگی پا به عرصه رقابت با دیگر افزونه‌های وردپرس گذاشته است، کار سختی در این خصوص دارد؛ هر چند در حال حاضر و در اکثر سایت‌های خارجی از افزونه rankmath بعنوان قاتل یوآست یا All in One Seo یاد می‌شود. گفتنی است که از ابتدایی‌ترین مزیت این افزونه می‌توان به بهینه کردن محتوای متنی اشاره کرد و با توجه به اینکه کار با rankmath بسیار راحت است باعث شده تا مدیران بیشتری از آن بهره ببرند. به طور کلی از امکانات و ویژگی‌های این افزونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راه‌اندازی فوق العاده آسان.
  • رابط کاربری قدرتمند و البته ساده.
  • دسترسی به اطلاعات سرچ کنسول.
  • در اختیار داشتن سایت مپ XML.
  •  سئو اتوماتیک تصاویر.
  •  و...

افزونه YOAST

از دیگر افزونه های سئو وردپرس که می‌توان از آن برای سئو مدیریت محتوا استفاده کرد، یوآست نام دارد. این افزونه مورد استفاده‌ی بسیاری از متخصصان سئو است چرا که ویژگی‌هایی که این افزونه در اختیار افراد قرار می‌دهد بسیار کاربردی بوده و می‌توان برای انجام سئو سایت‌های وردپرسی در نظر گرفت. از امکانات افزونه یوآست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی.
  •  امکان بهینه سازی فایل robots.txt.
  •  بهبود RSS.
  • -تمرکز عالی بر کلمات کلیدی.
  • -مدیریت عالی طراحی سایت.
  • -پشتیبانی از زبان فارسی.
  • -امکان متصل کردن سایت به گوگل و حتی سایر موتورهای جستجو.

البته گفتنی است که این افزونه دارای نسخه پرومیوم نیز بوده که امکانات بیشتری را در اختیار افراد برای سئو وردپرس قرار می‌دهد. با این حال نسخه‌ی رایگان YOAST نیز فوق العاده تأثیرگذار است.

 افزونه All in One Seo

از دیگر افزونه‌هایی که برای سئو سایت‌های وردپرسی مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزونه All in One Seo نام دارد. گفتنی است که این افزونه ممکن است کمتر از دو افزونه دیگر سئو علی الخصوص افزونه یوآست بکارگیری شود چرا که بعضاً پیش می‌آید که مدیریت این افزونه دردسرساز شود. با این حال سئوکاران زیادی هستند که کار با این افزونه را دوست دارند و به نتایح فوق العاده‌ای نیز دست یافتند. از امکانات این افزونه نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهینه سازی موردی سئو On Page.
  • ویرایش داده‌های متای سایت.
  • ایجاد سایت مپ و ارسال آن به گوگل.
  • مدیریت بهتر شبکه‌های اجتماعی.
  • سئو صفحات ویدیویی.
  • و...

به طور کلی هر کدام از افزونه‌های نام برده است به نحوی می‌توانند در سئو وردپرس تأثیرگذار باشند و این متخصص سئو است که بهترین مورد را برای سئو سایت انتخاب و استفاده می‌کند.

دلایل مهم استفاده از وردپرس برای سئو

در حال حاضر اکثر سایت‌هایی که راه‌اندازی می‌شوند از مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنند چرا که سئو این نوع محتوا به نسبت سایر محتواها راحت‌تر است چرا که همانطور عنوان کردیم، وردپرس دارای افزونه و پلاگین‌های مختلف است که کار کردن با هر کدام نتایج فوق العاده‌تری را به ارمغان می‌آورد. حال در ادامه به دلایل مهم‌تری به جهت استفاده از وردپرس برای سئو خواهیم پرداخت:

- افزودن متادیتا به شکل خودکار. همانطور که حتماً می‌دانید تایتل و متا از موارد بااهمیت رتبه بندی در سئو هستند که می‌توان آن را به صورت اتوماتیک به صفحات سایت اضافه کرد.

- سئو تصاویر. مدیریت راحت تصاویر در وردپرس بسیار ساده‌تر از مدیریت محتواهای اختصاصی است. به طور کلی سئو وردپرس در قالب تصاویر به راحتی مدیریت خواهد شد.

- قابلیت اصلاح آدرس صفحات. در وردپرس می‌توان ساختار آدرس صفحات را به دلخواه تغییر داد که در سئو نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد.

- سرعت بارگذاری. پوسته‌هایی که برای این مدیریت محتوا در نظر گرفته شده‌اند، از لحاظ سرعت بارگذاری در شرایط مناسبی قرار دارند و همانطور که می‌دانید از جمله موارد مربوط به سئو وردپرس، سرعت لود شدن سایت است.

- سازگاری با موبایل. اکثر قالب‌های وردپرس سازگاری خوبی در نمایش موبایلی دارند و این موضوع می‌تواند سئو سایت وردپرسی را تحت تأثیر قرار دهد. ضمن اینکه رسپانسیو کردن یک قالب وردپرسی ساده‌تر از قالب‌های دیگر مدیریت محتواهاست که همین امر باعث شده است تا اکثر مدیران سایت‌ها از وردپرس برای سایت‌هایشان بهره ببرند.

سئو وردپرس با استفاده از شرکت وب وان

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله، حتماً متوجه شده‌اید که سئو سایت‌های وردپرسی ممکن است با استفاده از قابلیت‌هایی که این مدیریت محتوا در اختیار افراد قرار می‌دهد، انجام شود. البته این بدان معنا نیست که با انجام یکسری موارد کلیشه‌ای، می‌توان بهترین سئو را در اختیار داشت. موضوع بااهمیت اینجاست که همه‌ی تنظیمات مربوط به سئو وردپرس باید توسط افراد متخصص انجام شود که فقط در این صورت است که می‌توان به پیشرفت سایت وردپرسی امیدوار بود.

حال برای اینکه بتوانید از خدمات تخصصی یک تیم حرفه‌ای به منظور سئو سایت‌های وردپرسی بهره ببرید، توصیه می‌کنیم که از مجموعه وب وان (webone.co) بهره ببرید. این تیم تخصصی با دارای بودن کارشناسان و متخصصان باتجربه در زمینه سئو بهترین خدمات را به متقاضیان ارائه می‌دهند. حال برای اینکه بتوانید از خدمات شرکت وب وان بهره‌مند شوید، کافی است که از راه‌های ارتباطی قرار داده شده استفاده کنید.

 

ارسال نظر: