خنثی‌سازی تحریم دارو با ورود بانک پارسیان به ساخت داروهای خاص

کدخبر: 2376039

تحریم دارو در سال‌های اخیر مشکلات متعددی را برای بیماران به همراه داشته است. تحریم‌های ظالمانه‌ای که فقط به فروش نفت، تجهیزات و امکانات خلاصه نشد بلکه این تحریم‌ها، تجهیزات پزشکی و دارویی کشور را نیز هدف قرارداد و تأثیرات منفی آن در زندگی بسیاری از بیماران به‌ویژه بیماران خاص و سرطانی سایه افکند.

 
فشارهای تحریمی به ویژه تحریم‌های دارویی، موجب شد تا بانک‌ها برای تأمین مالی و حمایت از ساخت داروهای سرطانی پیش‌قدم شوند؛ بر همین اساس حمایت از شرکت‌های مشارکت‌کننده در ساخت داروهای ضد سرطان با استفاده از دانش سلول‌های بنیادی و همچنین مراکز تحقیق و توسعه این دانش در دستور کار برخی بانک‌ها ازجمله بانک پارسیان قرار گرفت.
نگاهی به عملکرد بانک پارسیان در حوزه تأمین دارو و درمان نشان می‌دهد که این بانک به ‌عنوان حامی و تأمین‌کننده نیازهای زنجیره «سلامت‌محور» دارویی و درمان کشور و با هدف مشارکت مؤثر در تأمین و تداوم جریان نقدینگی نظام سلامت کشور، بیش از 13 هزار و پانصد میلیارد ریال در قالب تسهیلات و صدور اوراق گام به شرکت‌های دارویی به‌منظور واردات دارو، تأمین مواد اولیه و تجهیزات پزشکی پرداخت کرده است.
مشارکت در طرح تولید داروهای بیوسیمیلار که در معالجه طیف وسیعی از بیماری‌های صعب‌العلاج مانند سرطان‌ها ، بیماری‌های خونی ژنتیکی خاص مانند ام‌اس و همچنین درمان نازایی مؤثر است و عاملیت تأمین مالی احداث بیمارستان پیشرفته برکت به‌عنوان مرکز درمانی تخصصی سرطان در حوزه سلول درمانی، پیوند مغز استخوان و پزشکی هسته‌ای تشخیصی،‌ از اقدامات ارزنده این بانک به‌حساب می‌آید.
همچنین تأمین مالی و تجهیز مراکز درمانی، ارائه تسهیلات به شرکت‌های دارویی، مشارکت در طرح تولید واکسن کرونا، ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری لوتوس رویان با همکاری پژوهشگاه رویان و بنیاد برکت باهدف حمایت از پژوهش و تولید داروهای سرطانی، دیابت، ناباروری و ام‌اس از دیگر اقدامات این بانک در این حوزه است که نشان از جایگاه ویژه حمایتی این بانک در حوزه بهداشت و درمان کشور دارد.
با توجه به شرایط خاص کشور و تشدید تحریم‌ها به‌خصوص تحریم‌های دارویی، حمایت بانک‌ها به‌عنوان پشتیبانان و تأمین‌کنندگان مالی پروژه‌های ملی، از طرح‌های نظام سلامت کشور در حوزه‌های پراهمیتی همچون سلول‌های بنیادی و داروهای سرطان، افق‌های روشنی به روی این بخش از حوزه سلامت کشور گشوده است.
 
 
 

 

ارسال نظر: