خرید روغن موتور بهران به همراه نکات کاربردی

کدخبر: 2375771

چگونه روغن موتور مناسب را انتخاب کنیم؟

 

اغلب، سازنده یک یا چند مقدار ویسکوزیته را برای موتورهایی مانند 5W-20 یا 5W-30 بر اساس عوامل مختلف از جمله دما و بار پیشنهاد می‌کند. موتورها اغلب بسته به شرایط کار به ویسکوزیته متفاوتی نیاز دارند. اما باید بدانیم که در انتخاب روغن موتور مناسب چه عواملی را باید در نظر گرفت؟

 

در شرکت اوستا صنعت، روغن بهران درجه یک وجود دارد که با بالاترین کیفیت به فروش می‌رسند. این شرکت، محصولات خود را با ضمانت اصالت کالا برای مشتریان در سراسر ایران ارسال می‌کند و این محصولات دارای تأییدیه کیفی صادرشده از سوی شرکت‌های تست و آنالیز کیفیت هستند.

برای سفارش اینترنتی انواع روغن موتور بهران باکیفیت از اوستا صنعت و یا اطلاع از قیمت آن‌ها، می‌توانید به سایت اوستا صنعت به آدرس زیر https://avesta-sanat.com/product-tag/روغن-موتور-بهران/

 مراجعه کنید.

 

ویسکوزیته

 

00

 

این معیار به معنی مقاومت سیال در برابر جریان است که در رابطه با روغن موتور، با استفاده از نماد معمولی "XW-XX" مشخص می‌شود. عددی که قبل از "W" است، جریان سیال را در 0 درجه فارنهایت (17.8-درجه سانتی‌گراد) نشان می‌دهد. W مخفف زمستان است. هرچه این عدد کمتر باشد، روغن در هوای سرد کمتر غلیظ می‌شود. روغن موتور 30W-5 در دماهای پایین نسبت به درجه 30W-10 نازک‌تر می‌شود، اما همچنان کندتر از درجه 30W-0 جریان می‌یابد. موتوری که در آب‌وهوای سردتر است. خودرویی که در آب‌وهوای بسیار گرم کاربرد دارد، برای اطمینان از اینکه روغن بیش از حد نازک نمی‌شود، به عدد بیشتری نیاز دارد.

عدد بعد از "W" ویسکوزیته روغن را در 212 درجه فارنهایت (100 درجه سانتی‌گراد) نشان می‌دهد. این عدد نشان‌دهنده مقاومت روغن در برابر نازک شدن در دماهای بالا است. به عنوان مثال، روغن با درجه 30W-10 سریع‌تر از روغن با درجه 40W-10 غلیظ می‌شود. دفترچه راهنمای کاربر بهترین محدوده ویسکوزیته را توصیه می‌کند و مالک می‌تواند انتخاب درستی را در این مورد انجام دهد.

 

انواع روغن موتور

 

  • روغن معدنی: روغنی است که به صورت عمده در نمایندگی‌ها استفاده می‌شود و معمولاً ارزان‌ترین روغن موجود در بازار است. اکثر آن‌ها با استانداردهای API و SAE مطابقت دارند، اما گزینه‌های کمی برای افزودنی‌ها ارائه می‌دهند.
  • روغن ترکیبی مصنوعی: این روغن استاندارد برای خودروهای دهه‌های گذشته است. به گونه‌ای فرموله شده است که حفاظت بهتری را در رابطه با بارهای سنگین‌تر موتور و دمای بالاتر موتور مربوطه ارائه می‌دهد. این روغن‌ها در بین رانندگان پیک‌آپ و SUV محبوب هستند؛ زیرا محافظت بهتری ارائه می‌دهند.
  • روغن کاملاً مصنوعی: این روغن‌ها برای موتورهای با تکنولوژی بالا ساخته شده‌اند. اگر این روغن‌ها تست‌های ویژه سختی را تحمل کنند (که روی برچسب آن‌ها مشخص شده است)، به این معنی است که عملکرد بلندمدت عالی را در تمام مناطق بحرانی (از شاخص ویسکوزیته تا محافظت در برابر رسوبات موتور) ارائه می‌دهند. در دماهای پایین بهتر جریان می‌یابند و در دماهای بالا حداکثر روانکاری خود را حفظ می‌کنند. اگرچه روغن‌های مصنوعی عالی هستند، اما قیمت آن‌ها تقریباً سه برابر روغن‌های معمولی است و همیشه برای اکثر موتورها مورد نیاز نیستند. از دفترچه راهنمای کاربر به عنوان راهنما استفاده کنید.
  • روغن برای صرفه‌جویی در سوخت: ویسکوزیته کمتر به معنای اصطکاک کمتر در موتور و در نتیجه کاهش اتلاف انرژی است. به این ترتیب سوخت خودرو به طور موثرتری به انرژی مورد نیاز برای حرکت خودرو تبدیل می‌شود. روغن موتور با ویسکوزیته کمتر همچنین به معنای لایه روانکاری نازک‌تر است. در گذشته، این ویژگی به معنای کاهش حفاظت و در نتیجه افزایش سایش موتور بود.

 

بهترین و پرفروش‌ترین روغن‌های بهران

00

 

  • روغن بندر ویژه 50: این روغن که بهترین گزینه برای ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی، ماشین‌آلات کشاورزی و معدنی، موتور دیزلی دریایی و تجهیزات ساختمانی به شمار می‌رود، از روغن پایه معدنی و مواد افزودنی مرغوب تهیه می‌شود و جزو مقاوم‌ترین روغن‌های تک درجه‌ای است.
  • روغن خودرو دیزل ۴۰-۱۵: استفاده از این روغن، از آسیب دیدن قطعات داخلی جلوگیری می‌کند. یکی از پرفروش‌ترین و بهترین روغن‌های برند به شمار می‌رود که کاربرد وسیعی در صنعت خودرو دارد.
  • روغن صنعتی بهران هیدرولیک H 68: این روغن در سیستم‌های هیدرولیک و انتقال نیروی صنعتی، دریایی و تجهیزات هیدرولیکی استاتیک، دینامیک ماشین‌آلات راه‌سازی و ساختمانی استفاده می‌شود. این محصول در درزگیر، مایع خنک‌کننده و روان‌کننده در ماشین‌آلات قابل استفاده است.

 

فاصله تعویض روغن موتور

 

اکثر رانندگان از قانون 3 ماه و 4828 کیلومتر (3000 مایل) پیروی می‌کنند. در رابطه با تعویض مکرر روغن، همیشه باید یک روغن معدنی برای روانکاری صحیح کافی باشد. دفترچه راهنمای کاربر خودرو راهنمای خوبی برای انتخاب نوع روغنی است که باید استفاده شود. یک قانون کلی نیز این است که بین انواع مختلف روغن سردرگم نشوید. اگر ماشین شما با استفاده از یک روغن معمولی کار خود را آغاز کرده است، به استفاده از همان روغن ادامه دهید؛ اما به طور کلی اگر خودرو برای اولین بار از روغن مصنوعی استفاده می‌کند، در تعویض آن با روغن معمولی باید مراقب باشید.

 

یکی از بهترین راه‌ها برای یافتن روغن موتور مناسب برای خودرو یا کامیون خود، استفاده از توصیه‌های اولیه سازنده است. همچنین به خاطر داشته باشید که تعویض منظم روغن و فیلترها نقش مهمی در کارکرد طولانی‌مدت موتور دارد. موتوری که به درستی تنظیم شده باشد نیز می‌تواند مصرف سوخت را بهبود بخشد و در نتیجه منجر به صرفه‌جویی در مصرف سوخت شود. بنابراین توصیه می‌کنیم پیشنهادهای سازنده خودروی خود را در مورد شرایط تعمیر و نگهداری دنبال کنید. روغن‌های موتور باکیفیت می‌توانند کارایی موتور را بیشتر کنند و در نتیجه باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت شوند.

 

خرید روغن بهران برای موتور خودرو

 

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، برای خرید روغن بهران مخصوص موتور با کیفیت بالا، می‌توانید از طریق فروشگاه آنلاین اوستا صنعت اقدام نمایید و راهنمایی‌های لازم را از کارشناسان فروش دریافت کنید. برای این منظور با شماره‌های درج‌شده در سایت تماس بگیرید. این مجموعه روغن موتور بهران اصل را به مشتریان در سراسر ایران ارائه می‌دهد.

 

 

 

 

ارسال نظر: