5 مشکل آبسردکن که نیاز به تعمیرکار ندارد

کدخبر: 2375544

آبسردکن ها مانند کامپیوتر به یکی از تجهیزات رایج در مکان های اداری و تجاری تبدیل شده اند . از این دستگاه ها همچنین می توان در منازل نیز استفاده نمود. کارکرد آنها آسان ، قابل اعتماد و ایمن است و در هر زمانی که بخواهید می توانید توسط این دستگاه ها آب خنک ، چای داغ یا قهوه بنوشید .

اما مانند  هر تکنولوژی دیگری آبسردکن ها نیز از خرابی و آسیب مصون نبوده و ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشند. ماهان سرویس که از مراکز معتبر تعمیر آبسردکن در کرج است که به دلیل دارا بودن نیروهای ماهر و متخصص می‌تواند به سادگی و در کوتاه ترین زمان ممکن منبع خرابی ایجاد شده در آب سرد کن را تشخیص داده و بر طرف کند.

طبق نظر تکنسین های ماهان سرویس خرابی هایی در آبسردکن وجود دارد که ممکن است بتوانید آنها را به تنهایی و بدون کمک گرفتن از تعمیرکار برطرف کنید که در این مقاله به بررسی این خرابی ها و نحوه تعمیر آن ها پرداخته شده است.

دلایل اصلی خرابی آبسردکن چیست؟

به طور کلی می توان گفت آبسردکن از همزیستی یخچال و کتری تشکیل شده است. این دستگاه ها شامل المنت برای داغ کردن آب و قطعات خنک کننده برای تامین آب سرد هستند.

تکنسین ها و تعمیر کاران ماهر و متخصص ماهان سرویس عقیده دارند ۹۵ درصد از خرابی‌های آبسردکن ناشی از عملکرد نامناسب دستگاه است و فقط در موارد نادر علت خرابی مربوط به نقص های کارخانه است.

علت خرابی آبسردکن معمولاً آلودگی دستگاه ، خرابی تجهیزات خنک کننده یا فرسودگی عناصر گرمایشی می باشد.

تکنسین های ماهان سرویس تعدادی از دلایل را شناسایی نموده اند که عملکرد دستگاه را غیر فعال می کنند این دلایل شامل موارد زیر می باشند:

- استفاده نادرست از دستگاه

- اجسام خارجی داخل دستگاه

- حمل و نقل و نصب نامناسب

- عدم رعایت تمیزی و ضدعفونی آبسردکن

در صورت بروز هر یک از علائم خرابی زیر در آبسردکن ، خودتان می توانید آنها را برطرف کنید.

1. کار نکردن دستگاه به دلیل کثیفی

در صورتی که گرد و غبار و جرم در آبسردکن جمع شده باشد ، دستگاه دیگر نمی تواند کار کند. در این گونه مواقع ابتدا دستگاه را از  پریز برق جدا نموده و مخزن آب آن را خالی کنید.

سپس سطح آبسردکن را با استفاده از مواد شوینده معمولی به درستی بشویید . این کار را با دقت انجام دهید به خصوص در محلی که مخزن آبسردکن روی دستگاه قرار می گیرد ، سپس آبسردکن را با یک پارچه نرم خشک کنید.

در انتها تمام عناصر دستگاه را به جای خود بازگردانده و مخزن آب را پر کنید و مقداری از آب را با شیر آبسردکن خالی کنید، زیرا ممکن است مقداری مواد شوینده در شیر آب دستگاه باقی مانده باشد که با این کار مواد شوینده باقی مانده در دستگاه از بین می روند.

5 مشکل آبسردکن که نیاز به تعمیرکار ندارد

2. دستگاه آب را گرم نمی کند.

در بیشتر مواقع این نقص به دلایل زیر اتفاق می‌افتد:

- آبسردکن به برق متصل نیست.

- بر روی دکمه "فعال کردن" روی پنل کلیک نکرده اید.

اگر پس از رفع موارد ذکر شده نشانگر دستگاه هنوز روشن نمی شود خروجی های برق را بررسی کنید و برای انجام این کار به دستگاه برقی دیگری را به پریز برقی که آبسردکن به آن متصل است ، وصل کنید . اگر این دستگاه ها نیز شروع به کار نکردند دلیل پریز است که باید آن را تعمیر کنید یا آب سرد کن را به پریز دیگری متصل کنید.

اگر مشکل از پریز برق نبود باید تجهیزات دستگاه را باز کنید .  برای این کار باید پنل عقبی آبسردکن را جدا نموده و عملکرد فیوز را بررسی کنید اگر مشکل از فیوز نبود احتمالاً المنت دستگاه دچار مشکل شده و برای تعمیر آن باید از یک تعمیرکار ماهر و متخصص کمک بگیرید.

3. در شیر آب آبسردکن آب وجود ندارد.

این مشکل تنها به دو دلیل در آبسردکن ایجاد می شود:

1. هنگام قرار دادن مخزن آب بر روی آبسردکن، برچسب آن جدا نشده است.

2. در حین کار راه هوا در مخزن بسته شده و اجازه نمی دهد آب سرد کن به طور موثر کار کند.

4. آب خود به خود از آبسردکن خارج شده یا دستگاه نشتی دارد.

در صورتی که متوجه شدید آب به طور خود به خود از آب سرد کن دستگاه جریان دارد ابتدا مخزن را بررسی کنید، شاید ترک های ریزی بر روی مخزن آب وجود داشته باشد. برای این کار مخزن آب را برداشته و آن را با یک ظرف پلاستیکی جدید جایگزین کنید در صورتی که باز هم نشتی آب وجود داشت و یا آب از شیر آب دستگاه چکه می کرد باید از یک تعمیرکار ماهر و متخصص برای رفع مشکل کمک بگیرید.

5. آب به اندازه کافی سریع خنک نمی شود.

آبسرد کن های الکترونیکی اغلب با چنین مشکلی مواجه می شوند و این به دلیل طراحی تجهیزات و قابلیت های فنی است. خنک شدن یک لیتر آب در این دستگاه ها طی یک ساعت صورت می گیرد و دمای آب ۱۵ درجه کمتر از دمای محیط است . این مشکل در دستگاه هایی که کیفیت بالا یا راندمان کاری بالایی ندارند، ایجاد می شود . برای دسترسی سریع تر به آب سرد در این دستگاه ها بهتر است آب سرد کن را در یک مکان خنک و و به دور از خورشید نصب کنید.

موارد ذکر شده ایرادات شایعی است که اغلب مشاهده و قابل رفع است . در صورتیکه آبسردکن مشکل فنی داشته باشد لازم است توسط تعمیرکار مجرب و مجاز بررسی و رفع عیب شود. 

ماهان سرویس به عنوان تعمیرگاه تخصصی لوازم خانگی در کرج  15 سال سابقه دارد . اگر ساکن کرج و مناطق اطراف باشید می توانید برای تعمیر آبسردکن تماس گرفته تا نسبت به تعمیر آن در محل اقدام شود. 

علاوه بر آبسردکن ، تعمیر یخچال ال جی در کرج و تعمیر یخچال سامسونگ در کرج نیز توسط ماهان سرویس انجام می شود . 

تلفن: ۰۹۳۵۳۰۰۱۶۹۵

www.arvandoxin.com

 

ارسال نظر: