ییلاق‌ها و طبیعت دیدنی اصفهان ؛ خوش آب و هوا حتی وسط تابستان

کدخبر: 2375462

اصفهان یک شهر خشک با آب‌وهوای گرم است. اما کمی که از شهر دور شویم با یک طبیعت سرسبز و ییلاق‌های خنک روبه‌رو می‌شویم. 

حالا هم می‌خواهیم در این مطلب ییلاق‌ها،‌ روستاها و جاذبه‌های طبیعی اصفهان را به شما معرفی کنیم تا اگر به این شهر سفر کردید بدانید برای گردش به کجاها سر بزنید. 

 

طبیعت اصفهان کلی حرف برای گفتن داره

اصفهان یکی از توریستی‌ترین و پرطرفدارا‌ترین شهرهای ایران است. درست است که همه این محبوبیت را مدیون آثار تاریخی‌اش است ولی طبیعت زیبایی هم دارد که کمتر به آن توجه شده است. 

یعنی بهتر است اینطور بگوییم که حیف است به اصفهان سفر کنید ولی از ییلاق‌ها و جاذبه‌های طبیعی اطراف و درون شهر دیدن نکنید. 

تازه اگر می‌خواهید سفرتان به اصفهان یک سفر جذاب و متفاوت باشد می‌توانید برای اقامت به همان‌ ییلاق‌های خوش‌ آب‌وهوا بروید. ویلایی در یک نقطه دنج و سرسبز برای اقامت چند روزه انتخاب کنید و حسابی از هوای خوب و تمیز لذت ببرید. راستی اگر می‌خواهید خیلی بیشتر هم خوش بگذرانید می‌توانید ویلا استخردار اجاره کنید. در هوای گرم بپرید در آب و روحتان را تازه کنید. 

شاید بگویید که خب از کجا ویلا اجاره کنیم؟ کافی است به سایت پینورست‌ سر بزنید و از بین ویلاهای گلچین شده یکی که مطابق سلیقه‌تان است را انتخاب کنید. 

 

کوه صفه ؛ شهر رو زیر پاهاتون ببینین

کوه صفه یا پارک کوهستانی صفه به بام اصفهان معروف است. در اینجا برای هر کسی یک تفریح وجود دارد. اگر اهل کوهنوردی هستید با پای پیاده راه بیفتید‌‌ اگر هم نه سوار تله‌کابین شوید تا به بالای کوه برسید. از آن بالا همه شهر زیر پاهایتان است و می‌توانید رودخانه‌ زاینده‌رود را ببینید. 

کوه صفه پاتوق آخر هفته خود اصفهانی‌ها برای پیک‌نیک است. بزرگ و کوچک دور هم روی زیرانداز می‌نشینند و تا دیر وقت می‌‌گویند و می‌‌خندند. اگر دلتان تفریح بیشتر هم می‌خواهد به سالن بولینگ، پارک بادی، زمین بازی کودکان و باغ وحش بروید. 

در این منطقه جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیادی مثل چشمه درویش، چشمه چاه درویش، گردنه باد و قلعه شاه دژ یا دیو وجود دارد. خلاصه خیالتان راحت که امکان ندارد در کوه صفه به کسی خوش نگذرد و بهتر است یک روز کامل را برایش کنار بگذارید. 

 

آبشار آب ملخ؛ مواظب ملخ‌ها باشین

نترسید چون اینجا خبری از ملخ نیست. یعنی سال‌ها پیش کشاورزان با ملخ‌ها مشکلات زیادی داشتند ولی بعد از آبیاری زمین‌هایشان با آب این آبشار متوجه شدند که دیگر خبری از آنها نیست. این شد که اسم آبشار هم به آب ملخ معروف شد. 

آبشار آب ملخ از دل کوه بیرون می‌زند و در نهایت به رودخانه می‌ریزد. اگر می‌‌خواهید سرچشمه آن را ببینید باید به بالاترین نقطه کوه بروید. اگر حسابی مواظب و البته حرفه‌ای هستید به آن بالا که رسیدید به پشت آبشار بروید؛ با یک منظره زیبا از دره‌ای عمیق روبه‌رو می‌شوید. 

اگر هم دلتان هیجان و خطر نمی‌خواهد از همان فضای قشنگ پایین آبشار لذت ببرید. قسمت جالب آبشار این است که در قسمت پایین به رنگ سبز دیده می‌شود. 

01

طبیعت اطراف آبشار هم حسابی زیبا است. می‌توانید با پای پیاده بروید تا به‌ آنها برسید یا سوار ماشین آفرود،‌ قاطر و اسب بشوید. معروف‌ترین دیدنی نزدیک به آبشار آب ملخ هم قدمگاه سلیمان است.

 

گلستان‌کوه؛ بین لاله‌های واژگون بچرخین

گلستان‌کوه یکی از زیباترین و مرتفع‌ترین ییلاق‌های اصفهان در نزدیکی خوانسار است. این منطقه به‌خاطر دشت لاله‌های واژگون معروف است. البته اگر بخواهید دره بید را پوشیده از لاله‌های قرمز ببینید باید در دو ماه خرداد و اردیبهشت به اینجا سفر کنید. در غیر این صورت با یک دشت سبز پر از چشمه‌های بکر روبه‌رو می‌شوید که باز هم حسابی زیباست.

اگر اهل کمپینگ هستید یکی از بهترین جاها همین گلستان‌کوه و دشت‌های سرسبز آن است. البته حواستان به طبیعت باشد و به هیچ‌وجه از حصارها رد نشوید.

 

روستای هونجان؛ ستاره‌ها رو بشمرین

روستای هونجان در بین ییلاق‌های اصفهان طبیعت بکر و دست‌نخورده‌ای دارد. این روستا هنوز هم پر از خانه‌های قدیمی با همان معماری سنتی و تاریخی است که دل هر کسی را می‌برد. رودخانه زرچشمه هم که از میان روستا می‌گذرد آن را جذاب‌تر کرده است.

در فصل بهار که به این روستا بروید عشایر را که چادرهای سیاهشان را در دامنه‌های سبز منطقه برپا کرده‌اند می‌بینید. دامنه‌های کوه هم پر شده از گل‌های وحشی و گیاهان دارویی که بویشان کل فضا را پر کرده است. 

این روستا علاوه‌بر طبیعت زیبا دیدنی‌های تاریخی هم دارد؛ قلعه غازیان،‌ سنگ قبر‌های باستانی،‌ مسجد جامع و حمام تاریخی. اما جذاب‌ترین بخش سفر به روستای هونجان تماشای آسمان پرستاره آن است. شب بر روی چمن‌های خنک دراز بکشید و از تماشا ستارگان در سکوت دشت لذت ببرید. 

 

پارک ساحلی زرین شهر؛ کنار زاینده‌رود روحتون رو زنده کنین‌

اصفهانی‌ها عاشق زاینده‌رود هستند و پارک ساحلی زرین شهر پرطرفدارترین جا برای تفریح و خوش‌گذرانی در کنار این رود است. اطراف این پارک را تماما زمین‌های کشاورزی پوشانده است. 

علاوه‌بر زاینده‌رود در پارک یک دریاچه مصنوعی وجود دارد که حسابی اینجا را باصفا کرده. می‌توانید در دریاچه قایق‌سواری کنید و از منظره رودخانه و طبیعت اطراف حسابی لذت ببرید. اینجا امکانات دیگری هم دارد و کاملا مناسب است برای یک آخر هفته خانوادگی.

00

 

اگر بعد از گشت‌وگذار در پارک هنوز هم وقت داشتید می‌توانید به جاذبه‌های دیدنی نزدیکش مثل مسجد رحیم خان، کبوترخانه باغ برجی، پل کله و آبشار شاه لرا سری بزنید. 

 

چرا برای اجاره ویلا از پینورست‌ ‌کمک بگیریم؟

اگر مسئولیت خطیر انتخاب ویلا به عهده شماست پس باید حسابی استرس داشته باشید. البته حق هم دارید؛ کار راحتی نیست. از این بابت می‌گوییم کار راحتی نیست که تا لحظه تحویل کلید نمی‌توانید مطمئن باشید که آیا ویلایی که انتخاب کردید همانی است که در عکس‌ها دیده‌اید یا کلی فرق دارد. 

اینجاست که پینورست‌ به داد شما می‌رسد. چرا؟ چون تمامی واحد‌های گلچین شده بازرسی شده‌اند و بازرس صحت و درستی تصاویر، اطلاعات و امکانات را تایید کرده است. این‌طوری به شما ضمانت می‌دهند که ویلا دقیقا همان چیزی است که انتظارش را دارید و با عکس‌هایش هیچ فرقی ندارد. 

در ضمن تیم پشتیبانی به‌صورت شبانه‌روزی در کل روزهای هفته در کنار شماست تا در صورت بروز کوچک‌ترین مشکلی سریع آن را برای شما برطرف کند. پس خیالتان راحت باشد که پینورست‌ بهترین گزینه برای اجاره ویلاهای اصفهان است. 

 

 

 

ارسال نظر: